نکات مشاوره ای

تأثیر درس فلسفه و منطق در کنکور

تاثیر درس فلسفه و منطق

تاثیر درس فلسفه و منطق در کنکور

دروس فلسفه و منطق از جمله دروس تخصصی کنکور انسانی هستند که تأثیر قابل توجهی در قبولی در این آزمون دارند. این دروس به طور مستقیم بر سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر می گذارند و همچنین به عنوان ضریب موثری در نمره کنکور سراسری محاسبه می شوند. تأثیر درس فلسفه و منطق در کنکور ۱۴۰۳ به دو صورت اعمال می شود: اعمال در نمره اختصاصی آزمون و اعمال به عنوان ضریب موثر در سوابق تحصیلی.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

با تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان با سوالاتی روبرو می شوند که چگونگی تأثیر درس فلسفه و منطق در کنکور و سوابق تحصیلی خود را بررسی می کنند. در صورتی که داوطلبان از تأثیر دروس فلسفه و منطق آگاهی نداشته باشند، نه تنها برنامه ریزی مناسبی نخواهند داشت، بلکه در خلاصه نویسی این دروس نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

با توجه به اهمیت دروس فلسفه و منطق در کنکور سراسری انسانی و ارتقاء ضریب موفقیت این دروس در کنکور سراسری، در ادامه مقاله تأثیر درس فلسفه و منطق در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری ۱۴۰۳ به همراه ضریب موثر این دروس در نمره کنکور سراسری بررسی می شود.

تأثیر درس فلسفه و منطق در کنکور ۱۴۰۳

بعد از اعمال تغییرات در آزمون سراسری ۱۴۰۳، یکی از مواردی که به همراه ضرایب کنکور سراسری، موجب نگرانی داوطلبان کنکوری شده است، تأثیر معدل در کنکور است. سابقه تحصیلی داوطلبان با درصد ۵۰ و به صورت قطعی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تأثیر دارد. در حال حاضر، اگر فرض کنیم تأثیر سابقه تحصیلی را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم.

منابع سوالات کنکور 1401 را چطور تهیه کنیم؟
ادامه مطلب

با این فرض ۱۰۰ درصد، دروس عمومی و اختصاصی کنکور با درصدهای مختلفی در سابقه تحصیلی داوطلبان تأثیر خواهند داشت. دروس فلسفه و منطق، هر دو از جمله دروس اختصاصی کنکور انسانی هستند که تأثیر قابل توجهی در قبولی داوطلبان این گروه آزمایشی دارند. در ادامه مقاله، تأثیر درس فلسفه و منطق در سابقه تحصیلی داوطلبان دیپلم نظام جدید بررسی می شود.همچنین جهت داشتن هر گونه سوال با مشاوران انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

تأثیر درس فلسفه در کنکور ۱۴۰۳

فلسفه: ۶.۲۶

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با تأثیر قطعی ۵۰ درصد است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی/ترمی – واحدی نیز به میزان ۵۰ درصد است.

ضریب درس فلسفه و منطق در کنکور 1403

توجه داشته باشید که ضرایبی که بالا اشاره شد، نشان دهنده تأثیر دروس فلسفه و منطق در سابقه تحصیلی کنکور است. با توجه به اینکه دروس اختصاصی نیز دارای ضریبهای جداگانه ای هستند، در اینجا به ضریب درس فلسفه و منطق در کنکور ۱۴۰۳ به طور کامل اشاره خواهد شد.

درس       ضریب

فلسفه و منطق   ۵

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری رشته انسانی را دارند و می خواهند نمره بالا در درس فلسفه و منطق بگیرند، باید ابتدا درسنامه و کتاب درسی را به طور کامل مطالعه کنند و به آن مسلط شوند. بنابراین، در ابتدا دانش آموزان باید تمام مطالب کتاب درسی فلسفه و منطق پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را فرا بگیرند و سپس به منابع دیگر مراجعه کنند.

کنترل درگیری های ذهنی در هنگام درس خواندن
ادامه مطلب
تاثیر درس فلسفه و منطق

تأثیر نمره درس فلسفه و منطق در کنکور ۱۴۰۳: راهنمایی و مشاوره

 

هر سال، طراحان سوالات کنکور سراسری به بخش هایی از فلسفه و منطق توجه بیشتری می کنند و از این مباحث بیشترین تعداد سوال را مطرح می کنند. با آگاهی از این مباحث، داوطلبان می توانند برنامه ریزی بهتری برای آزمون داشته باشند و زمان کمتری را برای مرور مطالب دیگر اختصاص دهند.

 

در پایان، برای تکمیل راهنمایی و مشاوره درباره تأثیر نمره درس فلسفه و منطق در کنکور ۱۴۰۳، می توان گفت که برنامه ریزی درسی در کنکور یکی از ابزارهای ضروری برای رسیدن به موفقیت است. تلاش افراد برای موفقیت در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است. اغلب افراد کنکوری در برنامه ریزی خود به جنبه کمیت توجه می کنند، اما برای برنامه ریزی درس فلسفه و منطق، لازم است به جنبه کیفیت نیز توجه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *