نکات مشاوره ای

با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟

با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟

با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟ 

همانطور که میدانید؛ این روز ها تا حد بسیار زیادی بحث تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور سراسری و قبولی در رشته های تاپ دانشگاهیی  مطرح است؛ به همین خاطر داوطلبینی که شریط خوبی از نظر نمرات معدل کنکور ندارند؛ در این باره زیاد نگران میشوند و این سوال را زیاد مطرح میکنند؛ که آیا با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم به نگارش این مقاله در ادامه مطلب بپردازیم؛ پس تا پایان این مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور چقدر است؟

پیش از آن که به ادامه بحث در این باره بپردازیم؛ باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم طبق اطلاعات کسب شده از سایت سازمان سنجش تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور به میزان 40 درصد هست که درصد زیادی به شمار میرود و گاها نگرانی داوطلبان را در ارتباط با نتیجه کنکورشان و تاثیر زیاد این نمره بیشتر خواهد کرد.

با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟

آیا معدل پایین در کنکور تاثیرگذار است؟

حال که در ارتباط با تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور صحبت کردیم؛ نوبت به آن می رسد که به سوال اصلی پاسخ دهیم؛ خوب است بدانید درست است که تاثیر معدل در نتیجه کنکور سراسری بسیار زیاد هست، اما این مسئله به این منزله نیست که با معدل پایین نمیتوان در کنکور موفق شد؛ بلکه دانش آموزانی که فرصت ترمیم معدل ندارند؛ میتوانند با بالا زدن درصد یک درسی که نمره پایینی از آن در امتحانات نهایی کسب کرده اند.

رشته های انسانی پر درآمد ترین ها
ادامه مطلب

این مشکل را حل کرده و احتمال موفقیت خود را در کنکور بالا ببرید؛ به عبارت دیگر تاثیر یک نمره در دروس کنکور سراسری به این ترتیب است که اگر شما در درسی نمره زیر 15 کسب کرده باشید اما درصد و تراز خوبی در آن درس در کنکور سراسری کسب کنید؛ آن نمره در نتیجه کنکور سراسری شما تاثیری نخواهد  داشت و شما خواهید توانست با معدل بسیار کم در کنکور سراسری به هدف خود برسید موفقیت زیادی کسب کنید؛ پس اگر زمان شما تا کنکور سراسری زیاد نیست و نمیتوانید به ترمیم معدل خود بپردازید؛ از این زمان حداکثر بهره را ببرید و برای آن تلاش کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه در کنکو سراسری برسید و نمرات پایین معدل خود را جبران کنید.

معدل لازم برای رشته پزشکی

همانطور که میدانید؛ سالیانه تعداد زیادی از دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت میکنند؛ برای رشته پزشکی که تاپ ترین رشته در زیر گروه تجربی محسوب میشود، رقابت میکنند؛ به  همین دلیل این سوال که معدل لازم برای رشته پزشکی چقدر هست؟ میتواند تا حد زیادی برای افرادی که در ارتباط با این مسئله که با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟ نگران هستند؛ مهم باشد به همین دلیل در این پاراگراف در ارتباط با این مسئله صحبت میکنیم وباید بگوییم؛ هیچ گونه عدد خاصی را نمیتوان به عنوان معدل لازم برای رشته پزشکی ذکر کرد و در واقع تمام دانش آموزان با هر گونه معدلی میتوانند شانس این را داشته باشند که در رشته پزشکی پذیرفته شوند و البته این مسئله که برای این رشته پذیرفته بشوند؛ یا نشوند کاملا بستگی به خود فرد دارد ؛ برخی از مواقع پیش می آید که فردی با معدل 11 در کنکورسراسری پذیرفته شده است؛ این در حالی است که برخی از افراد با معدل 20 هم نمیتوانند در کنکور سراسری پذیرفته شود.

روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟
ادامه مطلب

جهت ارتباط با مشاوران یادگیری آسان با شماره 02166552600 تماس بگیرید.

ترمیم معدل چیست؟

در قسمت قبلی به این مسئله اشاره کردیم؛ که دانش آموزانی که معدل پایینی کسب کرده اند؛ میتوانند در ترمیم معدل شرکت کنند و نگرانی های خود را از بابت این که با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟ کاهش دهند؛ اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد؛ این مسئله هست که اصلا ترمیم معدل چیست؟ در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم ترمیم معدل یعنی این که دانش آموزان میتوانند برای جبران اشتباهاتشان در امتحانات نهایی سالهای گذشته، در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و برای بار دیگر در امتحاناتی که نمرات پایینی در آن ها کسب کرده اند موفق شوند.

چگونگی ترمیم معدل؟

خوب است بدانید؛ دانش آموزانی که قصد دارند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند؛ میتوانند  در زمان ثبت نام برای این طرح با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان به ازای هر درس و همچنین ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی شان در سامانه مورد نظر برای دروسی که نمره پایینی در آن ها کسب کرده اند؛ ثبت نام کنند و از نگرانی شان نسبت به این مسئله که با معدل پایین میشه تو کنکور موفق شد؟ کم کنند ؛ البته حواستان باشد طبق گفته تعداد زیادی از مشاوران اگر زمان زیادی برای مطالعه تا کنکور سراسری دارید؛ بهتر است این کار را انجام دهید؛ وگرنه این کار ممکن است به مطالعه شما برای کنکور اسیب برساند و برای شما مشکل به وجود بیاورد.

زمان برگذاری طرح ترمیم معدل

خوب است بدانید؛ تمامی دانش آموزانی که نسبت به مسئله معدل پایین و امکان قبولی در کنکور نگران هستند؛ میتوانند در سه نوبت دی ماه، خرداد ماه و شهریور ماه به شرکت در طرح ترمیم معدل بپردازند و تز یک ماه قبل میتوانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند؛ البته خوب است بدانید؛ که هر دانش آموزی که از دبیرستان فارغ التحصیل شده است فقط و فقط میتواند یک بار در طرح ترمیم معدل شرکت کند؛ پس اگر قصد شرکت در این طرح را دارید؛ حواستان به این مسئله باشد و از تنها شانستان به خوبی استفاده کنید.

مطالعه درس هندسه
ادامه مطلب

شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل چیست؟

به عنوان آخرین مطلب در این مقاله از یادگیری آسان باید ذکر شود؛ سوال دیگری که تا حد زیادی ذهن افراد را به خود مشغول میکند؛ شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل هست؛ که در جواب این مسئله باید گفت برای شرکت در طرح ترمیم معدل تنها نیاز است که آن دانش آموز تمایل به شرکت در این طرح داشته باشد و همچنین دیپلم خود را بعد از سال 1384 دریافت کرده باشد؛ زیرا بعد از این سال بود که طرح ترمیم معدل  اجرا شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *