نکات مشاوره ای

تقویت حافظه با روش های صحیح یادگیری آسان

تقویت حافظه با روش های صحیح یادگیری آسان

تقویت حافظه با روش های صحیح یادگیری آسان : قطعا می دانیم شما هم برای درس خواندن نیاز به تقویت حافظه دارید و می خواهید بهتر مطالب را در ذهن خود جای دهید.

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی امیر مسعودی

2,780,000 تومان

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی

مدرس: امیر مسعودی تعداد حلقه : 78 جزوه چاپی: دارد

پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته تجربی

2,660,000 تومان
پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل فیزیک دهم ، فیزیک یازدهم و فیزیک دوازدهم با تدریس امیر مسعودی میباشد.

پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی

2,420,000 تومان
پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل ریاضی دهم ، حسابان 1 و حسابان 2 ، هندسه

پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی

1,250,000 تومان
پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی ویژه رشته ریاضی شامل درس ریاضی و هندسه میباشد که توسط مهندس امیر مسعودی

بسته معلم خصوصی کنکور انسانی

5,920,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور انسانی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی

13,960,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور تجربی

13,740,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور تجربی انتشارات گیلنا از دیگر بسته های پکیج آموزشی انتشارات گیلنا می باشد که برای هر

بسته معلم خصوصی دوازدهم انسانی

1,695,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای مهندس ربیعیان در یادگیری آسانادامه مطلب
قبولی در کنکور 1401 با مطالعه در تابستان
ادامه مطلب

بسته معلم خصوصی دوازدهم ریاضی

3,880,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای شروع مطالعه و تست زنی برای کنکور در تابستان 1400ادامه مطلب

بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی

4,360,000 تومان
بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی که موسسه کنکور آسان است اقدام به ضبط و تولید آن نموده است ، دارای

بسته معلم خصوصی یازدهم انسانی

1,860,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای تست زنی عربی پیش دانشگاهیادامه مطلب

بسته معلم خصوصی یازدهم ریاضی

3,795,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای بهترین کتاب های تستی زنی دروس کدام اند؟ادامه مطلب

 

میدانیم که مغز دستور دهنده و فرمانده ی اصلی بدن است یعنی شما تمام فعالیت های خودتان را مدیون مغزتان هستید و باید بسیار به آن توجه کنید. برای تقویت مغز نیاز است حتما به جسم خود توجه کنید. باید در بهترین شکل ممکن حواستان به جسم خودتان باشد. تا بتوانید مدیریت تقویت حافظه ی خود را در دست بگیرید.

بهترین شکل ممکن این است که ریلکس باشید و به تنها هدف خود توجه کنید. در کنار این تفکرات مثبت نیاز دارید حتما ورزش کنید، غذای خوب بخورید و خواب کافی داشته باشید. این سه اصل را در نظرتان داشته باشید و بسیار به آن توجه کنید زیرا این ها مهم ترین برای جسمی سالم برای تنی آرامش بخش برای شما می باشند.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

کتاب خواندن یکی از روش های رایج تقویت حافظه می باشد. علاوه بر کتاب خواندن و مطالعه راه های دیگری هم برای تقویت حافظه وجود دارد. به توصیه ی کنکور آسان است موظف هستید که برای تقویت حافظه باید خواب کافی داشته باشید.

تقویت حافظه با روش های صحیح

یعنی روزی 8 ساعت در طول شبانه روز باید بخوابید. به موقع بخوابید تا مغزتان خسته نشود. مغز شما هم مانند دیگر اعضای بدن شما خسته میشود و نیاز به استراحت دارد.

شیوه ی خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

همچنین بعد از خواب موضوع دیگری که بسیار مهم است توجه به همه ی وعده های غذایی است مخصوصا صبحانه که بر مغز تاثیر مثبت میگذارد مثلا شما که به نسبت قبل صبحانه نمی خوردید می توانید کاملا تفاوت را احساس کنید.

یادتان باشد مواد معذی و مفید مثل میوه جات و سبزیجات را فراموش نکنید. در وعده صبحانه خود از خرما، عسل و گردو و یک لیوان شیر استفاده کنید. از غذا های چرب و سرد خود داری کنید.

تغذیه مناسب برای مغز بسیار مفید است.از مغزتان کار بکشید. نگذارید مغزتان بیکار بماند تا تنبل شود. به توصیه کنکور آسان است سعی کنید مطالب و فعالیت های زیادی را یاد بگیرید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

همچنین مسایل ریاضی را ذهنی حل کنید.ا گر از مغزتان کار نکشید، قدرت مغزتان رفته رفته تحلیل میرود و توانایی این را ندارد که مطالب را در خود به مدت طولانی نگه دارد.سعی کنید گاهی اوغات با خودتان تنها باشید و ریلکس کنید.

به ذهنتان اجازه بدید تا آرامش را جذب کند و کمی دغدغه های فکری دور بمانید. این کار برای شادابی ذهن بسیار مفید است.کنکور آسان است توصیه میکند که حتما درس ها یا مطالبی که میخواهید یاد بگیرید را با صدای بلند بخوانید تا بیشتر در ذهن شما ماندگار شوند.

درس هایی که یاد گرفته اید را برای دوستانتان توضیح دهید.این کار هم تمرین مجددی برای شما میشود هم کمکی میشود برای دوستتان. همچنین بهتر است در یک فضای آروم و بدون وسایلی باشیم که حواسمان را به خودش پرت کند.اینگونه خیلی بهتر میتوانیم مطالب را در ذهن خود جا دهیم. نخواهید که یک سره درس بخوانید.

سعی کنید بعد از مدت نه چندان طولانی که درس میخوانید. کمی استراحت کنید. هر دوساعت درس خواندن مساوی با نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه استراحت است.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

_ خوردن صبحانه:

خوردن صبحانه بسیار به شما کمک میکند تا به فعالیت های خود به خوبی برسید، صبحانه در مغز تاثیر خوبی در رشد میگذارد مواد غذایی که در این وعده میل می‌کنید یکی از منابع اصلی کلسیم، آهن، ویتامین ب، پروتئین و فیبر است.

بدن شما به این مواد معدنی مغذی برای اینکه بتواند روز خود را شروع کند نیاز دارد و نخوردن صبحانه باعث می‌شود بدن شما دیرتر روزش را شروع کند. میوه‌ها و سبزیجات از منابع بسیار خوب برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن هستند می‌توانید به عنوان صبحانه حتی یک موز یا آب میوه‌ها را میل کنید.

تست زنی نمونه سوالات کنکور با یادگیری آسان
ادامه مطلب

صبحانه برای کاهش وزن نیز می‌تواند مفید باشد. اگر صبحانه را حذف کنید در وسط روز نیاز بیشتری به قند پیدا می‌کنید و میان وعده پر قندتری میل می‌کنید. صبحانه سطح گلوکز که یک کربوهیدرات ضروری برای عملکرد مغز است را در خون شما بازیابی می‌کند.

خوردن صبحانه می‌تواند حافظه و میزان تمرکز را بهبود بخشد و همچنین می‌تواند ما را خوشحال‌تر کند؛ زیرا تنش را در بدن ما کاهش داده و همین موضوع باعث بهبود خلق و خوی ما می‌شود.

 2_ ورزش

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

فعالیت بدنی رساندن اکسیژن به مغز را بیشتر می‌کند درنتیجه مغز کارکرد بهتری خواهد داشت. علاوه بر این ورزش موجب آزاد شدن مواد شیمیایی در مغز می‌شود که شما را سرحال‌تر می‌کند و از سلول‌های مغزی‌تان محافظت می‌کند.

دانشمندان دریافته‌اند که تمرینات بدنی موجب تولید نورون‌های بیشتر در مغز می‌شود. رقص و هنرهای رزمی برای بهبود عملکرد مغزی مفیدند زیرا موجب تحریک طیف وسیعی از سیستم‌های مغزی مانند سازمان‌دهی، هماهنگی، برنامه‌ریزی و قضاوت می‌شوند.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

3_نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق به افزایش جریان خون و سطح اکسیژن کمک می‌کند که این خود باعث می‌شود مغز عملکرد بهتری داشته باشد. هرروز به مدت 10 تا 15 دقیقه تنفس عمیق داشتن در بلندمدت به افزایش توانایی مغز منجر می‌شود اما انجام تنفس عمیق درست قبل یا حین مطالعه یا امتحان هم به‌ویژه می‌تواند جریان خون و اکسیژن در مغز را افزایش دهد و ضمن کاهش سطح اضطراب به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.

هنگام تنفس عمیق باید تنفستان شکمی باشد. مثل یک بادکنک اول شکم خود را باد کنید بعد قفسه سینه‌تان و بعد گردنتان. هنگام بازدم هوا برعکس خارج می‌شود یعنی اول از گردن بعد قفسه سینه و بعد شکم.

اعتماد به نفس:

اگر گاهی در خواندن درس و تست زدنتان دچار اشتباه میشوید یا میبینید از دوستان خود عقب ماندید در ذهن خود تلقین نکنید که شما هرگز نمیتوانید چرا که کلمات منفی ماندگاری بالایی در ذهن دارند و شما را عقب می اندازند با تلاش و پشتکار به جلو حرکت کنید ذهن خودتان را با این کلمات خسته نکنید یا وقت خودتان را اینگونه نگیرید چرکه از گذشته گفته اند هرشکست نشانه ی یک پیروزی است،

هربار نتوانستید یا نمره ی خوبی نگرفتید نگران نباشید فقط از اشتباهاتتان درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.حتی اگر دوستانی دارید که همیشه از کلمات منفی استفاده میکنند از آن ها هم دوری کنید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

شماره های تماس :

02122130931

09121967648

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *