نکات مشاوره ای

بودجه بندی سوالات کنکور 1402

بودجه بندی سوالات کنکور 1402

بودجه بندی سوالات کنکور 1402

در این مطلب از سایت رسمی یادگیری آسان آمده ایم با شما درمورد بودجه بندی سوالات کنکور سراسری 1402 صحبت کنیم که بودجه بندی به چه معناست و چرا مهم هست و کلی اطلاعات مهم و خواندنی درمورد آن که در ادامه برای شما آماده کرده ایم. پس با ما تا آخر مطلب همراه باشید!
قبل از این که بخواهیم درمورد بودجه بندی کنکور سراسری با شما داوطلب عزیز صحبت کنیم باید درمورد منابع کنکور و تغییرات کنکور سراسری سال 1402 با هم صحبت کنیم چون شما درصورتی می توانید در کنکور موفق شوید که از این تغییرات مطلع باشید و براساس این تغییرات خودتان را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنید. نگران هچ چیز نباشید!

کنکور آسان است اینجا در کنار شما هست تا شما را از همه تغییرات کنکور سراسری سال 1402 مطلع کند.

تغییرات کنکور سراسری سال 1402

  1. کنکور سراسری سال 1402 در دو مرحله برگزار می شود. یک مرحله در دی ماه که در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و یک مرحله در تاریخ 14و 15 تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. همه شما داوطلبان می توانید در هر دو مرحله شرکت کنید و پس از اعلام نتایج، بهترین نتیجه به عنوان نمره آزمون برای شما در نظر گرفته می شود.
    در واقع به شما فرصتی دوباره داده می شود تا در صورت نارضایتی از عملکرد نوبت اول، برای کسب بهترین نتیجه در نوبت دوم و رسیدن به رتبه قبولی مدنظر خود تلاش کنید.
    این تغییر به این معناست که شما می توانید بدون شرکت هر ساله در کنکور از نتیجه یک آزمون تا دو سال استفاده نمایید و بدین ترتیب امتیازات نتایج کسب شده نیز به مدت دو سال معتبر خواهد بود.
  2. تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری سال 1402 به 40 درصد افزایش یافته و تنها 60 درصد نتایج آزمون سراسری بر پذیرش داوطلبان موثر می باشد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم باید بگوییم معدل نهایی پایه دوازهم داوطلبان با هر میزانی به جای تاثیر مثبت، به طور قطعی و مستقیم نتیجه نهایی را معین خواهد کرد و شرکت در آزمون سراسری تنها 60 درصد موثر خواهد بود و بنابراین شما قبل از شرکت در کنکور سراسری، 40 درصد نمره را گرفته اید و برای رقابت در 60 درصد باقی مانده کنکور سراسری شرکت می کنید. از این بهتر مگر می شود؟!
  3. دروس عمومی از منابع کنکور سراسری سال 1402 حذف شده است و دیگر نیاز نیست به خودتان سختی دهید تا آنها را بخوانید و تنها کافی است بر روی دروس تخصصی تمرکز کنید. شاید برای شما هم سوال شده باشد که پس تکلیف دروس عمومی چه می شود؟ تاثیر دروس عمومی نیز از طریق بررسی سوابق تحصیلی و احتمالا براساس معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم معین شود.
    یک موضوع دیگر اینکه چون دروس عمومی حذف شده اند، تعداد سوالات کنکور 1402 تغییر داشته و همچنین زمان پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی افزایش یافته و با خیال راحت و فراغ بال می توانید همان طور که به سوالات کنکورتان پاسخ می دهید، آن تغذیه های خوشمزه ای که با خود آورده اید را نوش جان کنید! تازه احتمالا وقت هم زیاد می آورید! البته این را هم باید به شما گوشزد کنیم که این موضوع افزایش زمان پاسخگویی، شما را از هدف تان منحرف نکند و سرسری به کنکور نگاه نکنید.
  4. تغییر آخر اینکه زیر گروه ها در کنکور سراسری سال 1402 حذف شده و یک نمره کلی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.
آشنایی با منابع سوالات کنکوری انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

بودجه بندی کنکور ریاضی 1402

بودجه بندی سوالات کنکور ریاضی 1402
بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور 1402
بودجه بندی سوالات شیمی کنکور 1402

بودجه بندی کنکور چیست

بودجه بندی کنکور، تعداد سوالاتی که از هر مبحث در کنکور آورده می شود را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

چرا دانستن بودجه بندی کنکور مهم است؟

شاید برای بسیاری از شما داوطلبان این سوال پیش آمده باشد که چرا مطالعه بودجه بندی کنکور اهمیت زیادی دارد؟ بودجه بندی کنکور یا به عبارت دیگر بارم بندی مباحث مهم، مشخص کننده میزان اهمیت مباحث در هر درس است. بنابراین مطالعه بودجه بندی کنکور به شما داوطلبان عزیز کمک می‌کند تا با اطلاعات بیشتری دروس را مطالعه کنید. شما پس از مطالعه بودجه بندی می‌توانید با مباحث تست خیز و آسان دروس تخصصی آشنا شوید و زمان خود را با توجه به این مباحث تنظیم کنید. در نتیجه دانستن بودجه بندی کنکور می تواند در روند قبولی شما در کنکور کمک به سزایی کند.

جهت اطلاع از روش های موفقیت در کنکور این مقاله را حتما مطالعه نمایید.

اکنون وقت آن رسیده است که برویم سر اصل مطلب! اصل مطلب چی بود؟ بله درست گفتید! بودجه بندی سوالات کنکور 1402. پس همچنان با ما همراه باشید.

بودجه بندی کنکور تجربی 1402

همانطور که گفته شد، سوالات کنکور در سال 1402 در قالب یک دفترچه که تنها شامل دروس اختصاصی آن گروه آزمایشی است به شما داوطلبان ارائه می شود. دفترچه اختصاصی تمامی گروه های آزمایشی با توجه به ماهیت هر رشته با یکدیگر متفاوت بوده و این تفاوت شامل دروس، تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی به هر درس می باشد. 

تاثیر روانشناسی در کنکور با کنکور آسان است
ادامه مطلب

کنکور آسان است در قسمت زیر به سراغ بررسی بودجه بندی کنکور سراسری 1402 می‌رود و بودجه بندی گروه آزمایشی تجربی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد:

تعداد سوالات کنکور تجربی 1402

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 1402
بودجه بندی شیمی کنکور تجربی 1402
بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1402
بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 1402
بودجه بندی سوالات کنکور 1402

سوالات متداول

بله با اطمینان کامل میتوانید از بودجه بندی اعلام شده توسط اوج یادگیری استفاده نمایید.

طبق روال هر سال تعداد تستهای هر مبحث حدود یک تست بیشتر یا کمتر میشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

1 دیدگاه در “بودجه بندی سوالات کنکور 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *