نکات مشاوره ای

دانشگاه روزانه چیست

دانشگاه روزانه چیست

دانشگاه روزانه

تحصیل در دانشگاه و انتخاب رشته کنکور بعد از برگزاری آزمون سراسری بر اساس ظرفیت و امکانات هر دانشگاه تعیین می‌شود. یکی از گزینه‌های مهم و پرطرفدار، دانشگاه روزانه است. دانشجویان این دوره بدون پرداخت هزینه‌ای، به صورت رایگان درس می‌خوانند.

بعد از آزمون سراسری، مرحله مهمی که داوطلبان باید به آن توجه کنند، انتخاب رشته است. داوطلبان علوم تجربی، ریاضی، انسانی و هنر باید با توجه به رتبه و نمره کلی کسب شده، رشته‌های ارائه شده را با اولویت بندی مناسب انتخاب کنند. قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته، ضروری است که داوطلبان با تمام دوره‌های تحصیلی موجود در هر دانشگاه آشنا شوند. این آشنایی به آن‌ها کمک می‌کند تا با توجه به معیارهای مختلف مانند رتبه، توان مالی و شهریه دوره‌ها و دانشگاه‌ها، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

دوره روزانه یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های تحصیلی است. این دوره به دلیل عدم دریافت شهریه و رایگان بودن تحصیل، محبوبیت بیشتری در بین داوطلبان کنکور دارد. داوطلبان باید با دقت کدهای رشته‌های مربوط به دوره روزانه در دانشگاه‌های دولتی را در نظر بگیرند و با توجه به رتبه و نمره‌ای که کسب کرده‌اند، شانس خود را برای پذیرش در رشته‌های دوره روزانه افزایش دهند. اما بسیاری از داوطلبان با دوره روزانه آشنا نیستند و اغلب با پرسش‌هایی مانند “دوره روزانه چیست؟” یا “دانشگاه روزانه چه معنی دارد؟” مواجه می‌شوند. در این مقاله از کنکور آسان است ، قصد داریم به طور کامل در مورد دوره روزانه، دانشگاه روزانه یا دانشگاه دولتی توضیح دهیم و مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه روزانه را بررسی کنیم.

تقویت و بهسازی حافطه چیست ؟
ادامه مطلب

دوره روزانه چیست

دوره روزانه به یکی از راه‌های ورود به دانشگاه‌ها و ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاهی اشاره دارد. برای شرکت در کنکور سراسری، داوطلبان از گروه‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می‌توانند شرایط ورود به جلسه آزمون را فراهم کرده و با رتبه و تراز مورد نیاز، امکان انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری را داشته باشند.

قبل از تکمیل فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته در کنکور سراسری، داوطلبان باید با نوع دوره‌های تحصیلی و نوع دانشگاه‌های موجود آشنا شوند تا براساس هدفی که تعیین کرده‌اند، تلاش خود را برای کسب رتبه و تراز مناسب به کار بگیرند. رقابت بسیاری از داوطلبان برای قبولی در رشته‌های سراسری در بین رشته‌های دوره روزانه است. بنابراین، لازم است به سوالاتی مانند “دوره روزانه چیست؟” یا “دانشگاه روزانه چه معنی دارد؟” پاسخ دهیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با انتشارات گیلنا به شماره 02166552600 تماس حاصل فرمایید.

دوره روزانه یکی از دوره‌های تحصیلی است که به دلیل رایگان بودن تحصیل در رشته‌های این دوره، توجه بسیاری از داوطلبان را به خود جلب کرده است. در دوره روزانه، پذیرفته‌شدگان هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و می‌توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته‌های مرتبط با گروه آزمایشی خود را بررسی و اولویت بندی کنند. این امکان به آن‌ها می‌دهد تا از فرصت قبولی در رشته‌های روزانه آگاه شوند. همچنین، افرادی که امکان قبولی در رشته‌های با آزمون دوره روزانه مقطع کارشناسی را ندارند، می‌توانند در رشته‌های روزانه بدون کنکور نیز ثبت نام کنند.

کنکور آسان است یا حرف آخر
ادامه مطلب
دانشگاه روزانه چیست

دانشگاه روزانه چیست

هر سال، آزمون کنکور سراسری به منظور ارزیابی و انتخاب داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل دارند، در دو نوبت برگزار می‌شود. افراد متقاضی می‌توانند با توجه به نمره‌ای که کسب کرده‌اند، احتمال قبولی خود را در انواع دوره‌ها و دانشگاه‌های مختلف بررسی کنند و بسته به شرایط موجود، تصمیم بگیرند که در دوره‌های روزانه، شبانه یا در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیره تحصیل کنند.

با اعلام زمان انتخاب رشته در کنکور سراسری، متقاضیان می‌توانند با توجه به مزایای تحصیل در دوره روزانه، رشته‌های مرتبط با این دوره را در فرم آنلاین وارد کنند. اما سؤالی که برای اکثر داوطلبان پیش می‌آید این است که رشته‌های مرتبط با دانشگاه روزانه کدامند؟

برای این منظور میتوانید از مقاله بورسیه رشته های تجربی دیدن فرمایید.

رقابت شدیدی بین رشته‌های نوبت روزانه در دوره روزانه به وجود آمده است، زیرا پذیرفته‌شدگان این دوره می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای تحصیل کنند. رشته‌های دوره روزانه تنها در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌شوند و در دانشگاه‌های دیگری مانند دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و غیره، امکان مشاهده رشته‌های نوبت روزانه وجود ندارد. به عبارت دیگر، دانشگاه روزانه به معنای دانشگاه دولتی است و پذیرفته‌شدگان برای تحصیل یا استفاده از سایر امکانات، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

مزایا و معایب دانشگاه روزانه

این دانشگاه‌ها به دلیل فراهم کردن شرایط رایگان برای داوطلبان کنکور، اولویت برای بسیاری از متقاضیان تحصیل محسوب می‌شوند. به همین دلیل، داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های روزانه هستند، می‌توانند براساس نوع رشته قبولی خود، با آزمون یا بدون آزمون در دوره روزانه تحصیل کنند. برای توضیح مزایا و معایب دانشگاه‌های روزانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پکیج‌های رایگان اوج یادگیری
ادامه مطلب

یکی از مزایای تحصیل در دوره روزانه استفاده از خدمات مختلفی مانند خوابگاه و سلف تغذیه دانشگاه است. استفاده رایگان داوطلبان از خدمات دولتی ارائه شده در دانشگاه‌های روزانه، موجب تحریک بیشتر متقاضیان برای تحصیل در این رشته‌ها می‌شود. همچنین، پس از فارغ‌التحصیلی، در برخی از رشته‌ها مانند رشته‌های علوم پزشکی، دانشجویان متعهد به خدمت می‌شوند و باید در مرکز تعیین شده تعهد خدمت خود را برآورده کنند.

از سوی دیگر، یکی از معایبی که برای فارغ‌التحصیلان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی وجود دارد، مربوط به آزادسازی مدرک دانشگاهی است. داوطلبانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید هزینه‌ای معادل هزینه‌های کلیه مخارج تحصیل در دانشگاه سراسری را پرداخت کنند تا بتوانند مدرک تحصیلی خود را برای مهاجرت آزاد نمایند. همچنین، با توجه به آموزش‌های رایگان ارائه شده، فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کسب و کارهای داخلی مشغول به کار شوند، در صورتی که تعهد خدمت خود را در رشته‌های تحصیلی متفاوتی اعلام کرده باشند.

لطفا توجه داشته باشید که مشاوران استاد حسین احمدی آماده پاسخ به تمامی سوالات شما درباره دوره روزانه هستند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *