نکات مشاوره ای

ترمیم معدل پایه یازدهم برای کنکور

ترمیم معدل پایه یازدهم برای کنکور

ترمیم معدل پایه یازدهم برای کنکور

با تأثیرگذاری قطعی معدل در آزمون سراسری و افزایش درصد تأثیر آن، داوطلبانی که از نمرات مطلوبی برخوردار نیستند، نگرانی زیادی برای پذیرش در رشته مورد نظر خود دارند. در این راستا، فرصت مجددی تحت عنوان ترمیم معدل پایه یازدهم برای این دسته از داوطلبان فراهم شده تا بتوانند در امتحانات نهایی خردادماه آموزش و پرورش شرکت کرده و نمرات خود را ارتقا بخشند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

داوطلبانی که از نمرات خوب برخوردار نیستند، می توانند با شرکت در آزمون های ترمیم معدل 1403، نمرات خود را بهبود بخشند. در این راستا، نمرات پایه یازدهم برای سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری محاسبه نمی شود. پس از مشخص شدن زمان و شرایط ثبت نام، داوطلبان می توانند به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و برای دروس مورد نظر خود ترمیم معدل انجام دهند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به تشریح جزئیات ثبت نام ترمیم معدل پایه یازدهم برای آزمون سراسری 1403 پرداخته شده است. داوطلبانی که از جزئیات ثبت نام ترمیم معدل اطلاع نداشته باشند، ممکن است از نام نویسی و شرکت در این آزمون جا بمانند.

حق ثبت نام برای ترمیم معدل پایه یازدهم در سال کنکور 1403 وجود نخواهد داشت.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییرات مهمی در روند برگزاری کنکور سراسری اعمال شده است. یکی از این تغییرات، کاهش تاثیر سوابق تحصیلی یا دیپلم در نتیجه نهایی کنکور است که نگرانی زیادی را برای داوطلبان ایجاد کرده است. برخی از دانش آموزانی که در امتحانات نهایی نمرات خوبی کسب نکرده اند، در پی یافتن راهی برای بهبود معدل خود هستند.همچنین جهت داشتن هرگونه سوال با مشاوران انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳
ادامه مطلب

در پاسخ به این مساله، طرحی تحت عنوان “ترمیم معدل” برای این دسته از داوطلبان تصویب شد. بر اساس این طرح، دانش آموزان می توانند در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کرده و دوباره درس مورد نظر را امتحان بدهند. اما در خصوص کنکور 1403، تنها نمرات پایه دوازدهم داوطلبان در نتیجه نهایی تاثیرگذار خواهد بود و نیازی به ترمیم معدل پایه یازدهم نخواهد بود.

در صورت مشخص شدن زمان ثبت نام برای ترمیم معدل پایه یازدهم در سال های آینده، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. همچنین براساس مصوبات اعلام شده، از کنکور 1405 به بعد، امتحانات پایه یازدهم نیز جزئی از سوابق تحصیلی محسوب شده و در نتیجه کنکور تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین احتمال ایجاد روندی مشابه ترمیم معدل پایه یازدهم در سال های آتی وجود دارد.

ترمیم معدل پایه یازدهم برای کنکور

شرایط ثبت‌نام آزمون ترمیم معدل دیپلم برای کنکور سراسری 1403

 

تمامی داوطلبان کنکوری که فاقد سوابق تحصیلی کامل هستند، باید برای ایجاد این سوابق اقدام کنند. در غیر این صورت، نمره آزمون کنکور آنها که تنها دروس اختصاصی را در برمی‌گیرد، جایگزین سوابق تحصیلی نشده و نمرات دروس عمومی و اختصاصی در سوابق تحصیلی آنها صفر خواهد بود.

 

قبل از اعمال معدل دیپلم به طور قطعی در نتایج کنکور، برخی داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی نمی‌شدند و فقط داوطلبان دارای سوابق دیپلم در آزمون ترمیم معدل شرکت می‌کردند. اما با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حال تمام داوطلبان کنکور باید سوابق تحصیلی داشته باشند. در ادامه، شرایط داوطلبان واجد شرایط ثبت‌نام در آزمون ترمیم معدل 1403 ارائه شده است:

نمونه تدریس فیزیک دوازدهم با امیر مسعودی
ادامه مطلب

 

  1. دارندگان دیپلم‌های نظری نظام آموزشی جدید (3-3-6)
  2. دارندگان دیپلم‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش نظام آموزشی جدید (3-3-6)
  3. فارغ‌التحصیلان دوره پیش‌دانشگاهی با سوابق تحصیلی (4 درس نهایی)
  4. فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیش‌دانشگاهی (از سال 1384 به بعد)
  5. فارغ‌التحصیلانی که قبلاً سوابق تحصیلی ایجاد کرده‌اند

 

داوطلبان توجه داشته باشند که با شرکت در آزمون‌های ترمیم معدل، معدل کارنامه تغییر نخواهد کرد و نمرات جدید تنها برای تأثیر در آزمون سراسری خواهد بود. همچنین در صورت غیبت در هر یک از آزمون‌های ترمیم، نمره صفر لحاظ خواهد شد و امکان ترمیم در سال بعد وجود دارد.

 

ترمیم معدل پایه یازدهم برای آزمون سراسری 1403

داوطلبان برای بهبود معدل خود در پایه یازدهم، توصیه می شود که در امتحانات ترمیم معدل خرداد ماه شرکت کنند. این امتحانات فرصتی ارزشمند برای داوطلبان هستند تا نمرات خود را افزایش دهند. چراکه در صورتی که نمرات جدید داوطلب از نمرات قبلی پایین تر باشد، نمرات قبلی برای وی لحاظ خواهد شد. به این ترتیب، داوطلبان ریسک چندانی با شرکت در این امتحانات نخواهند داشت.

 

لازم به ذکر است که فرآیند ترمیم معدل تنها در خرداد ماه امکان پذیر است. اگر امتحانات ترمیم معدل با امتحانات مدرسه داوطلب تداخل داشته باشد، فرد می تواند امتحان مدرسه را در شهریور ماه برگزار کند. همچنین داوطلبانی که قبلا در مورد ترمیم معدل اقدام کرده اند، امکان ثبت نام مجدد در این امتحانات را دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *