نکات مشاوره ای

روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟

روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟چقدر برای آن استرس دارند.

 

اما یک نکته ی بسیار مهم این است که باید با دانش آموزان رو راست بود آن هم توجه کردن به مسئله ایی است که باید با آن ها در میان گذاشت.

دانش آموزان عزیز همانطور که می دانید هیچ چیزی در دینا مهم تر از سلامتی شما نیست بنابراین بدانید اصلا ارزشش را ندارد خودتان را اذیت کنید یا در شرایط بد اضطراب و استرس قرار گیرید.

درست است کنکور مهم است اما بدانید که با به ضرر رساندن خود نمی توانید خودتان را در مضیقه قرار دهید. اول اینکه بدانید استرس در شما باعث کار خرابی می شود. باید بدانید که استرس باعث می شود تا شما عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشید.

بنابراین سعی کنید خودتان را از استرس دور کنید اگر شرایط استرس در شما بسیار زیاد بود می توانید با مشاورین یادگیری آسان تماس حاصل فرمایید و مشکل خودان را با ایشان در میون بگذارید. یادگیری آسان می تواند به شما کمک های زیادی کند.

استرس را از خود در دوران کنکور چگونه کم کنیم؟

خواب کافی:

کمبود خواب کافی می تواند منجر به خلق و خوی منفی، کمبود انرژی، مشکل در تمرکز و ناتوانی کلی در عملکرد عادی شود. کمبود خواب می تواند عواقب جدی در برخی شرایط مانند خستگی در درس خواندن یا تست زدن را داشته باشد. روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟

سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

یا کاری در مورد کم خوابی انجام دهید که به توجه و تمرکز زیادی نیاز دارد و در نتیجه اشتباهات شما را افزایش می دهد. استرس دلالت های منفی زیادی دارد، اما استرس واکنشی است که در انسان و حیوان تکامل یافته است تا آنها را قادر سازد تا با موقعیت های مهم یا خطرناک کنار بیایند. در انسان، استرس می تواند باعث شود که سیستم عصبی به طور مستقل هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول را آزاد کند.

این هورمون ها ضربان قلب را افزایش می دهند تا خون بیشتری به اندام ها و ماهیچه های حیاتی برسد و بدن را برای اقدامات فوری در صورت نیاز آماده کند. این پاسخ به عنوان واکنش جنگ یا گریز شناخته می شود و برای بقای انسان در مراحل اولیه تکامل استفاده می شود.

دور کردن استرس از خود

خیلی مهم است. مشکلاتی که بقا را به خطر نمی اندازند اکنون می توانند واکنش به جنگ یا گریز را ایجاد کنند، به عنوان مثال مشکلات در محل کار یا مشکلات در روابط. داشتن استرس در برخی مواقع طبیعی است،

اما استرس مزمن می تواند سیستم عصبی را برای مدت طولانی هیجان زده نگه دارد. بودن در این دشرایط می تواند سلامت جسمی و روانی خود را در دراز مدت تاثیر بگذارد. یکی از اثرات استرس می تواند کم خوابی باشد.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

تکرار و تقویت هیجان شدید عصبی می تواند خواب را به تأخیر بیندازد و منجر به افکار سریع و اضطراب در شب شود و برعکس ، خواب ناکافی می تواند منجر به استرس بیشتر شود.روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟

بنابراین به خاطر داشته باشید در دوران کنکور باید به خواب خود برسید. روزی 8 ساعت خواب کافی برای شما بسیار ضروری است.

از خوردن فست فود پرهیز کنید

از آن جایی که غذاهای فست فودی در بین جوانان بسیار شایع شده است و بسیاری از جوانان فست فود دوست دارند توصیه می شود حداقل هر 4 ماه یک بار فست فود بخورید. در بیشتر مواقع سعی کنید ازفست فود دوری کنید به علت مواد غذایی نامناسب در فست فود باعث می شود تا آرامش را از شما سلب کند و باعث افزایش استزس و اظطراب می شود.

قبولی در کنکور 1401 با اساتید برتر یادگیری آسان
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

به یاد داشته باشید که باید در دوران کنکور مراقب سلامتی خود باشید تا خدای نکرده باعث بروز مشکلات در شما نشود. سعی کنید از خود محافظت کنید خیلی از دانش آموزان به علت حواس پرتی و سلامت خود را در طر انداختند و از رفتن به جلسه ی کنکور محروم شدند. به خوبی می توان یافت که این سربه هوایی ها از قصد نبوده است اما اتفاق افتاده است. البته می توان جلوی اتفاق را گرفت.

 فیلم یا بازی های خشن و ترسناک

با وجود اینکه بسیار توصیه شده است از دیدن فیلم یا بازی های خشن دوری کنید باز برخی از جوانان بخاطر هیجانات دوست دارند که فیلم های ترسناک یا بازی های خشن را دنبال کنند.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

خب دوران کنکور بسیار حساس است و باید توجه داشته باشید که باید از سلامت روح وجسم خود محافظت داشته باید حداقل برای اینبار هم که شده از بازی های خشن و ترسناک دوری کنید و سعی داشته باشید که به جای آن به فیلم های کمدی یا بازی های سبک تر روی بیاورید.

سعی کنید که این را ترک کنید و با مراقبت کردن از جسم خود خود را دوست داشته باشید و با برنامه ریزی درست بازی کنید یا فیلم ببینید. روش های پیشگیری از استرس در کنکور چیست؟

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

عوارض استرس بر بدن

استرس بر سیستم قلبی عروقی و تنفسی تأثیر می گذارد و در هنگام پاسخ به استرس، فرد سریعتر نفس می کشد و گردش اکسیژن در خون را دشوار می کند. اگر در حال حاضر در تنفس مشکل دارید، استرس می تواند مشکل ساز باشد.

در هنگام استرس، ضربان قلب شتاب می گیرد و این بر عروق خونی تأثیر می گذارد و اکسیژن رسانی به ماهیچه ها را محدود می کند و به فرد این امکان را می دهد که در فعالیت ها و همچنین فشار خون بالا شرکت کند،

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

که منجر به استرس مزمن می شود. و هنگامی که فشار خون شما افزایش می یابد ، خطر حمله قلبی افزایش می یابد. کبد در زمان استرس مقدار زیادی قند در خون تولید می کند که باعث افزایش انرژی می شود. وقتی از استرس مزمن رنج می برید، بدن شما ممکن است نتواند گلوکز اضافی را دفع کند و استرس مزمن گاهی اوقات خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

سعی کنید اگر فردی استرسی هستید این را در خود درمان کنید با رفتن پیش مشاور مشکل خود را بیان کنید و مشاور با دادن راهکار هایی استرس را در شما کم میکند.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *