نکات مشاوره ای

ترمیم معدل چیست

ترمیم معدل چیست

ترمیم معدل چیست

یکی از بحث های بسیار داغ و چالش برانگیز داوطلبان کنکور سراسری 1402، موضوع ترمیم معدل است. آیا ترمیم معدل به گوش تان خورده است؟ برایتان سوال شده است که ترمیم معدل چیست؟ چه شرایطی دارد؟ چگونه باید انجام داد؟ و یا چه زمانی باید برای ترمیم معدل اقدام کنید؟

اوج یادگیری همواره در کنار شماست تا به سوالات شما پاسخ دهد. با ما همراه باشید تا به جواب همه سوالات تان برسید.

 

 

ترمیم معدل چیست

 

منظور از ترمیم معدل

در ابتدا باید برایتان از چیستی ترمیم معدل بگوییم. اگر بخواهیم ترمیم معدل را خیلی ساده و راحت معنی کنیم می توانیم بگوییم ترمیم معدل یعنی شرکت مجدد شما در امتحانات دروس نهایی. یعنی داشتن فرصت مجدد برای بهتر کردن نمرات دروس امتحان نهایی و در نتیجه افزایش معدل . دیگر چی از این بهتر؟!

همانطور که در مقالات قبلی برای شما از تغییرات کنکور سراسری صحبت کردیم در کنکور 1402 و 1403 معدل پایه دوازدهم، به طور مستقیم 40 درصد در رتبه کنکور شما داوطلبان موثر است. گفتنی است که از 1404 علاوه بر نمرات نهایی پایه دوازدهم، نمرات پایه یازدهم و از سال 1405، نمرات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیر مستقیم بر کنکور دارند. پس با شرکت در آزمون ترمیم معدل، از این فرصت طلایی پیش آمده استفاده کنید. و نمره های خودتان را ارتقا دهید و با روحیه بهتری در کنکور سراسری شرکت کنید. دیگر بهانه ای برای داشتن استرس و اضطراب قبل از کنکور و خراب کردن رتبه کنکور خود ندارید!

شما می توانید با استفاده از کمک گرفتن از تیم بسیار حرفه ای کنکور آسان است، همه آنچه که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید را به دست آورید. تمام آرزوهایی که در باور دیگران دست نیافتنی و غیر ممکن است را دست یافتنی و ممکن سازید. شما هیچ چیز از دیگران کم ندارید و فقط احتیاج است خودتان را باور کنید و از افراد دلسوز و حرفه ای مشورت بگیرید.

روش تست زنی صحیح دروس تخصصی با کنکورآسان است
ادامه مطلب

همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با ضرایب دروس کنکور 1402و بودجه بندی وسوالات کنکور 1402 با تیم مشاوره کنکور آسان است تماس حاصل بفرمایید و یا روی لینک ها کیلیک کنید.

شرایط ترمیم معدل چیست؟

 

همان طور که گفته شد هر فردی که فارغ التحصیلان دوره متوسطه و دبیرستان (از سال ۸۴ به بعد) و دارنده مدرک پیش دانشگاهی (از سال 91 به بعد) است و از نمرات امتحان نهایی دروس پایه سوم دبیرستان خود راضی نیست و نمره کمتر از 20 گرفته است و یا تجدید شده است می تواند از ترمیم معدل استفاده کند و تنها یک بار دیگر به او فرصت داده می شود تا آخرین تلاش خود را برای بهبود وضعیت معدلش به کار گیرد. بله درست متوجه شدید، داوطلبان حداکثر یک بار می توانند در ترمیم معدل شرکت کنند.

شما مختار هستید با توجه به شرایط تحصیلی خود یک درس یا چند درس را برای ترمیم معدل خود در نظر بگیرید و در خرداد، شهریور یا دی ماه امتحان دهید . انتخاب با شماست. البته شما نمی‌توانید یکی از دروس را در دی ماه و دیگری را در شهریور امتحان دهید. این بدین معنی است که تمامی دروس باید در یک نوبت امتحان داده شود.

امتیاز دیگری که در ترمیم معدل به شما داده می شود این است که اگر نمره شما در آزمون ترمیم معدل از نمره امتحان نهایی آن درس پایین تر بود همان نمره امتحان نهایی برای شما منظور می شود. دیگر چی از این بهتر؟!!

گفتنی است که داوطلبان در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل شرکت می کنند هیچ گونه محدودیتی ندارند و می توانند برای هر تعداد از دروسی که فکر می کنند نیاز است نمره بالاتری را کسب کنند، در آزمون ترمیم معدل ثبت نام نمایند.به این مورد توجه داشته باشید که نمرات آزمون ترمیم معدل فقط در کنکور سراسری شما تاثیرگذار است و هیچ تاثیری بر کارنامه کتبی دیپلم شما ندارد. در هنگام ثبت نام در کنکور آموزش و پروش به طور اتوماتیک نمرات جدید شما را ارسال خواهد کرد.

خرید پکیج های تخصصی کنکور 1401
ادامه مطلب

 

هزینه و مدارک لازم ثبت نام درآزمون ترمیم معدل

برای شرکت در آزمون ترمیم معدل، مبلغ 20 هزار تومان به ازای هر درس باید پرداخت کنید. در صورتی که مایل به ثبت نام در این طرح هستید. می توانید در دی ماه ، خرداد ماه و یا شهریور ماه نسبت به ثبت نام و استفاده از طرح مورد نظر اقدام نماید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که داوطلبان تنها مجوز ثبت نام ترمیم معدل در منطقه فارغ التحصیلی خود را خواهند داشت. در منطقه ای به جز منطقه فارغ التحصیلی نمی توانند آزمون ترمیم معدل دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل شامل موارد زیر است:

  1. کارت ملی
  2. شناسنامه
  3. مدرک دیپلم
  4. ریز نمرات دیپلم
  5. رسید پرداخت هزینه ثبت نام

داوطلبان با همراه داشتن این مدارک بایستی به اداره آموزش و پروش منطقه خود مراجعه کرده و این مدارک را تحویل دهند و سپس درخواستی مبتنی بر شرکت در طرح ترمیم معدل ثبت نمایند. حتما دو ماه قبل از آزمون از ثبت نام خود مطمئن شوید. مکان آزمون ترمیم معدل برای کنکور هم همان حوزه امتحانات نهایی برای مدارس بزرگ‌سالان است.

 

آیا ترمیم معدل برای نظام قدیمی ها ممکن است؟

سوال دیگری که در ذهن بسیاری از دانش آموزان ایجاد شده است این است که آیا دانش آموزانی که در نظام قدیم فارغ التحصیل شده اند می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند یا خیر؟ جواب تیم محتوای سایت رسمی کنکور آسان است به آنها این است که چرا نه؟! براساس مطالبی که قبلا مطرح کردیم دانش آموزانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند می‌توانند در طرح ترمیم معدل فقط برای نمرات دروس سوم دبیرستان خود در امتحانات نهایی اقدام کنند و دانش آموزانی که مدرک پیش‌دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد اخذ کرده‌اند می‌توانند هم برای نمرات کتبی سوم دبیرستان و هم برای نمرات کتبی پیش‌دانشگاهی خود اقدام کنند.

نکاتی برای والدین کنکوری ها و وظیفه آن ها
ادامه مطلب

بابت نمرات اول دبیرستان و دوم دبیرستان  یا به عبارتی مقطع دهم و یازدهم خود نگران نباشید زیرا که در حال حاضر معدل این دو مقطع در رتبه کنکور شما تاثیرگذار نیست و تنها معدل دروس سوم دبیرستان (مقطع دوازدهم نظام جدید) در رتبه کنکور شما موثر است. بنابراین زمان و تلاش خود را در جهت ارتقا نمرات دروس سوم دبیرستان خود خرج کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 دیدگاه در “ترمیم معدل چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *