نکات مشاوره ای

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

هر سال، طراحان سوال در آزمون کنکور سراسری به برخی از مباحث درس شیمی بیشتر توجه می کنند. داوطلبانی که با این مباحث آشنا هستند، می توانند برای برنامه ریزی بهتر در آزمون عمل کنند و در جمع بندی آزمون، کمتر وقت صرف مباحث دیگر کنند. بودجه بندی سوالات شیمی تجربی و ریاضی در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ به داوطلبان خیلی کمک کرد.تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

سوالات شیمی کنکور هر سال از بخش های مختلف کتاب شیمی که توسط سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور تجربی اعلام شده، طراحی می شوند. بودجه بندی شیمی به این معنی است که هر سال از هر یک از مباحث درسی چند سوال در آزمون طراحی می شود و مشخص می شود کدام مبحث مورد توجه طراحان سوال کنکور تجربی بوده و کدام مبحث کمتر اهمیت دارد.

با توجه به تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، بسیاری از داوطلبان با ابهامات زیادی در این خصوص روبه رو هستند. آنها به دنبال این موضوع هستند که آیا تعداد سوالات درس شیمی تغییر کرده است و مباحث و فصل های مهم درس شیمی چیستند. در ادامه، بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی و ریاضی سال ۱۴۰۳ و سال های قبل از آن به همراه بارم بندی سوالات درس شیمی در کنکور تجربی و ریاضی بررسی شده است.

بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی ۱۴۰۳

درس شیمی یکی از دروس مشترک بین رشته تجربی و ریاضی در کنکور سراسری است. در این آزمون، به درس شیمی ۳۵ سوال اختصاص داده می شود و داوطلبان حدود ۳۵ دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات دارند. سوالات این بخش شامل سه بخش حفظی، مفهومی و محاسباتی است. تحلیل آزمون کنکور تجربی نشان می دهد که سوالات این بخش به سمت بیشتر مفهومی شدن می روند. در ادامه، بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی در سال ۱۴۰۳ و سال های گذشته آورده شده است.

شروع مطالعه و تست زنی برای کنکور در تابستان 1401
ادامه مطلب

همچنین برای ارتباط با مشاوران کنکور آسان است وارد لینک شوید.

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ تجربی:

  •  کیهان زادگاه الفبای هستی: ۴ سوال
  •  ردپای گازها در زندگی: ۲ سوال
  •  آب، آهنگ زندگی: ۳ سوال
  •  قدر هدایای زمینی را بدانیم: ۲ سوال
  •  در پی غذای سالم: ۴ سوال
  •  پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: ۶ سوال
  •  مولکول ها در خدمت تندرستی: ۴ سوال
  •  آسایش و رفاه در سایه شیمی: ۳ سوال
  •  شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: ۴ سوال
  •  شیمی، راهی به سوی آینده ای روشن تر: ۳ سوال

 مجموع سوالات: ۳۵ سوال

درس شیمی برای داوطلبان رشته تجربی بسیار اهمیت دارد، زیرا با کسب نمره و تراز بالا در این درس، می توانند در رشته های محبوب کنکور تجربی قبول شوند. به داوطلبان توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات شیمی کنکور سراسری، مقاله زیر را نیز مطالعه کنند.

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

بارم بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

به طور کلی، بارم بندی سوالات تجربی و ریاضی درس شیمی در کنکور وجود ندارد و منظور از بارم بندی در اینجا، ضرایب درس شیمی در کنکور سال ۱۴۰۳ است. بارم بندی به صورت نمره ارائه نمی شود و داوطلبان باید توجه داشته باشند که این ضرایب درسی برای امتحانات نهایی بیشتر اهمیت دارند تا برای کنکور. با توجه به اینکه ضرایب درس شیمی، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی هر درس کنکور ممکن است در هر سال متفاوت باشد، در ادامه ضرایب درس شیمی کنکور ۱۴۰۳ را آورده ایم.

نکات انگیزشی استاد مسعودی در ارتباط با درس فیزیک
ادامه مطلب

 

ضریب درس شیمی:

 

کنکور ریاضی: ۷

کنکور تجربی: ۹

دغدغه بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این است که چگونه برای کنکور سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی کنند تا موفقیت بیشتری داشته باشند. در واقع، برای برنامه ریزی درسی باید عوامل مختلفی مانند تعداد سوالات و مدت زمان پاسخ به آن را در نظر گرفت. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را نیز مطالعه کنند:

«مشاوره: اهمیت آشنایی با بودجه بندی شیمی کنکور سال ۱۴۰۳»

 

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با اطلاع از دقیق ترین بودجه بندی درس شیمی می توانند از اهمیت هر فصل و مبحث، تعداد دفعات تکرار هر مبحث در هر یک از ازمون های سراسری سال های ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، نوبت اول و دوم سال ۱۴۰۲ مطلع شوند. اطلاع از این موضوع به افراد کمک می کند تا با شناخت موضوعات مهم تر درس شیمی، زمان خود را مدیریت کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه دروس داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *