نکات مشاوره ای

برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟

برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟ قطعا شما هم ی خواهید با برنامه ریز بهتری در تابستان برای کنکور 1401 آماده شوید. در واقع می توانید به خوبی با رعایت یک سری نکات به موفقیت برسید.

 

این نکات را اگر رعایت کنید می توانید رفته رفته خودتان را بسنجید و به قول معروف مثلا ببنید کجای کجار هستید،

یادگیری آسان به بهترین شکل ممکن با شما در ارتباط خواهد بود تا بتوانید با کمک اساتید و مشاورانش به مهارت های لازم تست زنی و برنامه ریزی و اولویت بندی دسترسی پیدا کنید.

برای کسب موفقیت باید تلاش کنید و با بالا بردن اطلاعات خود در زمینه ی کنکور برنامه ریزی درستی را پیش بگیرید.

انواع برنامه ریزی

1_برنامه ریزی درونی : توسط نیم کره ی راست مغز انجام میشود که مرتبط با نیروی حس است این نیمکره به شما توانایی ترکیب و معنا سازی را میدهد.

2_برنامه ریزی بیرونی: توسط نیم کره ی چپ مغز انجام میشود که مرتبط با  نیروی منطق است این نیم کره به شما توانایی محاسبه و تحلیل را میدهد.

برنامه ریزی درست و به جا برای دانش آموزان این امکان را به آن ها می دهد که از اتلاف وقت جلوگیری کنند و با یک ریتم به جلو پیش به سوی موفقیت بروند.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

قابل اجری باشد

قابلیت اجرا به این معناست که برنامه شما نباید شامل کارهایی باشد که نمی تواند انجام دهد. به عنوان مثال، نباید آنقدر مشکل باشد که نتوانید تمام قسمت ها را اجرا کنید و این مشکل باعث ایجاد استرس و نگرانی در شما می شود.

نحوه ی شروع کنکور 1401
ادامه مطلب

علاوه بر این، برنامه استاندارد باید دارای ایستگاه های جبران خسارت باشد. بنابراین اگر به دلایلی قادر به تکمیل بخش هایی از برنامه نیستید، از این ایستگاه های جبران خسارت برای جبران تاخیر خود استفاده کنید.

تنوع درسی

برنامه ریزی تابستانی باید دارای طیف گسترده ای از دوره ها برای انتخاب باشد. تنوع زیاد دوره ها در برنامه هفتگی که دریافت می کنید، روند مطالعه شما را یکنواخت و خسته کننده نمی کند.

از مطالعات خود حداکثر استفاده را ببرید. مهم است که هنگام سازماندهی دروس در برنامه هفتگی، باید دروس فنی و تحلیلی را در اولویت قرار دهید.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

شخصی سازی

برنامه ای که از مشاور خود دریافت می کنید باید شخصی باشد. برنامه ریزی باید متناسب با مهارت و زمان مطالعه شما باشد تا بتوانید بر اساس زمان مطالعه خود به بهترین عملکرد دست پیدا کنید.

انعطاف پذیر

برنامه ای که در دست دارید باید انعطاف پذیر باشد، به این معنی که می توانید آن را تغییر دهید. در برخی از روزها، به هر دلیلی، نمی توانید برنامه را به طور کامل اجرا کنید،

برنامه انعطاف پذیر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی به ایستگاه های پاکسازی برسید. بقایای خود را مطالعه کنید و سپس با آرامش خاطر به برنامه درسی خود بروید.

تست و تمرین

آزمایشات کارآیی و عملکرد مطالعه شما را تعیین می کند. بنابراین، برنامه تابستانی شما باید شامل بخش هایی به نام آزمون و آموزش باشد.

به یاد داشته باشید، این آزمایش ها به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را درک کرده و به سادگی بر آنها غلبه نکنید. برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

تناسب

برنامه درسی شما باید متناسب با دروس ها باشد. تناسب یعنی سازماندهی دروس در برنامه هفتگی باید بر اساس اهمیت و ضریب آنها در کنکور باشد، بنابراین باید زمان بیشتری را به این کلاس ها اختصاص دهید.

برنامه ریزی بسیار مناسب

قبل از اینکه بدانید چگونه کار خود را برنامه ریزی کنید، باید بدانید که چگونه برنامه روزانه خود را مدیریت کنید. بررسی کنید که چگونه وقت خود را طی چند روز می گذرانید. سپس دقیقاً طبق همان کاری را که هر روز انجام می دهید برنامه ریزی کنید.

نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور
ادامه مطلب

البته عادت های بد مانع رسیدن ما به اهدافمان می شوند. به عنوان مثال، ممکن است بخشی از روز را به فوتبال بازی کردن اختصاص دهید و پس از آن انرژی خود را برای انجام کاری از دست می دهید.

از این رو، شما باید دریابید که عادت های شما چگونه بر روند زندگی شما تأثیر می گذارد. درواقع برنامه ریزی هم نیاز به مهارت داد البته این خود شما هستید که می توانبد برای خود برنامه بریزید. همچنین نقش انگیزه در برنامه ریزی را نمی توان نادیده گرفت.

همه ی ما برای رسیدن به هدفمان برنامه ریزی می کنیم این به این معنی است که برای که در ابتدا باید هدفی داشت تا با انگیزه ی کافی برای رسیدن به آن تلاش کرد.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟

تست زدن

بسیاری از دانش آموزان با وجود سخت کوشی و دوره های طولانی تحصیل، به دلیل کمبود مهارت های یادگیری اساسی و لازم و فنون یادگیری ، بهره وری بالایی ندارند. در نتیجه، آنها پیشرفت نمی کنند و نمی توانند آنطور که شایسته است ادامه دهند.

بعضی اوقات دانش آموز روش صحیح مطالعه را می داند اما نمی تواند به درستی برنامه ریزی کند؛ اشتیاق این دانش آموزان برای ادامه تحصیل با گذشت زمان کمرنگ می شود.

مشاوره دانش آموزی برای والدین و فرزندان آنها بسیار مهم است زیرا نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت دانش آموزان در مسیر آموزشی و شغلی آنها دارد.

خدمات مشاوره دانش آموزی دانش آموزان را قادر می سازد تا توانایی ها و محدودیت های خود را بشناسند و از امکانات موجود بهینه استفاده کنند.

خدمات مشاوره دانش آموزی می تواند با تعیین دقیق استعدادها و توانایی های دانش آموزان، آنها را به سمت موضوع مناسب راهنمایی کند.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

تست زدن باید با تحلیل کردن و خوب درس خواندن همراه باشد. شما باید بتوانید تشخیص دهید که کدام تست درست است برای تشخیص دادن باید در نظر داشته باشید که تحلیلی و با تمرین زیاد درس بخوانید. تست زدن کمک می کند تا بتوانید دروس را بهتر مرور کنید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین مولفه های کنکور برنامه ریزی است چه خوب است در تابستان به خوبی برنامه ریزی داشته باشید و با کمک اساتید و مشاوران خود درس بخوانید.

برنامه ریزی اصولی دارد که مشاوران قهار یادگیری آسان بلد هستند که چگونه برنامه ریزی کنید. یکی از مهم ترین اصول یادگیری مرور کردن و تست زدن است که می توانید با دی وی دی های یادگیری آسان روش های خوبی را یاد بگیرید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *