نکات مشاوره ای

تاثیر فیزیک در کنکور

تاثیر فیزیک در کنکور

تاثیر فیزیک در کنکور

فیزیک یکی از دروس تخصصی و مهم در کنکور تجربی و ریاضی است که نقش کلیدی در پذیرش داوطلبان ایفا می کند. این درس نه تنها در سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر مستقیم دارد، بلکه به عنوان ضریب موثری در نمره نهایی کنکور سراسری نیز محسوب می شود. در کنکور سراسری 1403، تاثیر فیزیک در کنکور به دو صورت اعمال خواهد شد: اول، به عنوان بخشی از نمره اختصاصی آزمون و دوم، به عنوان ضریب موثر در سوابق تحصیلی.تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

با توجه به این تغییرات در کنکور 1403، داوطلبان باید آگاهی کافی از نحوه محاسبه تأثیر درس فیزیک داشته باشند. در غیر این صورت، نه تنها در برنامه ریزی خود با مشکل مواجه خواهند شد، بلکه در مرحله جمع بندی نیز با چالش روبرو خواهند شد.

با توجه به اهمیت تاثیر  فیزیک در کنکور سراسری تجربی و ریاضی، و همچنین افزایش ضریب موفقیت این درس در نمره نهایی، در ادامه مقاله به تشریح تأثیر درس فیزیک در سوابق تحصیلی داوطلبان و ضریب موثر آن در نمره کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت.

تاثیر درس فیزیک در کنکور 1403

با تغییرات اعمال شده در کنکور سراسری 1403، یکی از مهم ترین نگرانی های داوطلبان، تاثیر قطعی معدل در نتایج نهایی آزمون است. سوابق تحصیلی داوطلبان به میزان 50 درصد به طور قطعی در کنکور 1403 تاثیرگذار خواهد بود.همچنین جهت  داشتن هرگونه سوال با مشاوران کنکور آسان است در ارتباط باشید.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳
ادامه مطلب

در این میان، از 100 درصد سوابق تحصیلی، درس های عمومی و اختصاصی کنکور با درصدهای متفاوتی بر نتایج داوطلبان موثر هستند. درس فیزیک که جزو دروس اختصاصی گروه آزمایشی تجربی و ریاضی محسوب می شود، نقش مهمی در قبولی داوطلبان این گروه ها خواهد داشت. به طور مشخص، ضریب تاثیر فیزیک در کنکور 1403 به شرح زیر است:

رشته    درس    ضریب

تجربی    فیزیک    7.78

ریاضی    فیزیک    13.98

در کنکور سراسری 1403، 50 درصد از نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در رشته های علوم تجربی و ریاضی به طور قطعی اعمال خواهد شد. همچنین 50 درصد نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم در نظام سالی-واحدی/ ترمی-واحدی نیز در نتایج نهایی لحاظ می شود.

در سال 1403، داوطلبان کنکور سراسری باید توجه داشته باشند که درس فیزیک در تراز سوابق تحصیلی آنها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ضرایب تاثیر فیزیک در کنکور 1403 به شرح زیر است:

رشته | درس | ضریب

— | — | —

تجربی | فیزیک | 7

ریاضی | فیزیک | 9

بنابراین، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری تجربی یا ریاضی را دارند و می خواهند در درس فیزیک نمره بالایی کسب کنند، باید ابتدا به طور کامل بر محتوای کتاب های درسی فیزیک پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم تسلط پیدا کنند. سپس می توانند به سراغ منابع آموزشی تکمیلی بروند تا بتوانند در این درس نمره قابل قبولی کسب کنند.

تاثیر فیزیک در کنکور

تاثیر نمره درس فیزیک در کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

شیوه تست زنی درس زبان از نظر کنکور آسان است
ادامه مطلب

هر سال، طراحان سوالات کنکور سراسری به برخی از مباحث درس فیزیک توجه ویژه ای دارند و از این بخش ها بیشتر سوال طراحی می کنند. داوطلبان با آگاهی از این مباحث یا همان بودجه بندی این درس، می توانند برای برنامه ریزی در آزمون کنکور بهتر عمل کرده و زمان کمتری را صرف سایر مباحث درسی نمایند.

 

برنامه ریزی درسی برای کنکور سراسری یکی از ابزارهای ضروری برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود. تلاش داوطلبان کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است. اگرچه بیشتر داوطلبان بر کمیت در برنامه ریزی خود تمرکز می کنند، اما در مورد درس فیزیک باید به کیفیت آموزش نیز توجه داشت.

 

همچنین، داوطلبانی که نمره خوبی در درس فیزیک ندارند، می توانند با شرکت در امتحانات خرداد ماه و آزمون ترمیم معدل، نمرات خود را بهبود ببخشند. این اقدام می تواند بر نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر مثبتی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *