نکات مشاوره ای

تاثیر درصد صفر در کنکور

تاثیر درصد صفر در کنکور

تاثیر درصد صفر در کنکور

تاثیر درصد صفر در کنکور سراسری چقدر است؟ اگر اصلا به تستهای یک درس سخت جواب ندهید چه می شود؟ آیا بهتر نیست درسهای سخت را حذف کنید و به جایش برای درسهای دیگر وقت بگذارید؟

کنکور یک رقابت مهم و سرنوشت ساز است که باید بهترین عملکرد را در آن داشته باشید. اگر اینها سوال شما هم هست تا آخر این مطلب با کنکور آسان است باشید تا درمورد تاثیر درصد صفر در کنکور نکاتی را به شما بگوییم.

چرا بعضی از داوطلبان درصد صفر در کنکور را انتخاب می کنند؟

تعداد کتابها و مباحثی که داوطلبان هر گروه آزمایشی باید برای کنکور بخوانند، زیاد است. دانش آموزان پایه دوازدهم علاوه بر این کتابها، باید دروس عمومی را هم برای امتحانات نهایی و کسب معدل بالاتر، خوب بخوانند.

هرچه که به زمان آزمون سراسری نزدیکتر می شوید، احتمالا استرس شما هم بیشتر می شود. شاید به این نتیجه برسید که دیگر فرصتی برای تسلط بر تمام درسها ندارید؛ پس تصمیم می گیرید یک یا دو درس را که به نظرتان اهمیت کمتری دارند یا برای شما سخت تر هستند کلا کنار بگذارید و درعوض درسهای مهمتر را بیشتر بخوانید.

به نظرتان این راه حل مناسبی برای کسب رتبه بهتر در کنکور است؟ فکر می کنید تاثیر درصد صفر در آزمون سراسری چقدر است؟ اصلا چه اهمیتی دارد درصد هر درس چقدر باشد؟ اگر درسی را صفر بزنید، هنوز هم شانس قبولی در رشته های خوب دانشگاههای برتر را دارید؟

قیمت خرید پکیج های آموزشی دروس تخصصی
ادامه مطلب

تاثیر درصد صفر در کنکور سراسری چقدر است؟

همه شما خوب می دانید که رقابت در کنکور بسیار فشرده است؛ درنتیجه جواب دادن به حتی یک سوال بیشتر می تواند رشته و دانشگاهی را که قبول می شوید، تغییر دهد. پس باید تمام سعی شما این باشد که حتی اگر شده به یک تست در سخت ترین درسها جواب دهید.

اگر تصمیم بگیرید برای یک درس دشوار، درصد صفر را انتخاب کنید احتمالا می خواهید آن را با درصد بالا در درس دیگری جبران کنید.

با توجه به اینکه سطح سوالات کنکور سراسری در هر سال، متفاوت از سال قبل است شما نمی توانید پیش بینی کنید که سوالات کدام درسها آسان و کدامها سخت است. ممکن است درسی که بر آن تسلط دارید، تستهای بسیار سخت و وقت گیری داشته باشد و نتوانید درصد بالایی در آن کسب کنید؛ پس باید از قبل خودتان را برای هر اتفاقی آماده کرده باشید.

تاثیر درصد صفر در کنکور به اندازه عقب ماندن شما از رقبایتان است؛ چون اگر آنها فقط به یک سوال در همان درس جواب دهند، خیلی از شما جلوتر خواهند بود.

پس این روش اصلا پیشنهاد نمی شود؛ چون به احتمال زیاد شما نمی توانید درصد صفر را با درصدهای خوب درسهای دیگر جبران کنید.

نظر مشاوران باتجربه درمورد تاثیر درصد صفر در کنکور سراسری چیست؟

مشاوران باتجربه خوب می دانند که داوطلبان گروههای مختلف آزمایشی، نباید هیچ درسی را حذف کنند. حتی اگر شما در درسی ضعیف باشید، باز هم نظر اساتید و مشاوران کنکور این است که بخشهای آسانتر آن درس را بخوانید.

روش های مقابله با تنبلی در زمان کنکور 
ادامه مطلب

در سالهای گذشته داوطلبان زیادی بودند که بعد از آزمون به خاطر جواب ندادن به چند تست ساده، حسرت خوردند؛ درحالیکه اگر فقط کمی زمان گذاشته بودند و چند نکته ساده را یاد می گرفتند می توانستند به آن تستها پاسخ دهند.

اگر شما هم در درسی ضعیف هستید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید تستهای آن را بدون جواب بگذارید، اول با مشاورتان صحبت کنید. مطمئن باشید شما را از این کار منصرف می کند.

تاثیر درصد صفر در کنکور

بهترین راه حل با توجه به تاثیر درصد صفر در کنکور سراسری

حتی اگر یک درس برایتان خیلی سخت است و فکر می کنید نمی توانید درصد خوبی در آن به دست بیاورید، باز هم آن را کنار نگذارید.

مباحث مختلف هر درس، سطوح راحت و متوسط و سخت دارند. شاید نتوانید به سوالات متوسط و سخت یک درس جواب دهید؛ اما احتمالا می توانید به یک یا چند سوال راحت آن پاسخ دهید.

اگر با بودجه بندی کنکور سراسری آشنا باشید، می دانید که معمولا از بعضی از بخشها هر سال تستهای بیشتری طرح می شود. در هر درس، مباحث راحتی وجود دارند که چند تست از آنها در کنکور سالهای مختلف وجود دارد. به این قسمتها، مباحث تست خیز کنکور می گویند.

اگر شما فقط همان مباحث راحت تست خیز را بخوانید، می توانید در آن درس سخت، حداقل به یک یا دو سوال جواب دهید. همین یعنی کسب درصد بالاتر و قبولی در دانشگاه و رشته بهتر. به همین راحتی!

از طرفی اگر یک درس را کنار گذاشته باشید به امید اینکه با درصد بالای درس دیگر، آن را جبران کنید؛ ممکن است نتوانید. همان طور که گفتیم سطح سختی و آسانی سوالات کنکور در هر سال متفاوت از سال قبل است.

تست زنی درس زبان انگلیسی دهم با اوج یادگیری
ادامه مطلب

شاید درسی که برای درصد بالای آن برنامه ریزی کرده اید امسال جزو درسهایی باشد که تستهای سختی از آن طرح می شود. درست است که این سختی برای همه داوطلبان، یکسان است؛ اما باعث می شود شما سر جلسه آزمون، دچار استرس شوید و تمرکزتان از بین برود.

پس تاثیر درصد صفر در کنکور به اندازه ای هست که شما را از این تصمیم منصرف کند. هیچ درسی را کاملا حذف نکنید و حداقل مباحث آسان آن را خوب بخوانید.

جمع بندی

همان طور که درباره تاثیر درصد صفر در کنکور گفتیم، این راهکار می تواند باعث عقب ماندن شما از رقبایتان شود.

در کنکور سراسری، هیچ درسی بی اهمیت نیست؛ چون یک تست کمتر یا بیشتر، شما را از یک رشته و دانشگاه به رشته و دانشگاه دیگری می فرستد.

حالا که با تاثیر درصد صفر در کنکور سراسری آشنا شدید، به جای حذف یک یا چند درس که تسلطی بر آنها ندارید، سعی کنید مباحث ساده و تست خیز آنها را بخوانید تا بتوانید لااقل به یک یا دو سوال پاسخ دهید.

اگر با بودجه بندی کنکور و مباحث تست خیز هر درس آشنا نیستید، می توانید با مشاوران موسسه اوج یادگیری تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

فراموش نکنید موفق ترین داوطلبان آزمون سراسری کسانی هستند که از تک تک فرصتهای موجود استفاده می کنند و حتی یک تست را هم از دست نمی دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *