نکات مشاوره ای

مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی کدامها هستند و دانستن آنها چه اهمیتی دارد؟

داوطلبان کنکور چند دسته هستند: بعضی از آنها با برنامه ریزی درست و اصولی از تمام وقت خود استفاده کردند و تمام مباحث کتابهای درسی را به خوبی خواندند و یاد گرفتند. این گروه از داوطلبان برای هر توع سوالی در کنکور آماده هستند.

گروه دیگر خوب درس نخواندند و خیلی هم نگران رتبه و تراز خود نیستند و قصد ندارند خودشان را خسته کنند. اما گروهی از داوطلبان تا الان خوب درس نخواندند؛ اما حالا حسرت می خورند و دوست دارند در فرصت باقیمانده از زمانشان نهایت استفاده را ببرند.

اگر شما هم همین شرایط را دارید، بهتر است هر چه زودتر برای بالا بردن درصد و تراز خود تلاش کنید.

درس فیزیک یکی از مهمترین درسهای هر دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی است. برای اینکه بتوانید در رشته و دانشگاه خوبی پذیرفته شوید، باید بتوانید درصد خوبی در درس فیزیک به دست آورید.

برای آشنایی با مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی تا آخر این مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

اطلاع از مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی چه فایده ای دارد؟

اگر تا امروز درس فیزیک را خوب نخوانده اید، فرصت کافی برای مطالعه و یادگیری همه مباحث آن را ندارید. در ماههای باقیمانده فقط می توانید بخشی از مطالب را خوب بخوانید.

از آنجایی که تستهای آسان و سخت تاثیر یکسانی روی تراز و رتبه فیزیک شما دارند، پس با تسلط و جواب دادن به تعدادی از تستهای آسان، می توانید درصد خوبی در فیزیک کسب کنید.

همه چیز در مورد خلاصه نویسی برای کنکور
ادامه مطلب

از همه بخشهای فیزیک به تعداد مساوی، تست طرح نمی شود؛ پس نیازی نیست همه قسمتهای کتاب را به یک اندازه بخوانید؛ بلکه باید انرژی و وقت خود را صرف بخشهایی کنید که سوالات بیشتری از آنها مطرح می شود.

اگر بخشهایی از فیزیک کتابهای درسی را اصلا نخواندید و بلد نیستید، در زمان باقیمانده بهتر است نقاط قوت و ضعف خود را در این درس بشناسید و با توجه به بودجه بندی کنکور، مباحث مهمتر را بیشتر بخوانید. سپس اگر وقت اضافی داشتید به بقیه بخشها هم بپردازید.

اگر روی مباحث مهم کتاب مسلط باشید بهتر از آن است که تمام کتاب را چند بار بخوانید اما به هیچیک از قسمتهای آن تسلط نداشته باشید.

برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور ریاضی 1403 با مشاورین در ارتباط باشید.

مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی کدامها هستند؟

مباحث تست خیز کنکور را معمولا از بررسی تستهای سالهای گذشته به دست می‌ آورند. بعضی از فصلها پیش نیاز فصلهای دیگر هستند و بدون یادگیری آنها نمی توانید بقیه مطالب را یاد بگیرید. پس نمی توانید این مباحث را حذف کنید؛ حتی اگر زمان کمی داشته باشید.

در پایه دهم از مباحث کار و انرژی، ویژگیهای فیزیکی مواد و ترمودینامیک معمولا سوالات بیشتری طرح می شود. اکثر سالها از فصلهای اندازه گیری، دما و گرما هر کدام یک تست طرح شده است.

در پایه یازدهم همه فصلها مهم هستند و از هرکدام چند تست طراحی می شود. این مباحث عبارتند از: الکتریسیته ساکن، الکتریسیته جاری، مغناطیس، القای الکترومغناطیس و جریان متناوب. اگر وقت دارید تمام مباحث کتاب پایه یازدهم را خوب بخوانید؛ ضمن اینکه اکثر این بخشها به هم پیوسته هستند و بدون یادگیری بخشی از آنها، نمی توانید بخشهای دیگر را هم یاد بگیرید.

برنامه ریزی تابستان 1400 برای کنکور
ادامه مطلب

در پایه دوازدهم فصلهای حرکت بر خط راست، دینامیک و نوسان و موج اهمیت بیشتری دارند و تعداد زیادی از تستهای فیزیک، از این قسمتها طرح می شود. بعد از خواندن این مباحث و تسلط بر آنها، اگر زمان داشتید به سراغ فصلهای فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای و برهم کنش امواج هم بروید.

بیشترین تستهای کنکور فیزیک از کتاب درسی پایه دوازدهم مطرح می شود؛ پس این کتاب را باید با دقت و حساسیت بیشتری بخوانید.

اگر قصد دارید رتبه برتر شوید باید کدام بخشها را بیشتر بخوانید؟

اگر می خواهید رتبه برتر شوید باید به تمام مباحث کتاب درسی مسلط باشید تا هر سوالی از هر فصلی طرح می شود به آن پاسخ دهید.

رقابت برای کسب رتبه برتر بسیار نزدیک است و سفید گذاشتن یا اشتباه جواب دادن به یک تست می تواند، تراز شما را تغییر دهد.

بعضی از فصلها مهمتر هستند مثلا فصول حرکت بر خط راست، نوسان و موج، دینامیک و حرکتهای دایره ای، ترمودینامیک، الکتریسیته ساکن، جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم و دما و گرما اهمیت زیادی دارند.

 

چطور درس فیزیک را بخوانید تا درصد خوبی کسب کنید؟

سوالات درس فیزیک اغلب تحلیلی و مفهومی هستند. همچنین باید بتوانید در کمترین زمان ممکن محاسبات مربوط به آنها را انجام دهید.

سعی کنید موقع خواندن فیزیک، نکته برداری و خلاصه نویسی کنید تا بتوانید بعدا آنها را مرور کنید. تمرینهای کتاب درسی را حتما حل کنید. بعد از خواندن هر مبحث و حل تمرینهای کتاب، تستهای همان مبحث را بزنید. نکات مهم هر تست را یادداشت کنید؛ چون احتمالا در آینده هم به این نکات نیاز خواهید داشت.

برای قبولی در کنکور 1401 چند ساعت درس بخوانیم؟
ادامه مطلب

جمع بندی درباره مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

برای موفقیت در کنکور باید بتوانید به تعداد بیشتری تست جواب دهید. اگر از اول خوب درس خوانده باشید، الان می توانید به سوالات تمام بخشها جواب دهید و دغدغه ای از این بابت ندارید.

اما اگر خوب درس نخواندید، هنوز هم فرصت جبران و کسب نتیجه خوب را دارید. برای اینکه بتوانید در کنکور به سوالات بیشتری پاسخ دهید، باید با مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی آشنا شوید.

اولویت برنامه درسی خود را به فصلهای مهمتر اختصاص دهید و سعی کنید نقاط ضعف خود را در آن فصلها رفع کنید. اگر وقت اضافه ای داشتید، می توانید به سراغ سایر فصلها بروید.

اگر درمورد مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی سوالی دارید به سایت موسسه کنکور آسان است مراجعه کنید و سوالاتتان را از مشاوران مجموعه بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

کسانی که برنامه درسی از مشاوران موسسه دریافت می‌کنند، برنامه آنها براساس بودجه بندی کنکور سراسری طراحی می شود.

با خواندن مباحث مهم همچنان می توانید به قبولی در رشته های پرطرفدار تجربی و ریاضی امیدوار باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

1 دیدگاه در “مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *