نکات مشاوره ای

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع، برای پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار شده است؛ نوبت اول در روزهای 29 و 30 دی و  زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 نوبت دوم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 14 و 15 تیر برگزار خواهد شد.

این آزمون جامع، برای داوطلبانی که مایل به پذیرش در دانشگاه‌های دولتی و آزاد هستند، برگزار می‌شود و به داوطلبان امکان می‌دهد تا با یک آزمون، در بیشتر رشته‌های تحصیلی شرکت کنند.

امتحانات برگزار شده در دو نوبت و در تاریخ‌های مختلف، به داوطلبان امکان می‌دهد که با توجه به شرایط و زمان خود، در آزمون شرکت کنند و به رشته دلخواه خود در دانشگاه پذیرش یابند.

از سال ۹۲، ثبت‌نام در کنکور سراسری و دانشگاه‌های آزاد به صورت یکپارچه با یکدیگر ادغام شده و آزمون جامعی برای ورود به دانشگاه برگزار می‌شود. به این ترتیب، پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌های دولتی از جمله روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه‌های آزاد، از طریق این آزمون جامع انجام می‌شود.

بنابراین، تمامی داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در کنکور سراسری باید در تاریخ‌های تعیین شده برای جلسه آزمون، حضور یابند. برای ثبت‌نام در کنکور سراسری، داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش، فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

در این روش پذیرش دانشجو، داوطلبان به گونه‌ای امتحان می‌دهند که در صورت قبولی، می‌توانند به رشته تحصیلی دلخواه خود در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند. این روش پذیرش دانشجویان، به داوطلبان امکان می‌دهد تا برای ورود به دانشگاه، فقط یک آزمون را شرکت کنند.

قبولی در کنکور 1401 با مطالعه در تابستان
ادامه مطلب

در صورت داشتم هرگونه سوال با مشاورین اوج یادگیری به شماره 02166552600 تماس حاصل فرمایید.

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

چند روز پیش، اعلام شد که کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ قبل از زمان برگزاری آزمون منتشر خواهد شد و داوطلبان با دریافت این کارت، اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد زمان و محل برگزاری آزمون دریافت خواهند کرد. شرکت در کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه بسیار مهم است و به همین دلیل، در این مقاله به بررسی آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

مجری برگزاری کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش است و تمامی مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود. زمان برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود و از طریق اخبار و اطلاعیه‌های مختلف اعلام می‌شود.

کنکور سراسری ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود. در امسال، کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد. به گفته رئیس سازمان سنجش، ثبت‌نام برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ انجام شده و آزمون در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ برگزار شده است. دومین کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار میشود.

طبق بررسی های کنکور آسان است جزئیات دقیق زمان برگزاری نوبت دوم (تیر) این آزمون در جدول زیر آمده است:

| تاریخ برگزاری آزمون | ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ |
|:————————–:|:—————————–:|
| شروع زمان برگزاری آزمون | ساعت ۸ صبح |
| پایان زمان برگزاری آزمون | ساعت 12 ظهر |

شرایط استاندارد محیط مطالعه در دوران کنکور
ادامه مطلب

بنابراین، داوطلبانی که قصد دارند در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنند، می‌تتوانند در بازه زمانی 11 تا 13 تیر ۱۴۰۲ کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. این آزمون در دو روز پشت سر هم برگزار خواهد شد و زمان شروع و پایان آن در جدول بالا ذکر شده است.

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

کارت ورود به جلسه کنکور 1402

برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، داوطلبان باید از ۱۱ تیرماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با استفاده از کد ملی، شماره پرونده و رمز عبور خود، یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

در صورتی که داوطلبان در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، باید به تعداد کارت‌های مربوطه خود، طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون، داوطلبان باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند. برخی از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون از قبیل معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و … در سایت سازمان سنجش قابل ویرایش است. اما برای برخی از اطلاعات همچون عکس اشتباه یا فاقد عکس، امکان ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش میسر نیست و لازم است داوطلبان اطلاعیه توزیع کارت آزمون سراسری را به دقت مطالعه کرده و بر اساس آن در روزها و ساعات اعلام شده به آدرس باجه‌های رفع نقص مندرج در اطلاعیه مذکور مراجعه کنند.

مشاور تحصیلی اوج یادگیری برای کنکور 1401
ادامه مطلب

در ضمن، توجه داوطلبان به این نکته ضروری است که در این آزمون تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی ممکن نیست. آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

 

نکات مهم در خصوص برگزاری کنکور سراسری 1402

ضمن تایید نکات فوق، برخی اطلاعات و نکات مهم دیگر در خصوص برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ عبارتند از:

  1. در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲، ثبت نام فقط از طریق سایت سازمان سنجش و با استفاده از کد ملی امکان‌پذیر است.
  2. در صورتی که داوطلب موفق به ثبت نام در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ نشده باشد، می‌تواند در نوبت دوم ثبت‌نام کند.
  3. در صورتی که داوطلب در اطلاعات وارد شده در فرآیند ثبت‌نام خود در مقطع دبیرستان اشتباهی انجام داده باشد، می‌تواند با مراجعه به باجه‌های رفع اشکال سازمان سنجش، خطای خود را اصلاح کند.
  4. داوطلبان باید قبل از شروع آزمون در محل برگزاری حضور یابند و هیچ گونه وسیله الکترونیکی، از جمله تلفن همراه، با خود نداشته باشند.
  5. در صورتی که داوطلب در حین آزمون به دلیل بیماری یا دلایل دیگر قادر به شرکت در آزمون نبود، می‌تواند با مراجعه به باجه‌های رفع نقص سازمان سنجش، درخواست منشی نماید.
  6. پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه در اولین فرصت و حداکثر تا ۲۰ روز پس از آزمون اعلام خواهد شد. همچنین، نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تاریخ 20 شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *