نکات مشاوره ای

تأثیر درس جامعه شناسی در کنکور

تاثیر درس جامعه شناسی در کنکور

تاثیر درس جامعه شناسی در کنکور

درس جامعه شناسی یکی از دروس تخصصی کنکور انسانی است که تأثیر قابل توجهی در قبولی در این آزمون دارد. این درس نه تنها در سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر مستقیمی دارد، بلکه به عنوان یک ضریب موثر نیز در نمره کنکور سراسری محاسبه می شود. تأثیر درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳ به دو شکل تأثیر می گذارد: اعمال در نمره اختصاصی آزمون و ضریب موثر در سوابق تحصیلی.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

بعد از تغییرات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، داوطلبان با این سوال مواجه می شوند که تأثیر درس جامعه شناسی در کنکور و سوابق تحصیلی آن ها به چه صورت محاسبه می شود. اگر داوطلبان از تأثیر این درس آگاهی نداشته باشند، نه تنها برنامه ریزی مناسب را نخواهند داشت، بلکه در خلاصه بندی این درس نیز با مشکل مواجه می شوند.

با توجه به اهمیت درس جامعه شناسی در کنکور سراسری انسانی و ارتقای ضریب موفقیت در این درس در کنکور سراسری، در ادامه مقاله تأثیر درس جامعه شناسی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری سال ۱۴۰۳ به همراه ضریب موثر این درس در نمره کنکور سراسری بررسی خواهد شد.

تأثیر درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳

بعد از اعمال تغییرات در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، یکی از مسائلی که به همراه ضرایب کنکور سراسری نگرانی زیادی برای داوطلبان کنکوری داشت، تأثیر قطعی معدل در نمره کنکور بود. سابقه تحصیلی داوطلبان با وزن ۵۰ درصد و به صورت قطعی در نمره کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ تأثیر دارد. حال اگر فرض کنیم تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور سراسری را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم.

مطالعه ی کنکور در شب بهتر است یا روز؟
ادامه مطلب

با توجه به این ۱۰۰ درصد، دروس عمومی و اختصاصی کنکور با درصدهای مختلفی در سابقه تحصیلی داوطلبان تأثیر خواهند داشت. درس جامعه شناسی یکی از دروس اختصاصی کنکور انسانی است که تأثیر قابل توجهی در قبولی داوطلبان این گروه آزمایشی دارد. در ادامه مقاله، تأثیر درس جامعه شناسی در سابقه تحصیلی داوطلبان دیپلم نظام جدید بررسی شده است.همچنین جهت داشتن هرگونه سوال با مشاوران انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

تأثیر درس جامعه شناسی  سال ۱۴۰۳:

جامعه شناسی: ۸.۵۹

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و همچنین میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی نیز به میزان ۵۰ درصد است.

تاثیر درس جامعه شناسی در کنکور

تأثیر درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳

 

داوطلبان باید در نظر داشته باشند که ضرایبی که در بالا اشاره شده است، تأثیری در تراز سوابق تحصیلی کنکور دارند. همچنین، با توجه به اینکه درس جامعه شناسی در آزمون اختصاصی نیز دارای ضریب مجزا است، در ادامه مقاله به طور کامل به ضریب درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳ اشاره شده است.

 

ضریب درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳:

جامعه شناسی: ۵

 

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری گروه آزمایشی انسانی را دارند و علاقه مندند نمره بالایی در درس علوم اجتماعی کسب کنند، باید در ابتدا کتاب درسی را به طور کامل مطالعه و مسلط شوند. بنابراین، دانش آموزان باید در ابتدا تمام مطالب کتاب علوم اجتماعی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را یادگیری کنند و سپس به منابع دیگر مراجعه کنند.

قبولی کنکور در فرصت کم اوج یادگیری
ادامه مطلب

 

تأثیر نمره درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳

 

هر سال، طراحان سوالات کنکور سراسری به برخی از مباحث جامعه شناسی بیشتر توجه می کنند و از این بخش ها بیشترین تعداد سوال را مطرح می کنند. داوطلبان با آگاهی از این مباحث، به عبارت دیگر بودجه بندی این درس، می توانند برای بهترین برنامه ریزی در آزمون عمل کنند و برای مرور کنکور سراسری، کمترین زمان را به سایر مباحث اختصاص دهند.

 

در نهایت، برای تکمیل مشاوره درباره تأثیر نمره درس جامعه شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳، می توان گفت برنامه ریزی درسی برای کنکور، یکی از ابزارهای ضروری برای رسیدن به موفقیت است. تلاش داوطلبان برای موفقیت در کنکور قابل بررسی است از دو جنبه کیفیت و کمیت. اغلب افراد شرکت کننده در کنکور در برنامه ریزی خود به کمیت تمرکز می کنند، اما برای برنامه ریزی درس جامعه شناسی نیز باید به کیفیت توجه کنند.

 

علاوه بر این، داوطلبانی که نمره خوبی در درس جامعه شناسی ندارند، می توانند با شرکت در آزمون های خرداد ماه و آزمون ترمیم معدل، نمرات خود را بهبود بخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *