نکات مشاوره ای

زبان اختصاصی کنکور

زبان اختصاصی کنکور

زبان اختصاصی کنکور

برای شرکت در آزمون زبان اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳، داوطلبان باید خود را برای پاسخگویی به ۷۰ سوال در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه آماده کنند. به همین دلیل، برای دستیابی به نمره بالا در این آزمون، این افراد می‌توانند با مطالعه منابع مناسب، آشنایی با بودجه‌بندی و بهترین روش‌های مطالعه و تسلط کامل بر تمامی مفاهیم زبان اختصاصی، در جلسه آزمون شرکت کنند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

متقاضیان آزمون زبان اختصاصی در بسیاری از موارد قادر به پاسخگویی به سوالات زبان در مدت زمان مشخصی هستند، اما برخی از آنها بر اساس دلایلی موفق به کسب درصد بالا در این آزمون نشده و ممکن است دچار مشکلات اصلی در پاسخ به سوالات باشند.

در دفترچه آزمون زبان اختصاصی کنکور، ۷۰ سوال همراه با مدت زمان تقریبی ۱۰۵ دقیقه برای تمامی داوطلبان گروه آزمایشی زبان در نظر گرفته شده است. بنابراین، متقاضیان می‌توانند در دو نوبت دی و تیرماه در این آزمون شرکت کرده و در هر نوبت به تعداد مشخص شده سوالات را پاسخ دهند. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان برنامه خاصی برای مطالعه زبان اختصاصی کنکور ندارند و با ماهیت این زبان و نحوه مطالعه منابع درسی آشنا نیستند، تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله، علاوه بر معرفی درس زبان اختصاصی کنکور، به بودجه‌بندی، منابع درسی و روش‌های مطالعه زبان اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳ بپردازیم. این اطلاعات به افراد کمک خواهد کرد تا با استفاده از نکات مطرح شده در این مقاله، به نتیجه مطلوب خود در آزمون زبان دست یابند.

معرفی درس زبان اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳:

در آزمون سراسری کنکور، زبان انگلیسی اختصاصی تفاوت‌های قابل توجهی با زبان عمومی دیگر گروه‌های آزمایشی دارد. داوطلبان در این آزمون باید در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه به ۷۰ سوال زبان تخصصی در بخش‌های مختلفی مانند لغات، ریدینگ، گرامر و کلوز تست پاسخ دهند.همچنین جهت داشتن هرگونه سوال با مشاوران انتشارات گیلنا در ارتباط باشید.

قیمت پکیج های تخصصی دروس چقدر است؟
ادامه مطلب

ضریب زبان اختصاصی کنکور در تمامی رشته‌های ارائه شده برابر یک است و نیازی به توجه به ضریب تاثیر زیرگروه‌ها نیست، زیرا زیرگروه‌ها از آزمون سراسری حذف شده‌اند. همچنین، تمامی دروس عمومی از آزمون سراسری زبان حذف شده است و متقاضیان برای کسب نمره مناسب در زبان اختصاصی کنکور باید در تمامی مباحث مربوط به زبان اختصاصی تسلط داشته باشند.

در آزمون زبان تخصصی سراسری، علاوه بر نمره آزمون زبان اختصاصی با وزن میانگینی، نمرات زبان خارجی دیپلم نیز بر اساس ضریب سوابق تحصیلی در نظام جدید و قدیم محاسبه می‌شود. ضریب سوابق تحصیلی دیپلم در گروه آزمایشی زبان برابر ۱۱.۸۰ است. هنگام ثبت نام، شما می‌توانید یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و ایتالیایی را انتخاب کنید و سوالات مربوط به آزمون سراسری بر اساس این انتخاب برای شما طرح خواهد شد.

اکثر داوطلبان به دلیل حضور در کلاس‌های زبان در موسسات آموزشی آزاد و همچنین بین‌المللی بودن، زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند. با این وجود، شما می‌توانید هر زبانی که تمایل دارید را انتخاب کنید و در روز آزمون سراسری نیز سوالات بر اساس این انتخاب برای شما طرح خواهد شد.

زبان اختصاصی کنکور

فصل‌های مهم و بودجه‌بندی درس زبان در سال ۱۴۰۳

 

اطلاع از بودجه‌بندی و اجزای کلیدی در هر فصل کتاب درسی، بهبود برنامه مطالعاتی شما را تسهیل خواهد کرد. با آگاهی از اجزای مهم و قابل آزمون کتاب زبان انگلیسی، می‌توانید زمان و انرژی خود را به تناسب اهمیت مباحث مختلف تقسیم کنید و از تلاش‌هایتان نتیجه بهتری ببرید.

شرایط کنکور 1402
ادامه مطلب

 

در ادامه، بودجه‌بندی درس زبان انگلیسی تخصصی در آزمون سراسری کنکور را در چهار بخش تست لغت، گرامر، ریدینگ و کلوز تست بررسی خواهیم کرد.

 

بودجه‌بندی زبان اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳:

 

                          سال ۱۴۰۰        سال ۱۴۰۱        سال ۱۴۰۲

گرامر                     ۱۰ سوال         ۱۰ سوال         ۱۰ سوال

واژگان                 ۱۵ سوال         ۱۵ سوال         ۱۵ سوال

ترتیب واژه            ۵ سوال           ۵ سوال           ۵ سوال

درک مطلب               ۲۰ سوال         ۲۰ سوال         ۲۰ سوال

کاربرد زبان         ۱۰ سوال         ۱۰ سوال         ۱۰ سوال

کلوز تست               ۱۰ سوال         ۱۰ سوال         ۱۰ سوال

مجموع                  ۷۰ سوال         ۷۰ سوال         ۷۰ سوال

 

تسلط بر هر یک از این بخش‌های کتاب درسی زبان انگلیسی، نیازمند رعایت نکاتی است که هنگام مطالعه این درس باید رعایت شوند. هر بخش از تست لغت، گرامر، ریدینگ و کلوز تست تکنیک‌های مطالعاتی خاص خود را دارد که در زمان آزمون آسانتر کار می‌کند.

 

منابع زبان اختصاصی کنکور سال ۱۴۰۳

 

بدون شک، برای مهارت در پاسخگویی به تست‌های زبان و یادگیری روش صحیح تست‌زنی در کنکور، نیازمند تمرین تست‌زنی و استفاده از منابع کمک آموزشی می‌باشید. همچنین، گرامرها و نکات موجود در کتاب درسی به صورت سربسته و حاوی نکات مهمی هستند.

 

این عوامل همگی ضرورت استفاده از منابع کمک آموزشی زبان تخصصی برای جمع‌بندی کنکور سراسری را تاکید می‌کنند. منابعی که بتوانند درسنامه‌های جامع و کاملی را با ارائه تست‌های خوب و استاندارد، به منظور افزایش سطح آمادگی داوطلبان فراهم کنند.

 

در ادامه، لیستی از بهترین منابع کمک درسی زبان انگلیسی تخصصی کنکور آورده شده است:

 

 منابع گرامر:

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳
ادامه مطلب

   کتاب “Grammar In Use intermediate”

   کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکتر علیرضا جابری

 

 منابع واژگان:

   کتاب “Essential Words for the TOEFL Vocabulary Builder” (جلد ۱ و ۲)

   کتاب “504” (نوشته Mary Bromberg)

   کتاب “New Bridging the Gap” انتشارات سازمان سنجش

   کتاب “Essential Idioms in English” (نوشته Robert J. Dixon)

   کتاب “English Idioms In Use” (نوشته Felicity O’Dell)

   فرهنگ لغت Oxford Advanced Learner’s Dictionary

 

 منابع درک مطلب:

   کتاب “Longman Preparation Course for the TOEFL Test”

   کتاب “Steps to Understanding” (نوشته L.A. Hill – Oxford University Press)

   کتاب “درک مطلب به زبان ساده” (نوشته دکتر شهاب اناری و انتشارات گاج)

 

 منابع کلی:

   کتاب “زبان تخصصی” انتشارات مبتکران (نوشته شهاب اناری)

   کتاب “زبان تخصصی” انتشارات شبقره (نوشته رضا کیاسالار)

 

استفاده از منابع ذکر شده به همراه روش‌های بهترین مطالعه، بدون شک شانس موفقیت شما را چندین برابر از سایر داوطلبان بیشتر خواهد کرد. فقط کافی است که اراده داشته باشید و با نظم، تداوم و انسجام به برنامه و استراتژی مطالعاتی خود پایبند باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *