نکات مشاوره ای

هزینه انصراف از دانشگاه شبانه

هزینه انصراف از دانشگاه شبانه

هزینه انصراف از دانشگاه شبانه

در دانشگاه شبانه (نوبت دوم)، دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند. در صورت تمایل، این دانشجویان می توانند هر نیمسال تحصیلی با پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه شبانه، که تقریباً یک و نیم برابر شهریه ثابت یک ترم است، از ادامه تحصیل در این دانشگاه منصرف شوند. در صورت پرداخت جریمه دوره نوبت دوم، دانشجویان دیگر امکان بازگشت به دانشگاه را نخواهند داشت.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

هر سال، برخی از دانشجویانی که در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه های نوبت دوم تحصیل می کنند، ممکن است به دلایل مختلفی از قبیل عدم علاقه به رشته قبولی یا عدم توانایی در پرداخت شهریه، قصد داشته باشند از تحصیل در این دانشگاه منصرف شوند. این دسته از داوطلبان برای انصراف از ادامه تحصیل باید هزینه انصراف از دانشگاه شبانه را پرداخت کنند.

میزان جریمه دوره نوبت دوم برای انصراف از دانشگاه، یک و نیم برابر شهریه ثابت یک ترم در نظر گرفته شده است و دانشجویان باید این مبلغ را پرداخت کنند تا درخواست آنان مورد توافق قرار گیرد. به منظور انجام آسان فرآیند انصراف از دانشگاه شبانه، در ادامه این مقاله، توضیحات کلی درباره هزینه و نحوه پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه شبانه یا نوبت دوم ارائه خواهیم داد.

هزینه انصراف از دانشگاه شبانه

 

دانشگاه های شبانه، یا دانشگاه های نوبت دوم، به عنوان زیرمجموعه هایی از دانشگاه های روزانه عمل می کنند. هر سال، این دانشگاه ها دانشجوهایی را در تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری پذیرش می دهند. مدرک حاصل از دانشگاه شبانه هیچ تفاوتی با دانشگاه های روزانه ندارد و تنها تفاوت آن در پرداخت شهریه میان دانشگاه نوبت دوم و روزانه است.

مطالعه ی درس ریاضی پیش دانشگاهی اوج یادگیری
ادامه مطلب

 

برای انصراف از تحصیل و یا ورود به رشته دیگر، دانشجویان دانشگاه شبانه مانند سایر دوره های تحصیلی مبلغی را به عنوان جریمه انصراف از دانشگاه نوبت دوم می پردازند. هزینه انصراف از دانشگاه شبانه برای تمامی مقاطع تحصیلی برابر با 1.5 برابر شهریه ثابت یک ترم در نظر گرفته شده است.

 

داوطلبان دانشگاه شبانه باید توجه داشته باشند که برای انصراف از تحصیل، باید شهریه ثابت یک و نیم ترم هر دوره را پرداخت کنند. لذا آشنایی با شهریه دانشگاه های شبانه ضروری است.

هزینه انصراف از دانشگاه شبانه

نحوه پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه شبانه

روش های پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه شبانه در هر دانشگاه، متفاوت است. برخی دانشگاه ها این خدمات را به صورت آنلاین از طریق وبسایت خود ارائه می دهند، اما در بسیاری از دانشگاه ها این مراحل به صورت حضوری انجام می شود. در این بخش، مراحل پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه شبانه توضیح داده شده است.همچنین جهت داشتن هرگونه سوال با مشاوران انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

دانشجویان باید پس از مراجعه به بخش آموزش دانشگاه محل تحصیل خود، فرم انصراف از تحصیل در دانشگاه شبانه (نوبت دوم) را دریافت کنند. سپس باید این فرم را به طور کامل تکمیل کرده و مجدداً به بخش آموزش تحویل دهند.

بخش آموزش دانشگاه، فرم انصراف از دانشگاه دانشجو را بررسی می کند. در برخی دانشگاه ها، حدود یک ماه زمان لازم است تا این فرم بررسی شود، تا اگر دانشجو قصد بازگشت به دانشگاه را داشت، مشکلی برای او پیش نیاید. در غیر این صورت، پس از گذشت یک ماه، متقاضی انصراف می تواند تاییدیه انصراف و شماره نامه انصراف را دریافت کند.

شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور از نظر کنکور آسان است
ادامه مطلب

بعد از تایید انصراف، دانشجو می بایست مبلغ جریمه انصراف از دانشگاه شبانه را طبق دستورالعمل دانشگاه محل تحصیل پرداخت کند تا فرایند انصراف از دانشگاه تکمیل شود. لازم به ذکر است که پس از صدور حکم قطعی انصراف از دانشگاه، امکان بازگشت به تحصیل برای دانشجو وجود نخواهد داشت.

مشاوره درباره انصراف از دانشگاه شبانه

 

یکی از مسائلی که برای دانشجویان در هنگام تصمیم به انصراف از دانشگاه شبانه مطرح می شود، ممنوعیت شرکت در آزمون کنکور سراسری سال آینده است. اما باید بدانید که این ممنوعیت در سال های گذشته تنها برای داوطلبان دوره روزانه اعمال می شد و طبق مصوبات جدید، این ممنوعیت لغو شده است. بنابراین دانشجویانی که در دانشگاه شبانه انصراف می دهند، هیچ مانعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری نخواهند داشت.

 

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور سال بعد شرکت کنند، باید پس از قبولی نهایی و قبل از ثبت نام مجدد در دانشگاه هایی که قبول شده اند، فرم انصراف خود را به دانشگاه اول تحویل داده و هزینه انصراف را پرداخت کنند. سپس پس از اطمینان از تکمیل فرایند انصراف، می توانند به ثبت نام در دانشگاه جدید خود اقدام کنند.

 

بعد از صدور حکم انصراف، داوطلبان دیگر امکان بازگشت به تحصیل ندارند. اگر دانشجو مشمول خدمت وظیفه ی عمومی باشد، باید یک ماه پس از صدور حکم به سازمان وظیفه عمومی اطلاع دهد.

 

داوطلبانی که پس از گذشت مدت زمانی از دوره تحصیل خود تصمیم به انصراف می گیرند، باید مدارک مورد نیاز برای خروج از دانشگاه را ارائه کنند.

برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟
ادامه مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *