نکات مشاوره ای

زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟ آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ قرار است چقدر تغییر کند؟ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ کمتر می شود یا بیشتر؟ و سوالات زیاد دیگری که داوطلبان و دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم به دنبال پاسخ آنها هستند.

اگر دانش آموز پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه هستید و قصد دارید در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کنید با اوج یادگیری همراه باشید تا از زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ و آخرین تغییرات آن مطلع شوید.

زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در چه تاریخی است؟

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ هم مانند سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می شود. زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ برای نوبت اول و در ۷ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ برای نوبت دوم است.

ثبت نام کنکور سراسری اینترنتی است و باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرمهای مربوطه را تکمیل کنید.

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

کنکور سال ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می شود. نوبت اول در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم در ۷ و ۸ تیر ماه سال ۱۴۰۳ است. نتایج این آزمونها تا دو سال معتبر هستند و داوطلب می تواند انتخاب کند که نتیجه کدام نوبت آزمون ملاک انتخاب رشته او باشند.

دریافت و ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور  هم چند روز پیش از آزمون با اطلاع رسانی قبلی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ چیست؟

برای ثبت نام باید فرمهایی را در سایت سازمان سنجش پر کنید. در این فرمها مشخصات شناسنامه ای و هویتی شما مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ و شهر محل تولد، شماره ملی، شماره سریال شناسنامه و سایر اطلاعات از شما پرسیده می شود. پیش از شروع ثبت نام، مدارک هویتی خود را در کنارتان قرار دهید تا با آرامش و دقت مراحل ثبت نام را طی کنید.

قیمت پکیج های تخصصی دروس چقدر است؟
ادامه مطلب

سپس باید اطلاعات دانش آموزی مانند کد دانش آموزی مقطع دیپلم، کد عنوان دیپلم و سایر اطلاعات مربوطه را در قسمت مخصوص به خود وارد کنید.

در زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳، شماره تلفن همراه و ثابت و آدرس و کدپستی محل سکونت شما هم باید در فرم درج شود. در نوشتن این موارد به ویژه شماره تلفن همراه بسیار دقت کنید؛ چون اطلاعات مهمی مانند شماره داوطلبی و کد رهگیری و تاریخ دریافت کارت شرکت در آزمون به این شماره پیامک می شود.

نحوه ثبت نام در کنکور چگونه است؟

در زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه راهنمای ثبت نام را که در سایت قرار داده می شود، به دقت مطالعه کنید.

با مطالعه این دفترچه احتمالا پاسخ همه سوالات و ابهامات خود را دریافت می کنید. نکات مهمی مانند شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور سراسری، مدارک ثبت نام، هزینه و نحوه ثبت نام، چگونگی استفاده از سهمیه های کنکور ، تعیین وضعیت نظام وظیفه آقایان، نحوه شرکت اتباع و موارد دیگر در این دفترچه به طور کامل توضیح داده می شود.

پیش از شروع ثبت نام باید کارت اعتباری را خریداری کنید. سپس وارد بخش مربوط به ثبت نام می شوید و پر کردن فرمها را شروع می کنید. در نوشتن اطلاعات خود دقت کنید، چون بسیاری از آنها را نمی توانید بعدا اصلاح کنید.

بعد از پر کردن همه فرمها به شما شماره پرونده داوطلبی و کد رهگیری داده می شود که باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی در شهریور ماه پیش خودتان نگه دارید. به کمک همین شماره ها می توانید کارت آزمون خود را دریافت کنید و یا انتخاب رشته انجام دهید؛ پس شماره های بسیار مهمی هستند.

رمز و راز چگونه رتبه برتر کنکور شویم ؟
ادامه مطلب
ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳

آخرین تغییرات کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳ چیست؟

کنکور سراسری در سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات در جهت کم کردن استرس داوطلبان و خانواده های آنان و امکان ورود تعداد بیشتری از آنها به دانشگاه انجام می شود.

مشابه آزمون سال ۱۴۰۲، در ۱۴۰۳ هم قرار است کنکور در دو نوبت برگزار شود. نمرات این آزمونها تا دو سال اعتبار دارند و بهترین نتیجه به عنوان نتیجه نهایی در انتخاب رشته داوطلبان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ۵۰ درصد تاثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت. با اینکه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده اند، اما همچنان در نمرات و معدل امتحان نهایی تاثیر دارند و باید به آنها توجه کنید.

درمورد برگزاری الکترونیکی آزمون ۱۴۰۳ هم حرفهای زیادی زده شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا این اتفاق به طور کامل می افتد یا نه؛ آنچه که فعلا معلوم است در برخی از حوزه ها، زیرساختهای آزمون الکترونیکی فراهم شده است و احتمالا تعدادی از داوطلبان به صورت آزمایشی به این روش آزمون خواهند داد. اطلاعات بیشتر در ماههای آینده در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 سهمیه ها قرار نیست کاملا حذف شوند؛ اما تغییراتی در آنها اعمال می شود که همان زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ اطلاع رسانی می شود.

بودجه بندی سوالات کنکور 1402 را از طریق این صفحه میتوانید مطالعه نمایید.

از چه زمانی برای کنکور برنامه ریزی کنید؟

اگر بخواهید تا زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳ صبر کنید و پس از آن درس خواندن را شروع کنید، بخش زیادی از زمانتان را از دست می دهید.

رشته دارویاری چیست؟
ادامه مطلب

بهتر است هرچه زودتر برای کنکور برنامه ریزی کنید تا فرصت کافی برای مطالعه و مرور همه درسها داشته باشید و اگر مشکلی در بخشی از دروس دارید، بتوانید با آرامش آنها را برطرف کنید.

موسسه کنکور آسان است هر سال برای داوطلبان با توجه به شرایط تحصیلی و رشته امتحانی آنها، برنامه های مختلفی دارد. بسته های آموزشی کنکور آسان توسط بهترین اساتید کنکور در رشته های مختلف تهیه شده اند. این بسته ها به همراه آموزش روشهای تست زنی در لوحهای فشرده آماده شدند.

پس از تهیه بسته ها، می توانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید تا برای دریافت برنامه درسی رایگان و یا برنامه شخصی سازی شده، شما را راهنمایی کنند. همچنین اگر سوالی درمورد آزمون سراسری داشته باشید می توانید از آنها بپرسید. با نصب اپلیکیشن موسسه کنکور آسان هم می توانید با برنامه های متعددی که در دوره های زمانی مختلف برای داوطلبان تدارک دیده شده، آشنا شوید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

1 دیدگاه در “زمان ثبت نام کنکور ریاضی ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *