نکات مشاوره ای

برای قبولی در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

قبولی کنکور با خرید انواع پکیج درسی

برای قبولی در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟ مطالعه کردن بسیار مهم است. شما باید مطالعه کنید و بعدش هم بتوانید با دانش خود تست بزنید. بنابراین هرکس روش خاص خودش را در مطالعه دارد مثلا یک نفر می نویسد یک نفر بلند بلند درس می خواند یک نفر تند می خواند یک نفر خیلی کند درس می خواند.

 

در نتیجه هر کس روش خاص خودش و برنامه ی خودش را برای تحصیل دارد. بهتر است همیشه روشی را در نظر بگیرید که وقتی مطالعه می کنید بتوانید جواب زحمت خود را بگیرید. بهترین روش درس خواندن را در ادامه با شما در میان می گذاریم تا بهتر با آن ها آشنا شوید.

برنامه ریزی درسی

نکته ایی در برنامه ریزی و درس خواندن بسیار مهم است مثلا باید نسبت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی را رعایت کنید.

مشاوران یادگیری آسان برای قبولی در کنکور 1410 به شما توصیه می کنند که حتما ۷۰ درصد ساعت مطالعه هفتگی را به دروس اختصاصی  اختصاص دهید  و ۳۰ درصد مطالعات هفتگی خود را به دروس عمومی اختصاص دهید.

مثلا کسی که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه دارد باید حدود ۳۵ ساعت دروس اختصاصی و ۱۵ ساعت در هفته دروس عمومی را بخواند. دانش آموزان برای درس خواندن باید در نظر داشته باشند که چه درسی را می خوانند زیرا کیفیت در درس خواندن بسیار مهم است و شما باید سعی کنید برای دروس اختصاصی آن را دروسی را بخوانید که بیشترین ضریب را برای کنکور دارد.

نکات طلائی موفقیت در کنکور
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

مثلا رشته تجربی حدود ۱۴ ساعت در هفته زیست شناسی را باید بخواند که تقریبا هر روز ۲ ساعت از وقت خود را باید صرف مطالعه آن درس کند. پس اولیت باید داشته باشید و آن را رعایت کنید، یا مثلا درس شیمی که حدود ۹ ساعت در هفته شیمی و حدود ۱۲ ساعت در هفته هم جمعا به ریاضی و فیزیک هم باید اختصاص دهید.

برای قبولی در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

برای چهار درس عمومی هم تقریبا هر کدوم ۴ تا ۵ ساعت در هفته یعنی در مجموع حدود ۱۵ ساعت را باید اختصاص دهید. به قول معروف با همین فرمون پیش بروید و خودتان را بسنجید و نتایج را حتما یاد داشت کنید. سعی کنید بیشتر درس بخوانید و بیشتر تست بزنید. اگر شما بیشتر از 50 ساعت مطالعه می کنید همین فرمول را برای ساعت های دیگر بگذارید.

در ابتدای سال باید به دروس تخصصی توجه بیشتری شود، اما در پایان سال باید به دروس های حفظی مانند دروس عمومی نسبت به سال اول تحصیلی تاکید و زمان بیشتری اختصاص داده شود.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

اگر دانش آموز دهم یا یازدهم دبیرستان هستید، اکنون باید پایه و اساس خوبی برای این کار داشته باشید، زیرا در این 4  درس فرصت کمتری برای جهش قابل توجه برای موفقیت بهتر در کنکور 1401 برای شما وجود دارد هدف از گفتن این مسائل آن بود که کلا کیفیت مهم تر است.

یک نفر امکان دارد روزی 3 ساعت درس بخوانید بهتر از یک نفر که روزی 6 ساعت درس می خواند عمل کند.

نفر اولی می داند که باید چه درسی را بخواند نفر دومی یا ذهن خسته ایی دارد یا سردرگم است. در هر صورت می توانید برای موفق شدن راه کار های جدید را از سایت یادگیری آسان به رایگان یاد بگیرید و از مشاوره ی رایگان هم برخوردار شوید. با ما همراه باشید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

مطالعه کردن

مطالعه کردن چند روش دارد که اگر این روش ها را تبدیل به عادت کنید حتما می توانید برای قبولی در کنکور خودتان را قبول شده بدانید. برای اینکار باید هر روز روش مورد نظر را تکرار کنید مثلا هفت روز یک روش را تکرار کنید روز هشتم حتی نیازی به یادآوری نیست و میبنیم که شما آن را انجام دادید.

برای تست زنی درس ریاضی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
ادامه مطلب

با برنامه پیش روی کنید

یک روش یادگیری جدید به نام تکرار با فاصله وجود دارد که در آن اطلاعات به قطعات کوچک تقسیم می شود. و به طور مداوم در مدت زمان طولانی بررسی و مرور می شوند.

بنابراین، برای گذراندن امتحان ورودی سعی نکنید تمام جدول تناوبی را به یکباره حفظ کنید. در عوض، هر روز چند خط مطالعه کنید و روز بعد خطوط قبلی را قبل از خواندن یک خط جدید بررسی کنید.

داستانی درس بخوانید

برای موفقیت در کنکور مطالبی را که حتما باید از حفظ باشید آن را به صورت داستانی بخوانید تا اطلاعات آن مطلب برای شما معنای بیشتر پیدا کنند. برای مثال، برای حفظ کردن ستون شانزدهم جدول تناوبی که به ترتیب شامل عناصر O، S، Se، Te و Po است می‌توان این داستان را ساخت: استاد سکته کرد، ترکید، پوکید

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

جای خود را عوض کنید

مطالعات نشان داده است که هر روز خواندن یک مطلب در مکان های مختلف احتمال فراموش شدن آن مطلب یا موضوع را کاهش می دهد.

هر بار که محل مطالعه خود را تغییر می دهیم. برای مثال از کتابخانه به کافه تریا یا از کافه تریا به پارک؛ هر بار که ارتباط جدیدی با مطلب برقرار می کند، مغز خود را تحت فشار قرار می دهیم، آن مطلب به یک خاطره ایی تبدیل می شود.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

از خودتان امتحان بگیرید

خودآزمایی یکی از بهترین راه ها برای آماده شدن برای قبولی در کنکور است، نگران نباشید به سختی به یاد خواهید آورد که جواب فللان سوال چه می شود؟ هرچه چیزی را در عمل به سختی به خاطر بسپارید، به خاطر سپردن آن در آینده و در زندگی واقعی برای شما آسان تر خواهد بود.

یادداشت کنید

برای موفقیت در آزمون ورودی از مهارت های نوشتاری خود نهایت استفاده را ببرید. تحقیقات نشان داده است که چیزی که نوشته می شود بسیار راحت تر در ذهن شما می رود. مهمترین قسمت های دروس خود را روی کاغذ دیگری بنویسید.

مرور کنید

مرور کردن از نان شب هم واجب تر است! سعی که دروس را مرور کنید مخصوصا قبل از خواب بهترین تایم برای مرور است.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری

برای قبولی در کنکور اگر می خواهید اصولی درس بخوانید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید و روش های جدید را به خوبی بیاموزید. کنکور نیاز به تلاش و ممارست دارد که اگر بتوانید جواب خوبی را می توانید از آن بدست آورید با یادگیری آسان همراه باشید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *