نکات مشاوره ای

شرایط کنکور 1402

شرایط کنکور 1402

کنکور سراسری در واقع یک آزمون بسیار مهم و سرنوشت‌ ساز در کشور ما به حساب می‌آید. این آزمون زیر نظر سازمان سنجش و آموزش به شکل منظم و اصولی هرساله برگزار می‌شود. قطعا کنکور سراسری برای همه دانش‌آموزان یک چالش بسیار بزرگ بوده و استرس زیادی را به‌همراه دارد. داوطلبانی که در کنکور و موفقیت رسیده و وارد دانشگاه موردنظر خود می‌ شوند، می‌توانند در رشته‌ای که علاقه دارند به تحصیل بپردازند.  لازم است بدانید که تمامی داوطلبین کنکور سراسری باید در هر نوع شرایطی جهت پذیرش به دانشگاه‌ها زیر نظر سازمان آموزش و سنجش سنجش و آموزش باشند. درحال حاضر  کنکور نسبت‌ به سال‌ های قبلی دچار تغییرات بسیار زیادی شده و شرایط به‌طورکلی عوض شده‌است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد شرایط کنکور 1402 توضیحاتی را بیان کنیم.

بررسی شرایط کنکور 1402

همان‌طور که گفته شد، شرایط کنکور 1402  به شکل اساسی تغییر کرده و هیچ شباهتی به‌ سال های قبلی ندارد. سایت یادگیری آسان در این خصوص به بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات را به داوطلب کنکور ارائه می‌دهد. طبیعتاً همه دانش‌ آموزان نسبت‌ به تغییرات کنکور1402 کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند که این آزمون سرنوشت‌ ساز دچار چه تحولاتی شده‌است؟

در جواببه این سوال باید  بگوییم که شما با دانستن  شرایط جدید کنکور سال جدید به‌شدت شگفت‌زده شده و متوجه تحولات بسیار بزرگ آن خواهید شد. رییس سازمان سنجش و آموزش اعلام کرده‌است که کنکور سراسری سال جدید ادعا دارای چهار مورد تغییر بسیار بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف کامل دروس عمومی از کنکور سراسری
  • تاثیر بالای سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور
  • حذف زیرگروه‌ها
  • برگزاری کنکور به‌صورت دومرحله‌ای
تست زنی عربی پیش دانشگاهی
ادامه مطلب

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هر یک از تغییرات تا هر یک از شرایط جدید کنکور 1402 را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

حذف دروس عمومی از کنکور سال جدید

ازجمله جدیدترین شرایط کنکور 1402 می‌ توان به حذف دروس عمومی اشاره کرد. این‌موضوع باعث شده تا داوطلبین بتوانند در رشته مورد نظر خود رتبه مطلوبی را بدست بیاورند.  در کنکور سال جدید دیگر دفترچه‌ ای با نامه با عنوان دروس عمومی وجود نخواهد داشت. طبیعتاً با این تحول بزرگ و بسیار عالی در کنکور دانش‌آموزان می‌توانند تمام تمرکز خود را روی دروس تخصصی بگذارند. به‌طور مثال داوطلبین گروه کنکور ریاضی باید بیشتر در درس‌ های شیمی‌،فیزیک و ریاضی تمرکز کرده و مطالعه بپردازند. شما می‌توانید جهت یادگیری آسان دروس تخصصی رشته خود از محصولات اوج یادگیری بهره‌مند شوید.

تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور 1402

ازجمله دیگر تغییرات بزرگ کنکور سال جدید می‌توان به تاثیر بالای سال سوابق تحصیلی یا همان معدل بر کنکور اشاره کرد. در سال‌های قبل این‌مورد وجود نداشت. اما در حال‌ حاضر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. بر اساس آخرین تغییراتی که وجود دارد و نمره هر یک از دروس دانش‌آموز می‌تواند روی رتبه‌ی او تاثیر مستقیمی داشته باشد. می‌توان گفت که این تاثیر حدود 40 درصد نتیجه کنکور را دربر می‌ گیرد.

برگزاری کنکور به‌صورت دومرحله‌ای

یکی دیگر از جدیدترین شرایط کنکور1402 برگزاری این آزمون سراسری به‌صورت دومرحله‌ای است. در سال‌های قبل کنکور در یک تاریخ مشخص برگزار می‌شد اما در حال اما در سال جدید شرایط فراهم‌ شده تا دانش‌آموزان در صورت عدم موفقیت در مرحله اول کنکور بتوانند در مرحله دوم جبران کرده و او فرصت دوباره برای رسیدن به موفقیت داشته باشند.  بنابراین براساس تایید سازمان سنجش و آموزش کنکور در یک‌ سال دو بار برگزار خواهد شد که این‌موضوع به همه داوطلبین کمک شایانی خواهد کرد.

لغو مصوبه شورای عالی فرهنگی
ادامه مطلب

تغییرات کنکور 1402 تا چه حدی قطعی است؟

درواقع سؤال بالا و سوالی است که اکثر داوطلبین با آن مواجه می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید گفت که براساس اطلاعیه‌ای که به‌صورت رسمی از طرف سازمان سنجش و آموزشموجود است، تغییرات اعمال‌شده در کنکور1402  کاملاً قطعی بوده و تغییر نمی‌کند. بنابراین بابت این‌موضوع نگران نباشید.

بررسی شرایط کنکور 1402

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد شرایط کنکور در سال 1402 بسیار تغییر کرده و دیگر هیچ شباهتی به سال های قبل ندارد. با وجود حذف دروس عمومی دانش‌آموزان می‌توانند بیشتر تمرکز خود را به تمام تمرکز خود را به دروس تخصصی اختصاص دهند. همچنین جهت یادگیری بهتر تمام مفاهیم و دروس تخصصی شما می‌توانید از محصولات اوج یادگیری و محصولات کنکور آسان است بهره‌مند شده تا به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *