نکات مشاوره ای

تقویت و بهسازی حافطه چیست ؟

تقویت و بهسازی حافطه چیست ؟

در تقویت و بهسازی حافظه با بسط دادن بیشتر ماده ها می توانیم آنها را راحت تر به خاطر بسپاریم. هرچه پیوندها بین ماده ها بیشتر باشد بر تعداد راه هایی که موجب بازیابی مطالب می شود افزوده خواهد شد. اگر به دنبال تقویت و بهسازی حافظه و به خاطر آوردن مطالب هستید باید آنها را بسط دهید و برای بسط دادن می توانید در مورد موضوع مربوطه سوالات گوناگونی طرح کنید و در نهایت به این سوالات مطرح شده پاسخ دهید. برای بهسازی حافظه روش های متعددی وجود دارد و با به کارگیری آن روش ها می توانید حافظه خود را تقویت کرده و موفقیت زیادی در کنکور به دست آورید. در حقیقت یکی از راه های به خاطر سپردن مطالب درگیر شدن با مطالب است به این صورت که مطالب را برای خود تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت در مورد آن از خود سوال بپرسید.در ادامه همکاران ما در یادگیری آسان بیشتر در مورد این عنوان صحبت کرده اند میتوانید از آن ها نیز استفاده کنید.

روش های بهسازی حافظه

برای تقویت و بهسازی حافظه می توانید خواب خود را تنظیم کنید. یکی از عوامل ضروری برای بدن خواب است که می تواند بر روی توانایی مغز انسان تاثیر بگذارد. برای افزایش توانایی مغز باید ۸ ساعت خواب کامل داشته باشید در این صورت مغز شما برای یادگیری مطالب کنکوری آماده می شود. هنگام مطالعه سخت بهتر است یک ربع یا نیم ساعت بخوابید چرا که می تواند بر روی افزایش توانایی مغز شما تاثیرگذار باشد. تغذیه مناسب نیز بسیار مهم است و باید مواد مورد نیاز و ویتامین ها و املاح معدنی مهم بدن شما تامین شود تا بر روی حافظه شما تاثیر مثبت بگذارد. برای این کار می توانید از انواع آنتی اکسیدان ها و توت و ماهی استفاده کنید.

اساتید کنکور آسان است
ادامه مطلب

چگونگی بهسازی حافطه

برای تقویت و بهسازی حافظه راه هایی وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری برای کنکور کمک کند . راه اول سازماندهی است. یکی از مشکلاتی که مانع یادگیری می شود قاطی شدن اطلاعات با یکدیگر است. اما اگر اطلاعات سازماندهی و تنظیم شوند این عامل از بین رفته و یادگیری راحت تر می شود. همچنین می توانید از واسطه ها استفاده کنید. برای اینکه بتوانید به مطالب بی معنی معنا ببخشید می توانید از واسطه ها کمک بگیرید. یکی دیگر از راه های بهسازی حافظه ساخت سلسله مراتبی مطالب است. می توانید تکالیف یا مطالب را به صورت ساده به دشوار مرتب کنید. یادگیری خود را با مطالب آسان و ساده آغاز کنید. با استفاده از الگوی یادگیری می توانید مطالبی که یاد گرفتید را برای مدت طولانی تری در ذهن خود نگه دارید.

همچنین میتوانین شما از متخصصان اوج یادگیری نیز مشاوره بگیرین و یک نتیجه عالی برای کنکور خود رقم بزنید!

راه های موثر در بازسازی حافظه

برای تقویت و بهسازی حافظه باید تغذیه مناسبی داشته باشید شما می توانید برای افزایش حافظه خود از ویتامین b استفاده کنید. علاوه بر این برای بازسازی حافظه کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید برای خود یک شاخه گل یک کتاب رمان بخرید یا دوستان صمیمی و قدیمی خود ملاقات کنید چرا که این عوامل موجب می شود تا در بدنتان هورمون دوپامین ترشح شود و در نهایت احساس خوب در شما به وجود می آورد. احساس خوب نیز بر روی حافظه و مغز شما تاثیر مثبت می گذارد. یکی دیگر از راه های موثر در بازسازی حافظه قدم زدن است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در روز قدم می زنند کمتر دچار بیماری های آلزایمر می شوند. تغذیه خود را درست کنید، به عنوان مثال غذای سس دار نخورید.

یادگیری درس شیمی با مشاوران برتر کنکور آسان است
ادامه مطلب

سخن پایانی

در این مطلب در مورد تقویت و بهسازی حافظه صحبت کردیم و گفتیم که بهسازی حافظه با استفاده از تکنیک های امکان پذیر است و می تواند به شما در امر کنکور کمک کند. شما با تنظیم خواب می توانید حافظه خود را به سازی کنید چرا که خواب می تواند بر روی عملکرد مغز شما تاثیر مثبت گذاشته و در نتیجه یادگیری را افزایش داده و گنجایش حافظه را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل پیشنهاد می شود بعد از یک مطالعه سخت به مدت یک رب و نیم ساعت بخوابید. یکی از راه های موثر در بازسازی حافظه خوردن ویتامین b است مثلاً خوردن موز می تواند در تقویت حافظه شما تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از راههای موثر انجام دادن کارهای مورد علاقه است. خرید گل یا خرید کتاب می تواند به شما در تقویت حافظه کمک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *