نکات مشاوره ای

چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟ اوج یادگیری سعی دارد به شما کمک کند تا به راحتی بتوانید درس بخوانید و با وجود موضوعات مختلف بهتر آن ها را مدیریت کنید.

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی امیر مسعودی

2,780,000 تومان

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی

مدرس: امیر مسعودی تعداد حلقه : 78 جزوه چاپی: دارد

پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته تجربی

2,660,000 تومان
پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل فیزیک دهم ، فیزیک یازدهم و فیزیک دوازدهم با تدریس امیر مسعودی میباشد.

پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی

2,420,000 تومان
پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل ریاضی دهم ، حسابان 1 و حسابان 2 ، هندسه

پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی

1,250,000 تومان
پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی ویژه رشته ریاضی شامل درس ریاضی و هندسه میباشد که توسط مهندس امیر مسعودی

بسته معلم خصوصی کنکور انسانی

5,920,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور انسانی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی

13,960,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور تجربی

13,740,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور تجربی انتشارات گیلنا از دیگر بسته های پکیج آموزشی انتشارات گیلنا می باشد که برای هر

بسته معلم خصوصی دوازدهم انسانی

1,695,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای نکات طلائی هنگام تست زنی کنکور درس عربیادامه مطلب

بسته معلم خصوصی دوازدهم ریاضی

3,880,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برای تست زنی درس فیزیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ادامه

بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی

4,360,000 تومان
بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی که موسسه کنکور آسان است اقدام به ضبط و تولید آن نموده است ، دارای

بسته معلم خصوصی یازدهم انسانی

1,860,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برنامه ریزی کنکور 1401 با اوج یادگیریادامه مطلب
قیمت خرید پکیج های آموزشی دروس تخصصی
ادامه مطلب

بسته معلم خصوصی یازدهم ریاضی

3,795,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای شروع کردن از صفر برای کنکورادامه مطلب

 

شاید یکی از سوالات دانش آموزان این باشد که چرا با هرچه بیشتر درس خواندن نمره ی مورد نظرم را کسب نمیکنم؟ اما اوج یادگیریبا چند راهکار ساده به شما کمک میکند. چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

چرا بااینکه زیاد درس میخوانم در آزمون هایم پیشرفت نمیکنم

این سوالی است که هر دانش آموز امکان دارد بپرسد و با هر آزمونی که میدهد با شکست مواجه میشود، شکست هرگز برای دانش آزمونی به سن 17 یا 18 ساله نمیتواند خوش بیاید و او را ناکام و دلسرد میکند اما ویژگی خوب شکست این است که در آینده با برنامه ریزی میتوانیم آن ها را جبران کنیم بنابراین هدف اصلی ما در این است که بتوانیم راهکاری برای جبران پیدا کنیم.

و میدانیم هرگز برای شروع یک کار جدید دیر نیست و باید برای هدف هایی که گذاشته ایم بجنگیم. همه ی آدم های دنیا دارای هوش هستند به خود تلقین نکنید که نمیتوانید و با یکبار دوبار شکست خوردن فکر نکنید که باهوش نیستید.

هوش در هر فرد به صورت های مختلف است در دنیا ما 35 هوش داریم که هر فرد شاید 4 یا 5 تا از این هوش را دارا است پس اگر نمره ی ریاضیتان کم میشوند نگویید من باهوش نیستم یا هوش کافی ندارم بلکه بگویید من هوش ریاضی نداریم.

این یک ویژگی طبیعی است پس همه ی افراد قرار نیست هوش ریاضی داشته باشد هرکس به میزان توان و علاقه و ویژگی های خودش جلو میرود. چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

با این تعاریف شما فرد باهوشی هستید به این باور داشته باشید و  تلقین درست کنید به توانایی های خود ایمان داشته باشید تا راه برای شما هموار شود.مواردی هست که در انتها درباره ی آن ها صحبت میکنیم تا اشکال کارمان را بدانیم و بفهمیم کجای خواندمان ایراد دارد.

نگاهی روزنامه وار

وقتی میخواهید درسی را شروع کنید یادتان باشد از همان ابتدا سعی به عمیق خواندن نداشته باشید و خودتان را اذیت نکنید زیرا ذهن با اینجور خواندن اذیت میشود و زود خسته میشود.

ابتدا روزنامه وار بخوانید و بعد از خواندن آن درس به صورت روزنامه وار باید از متن سوال طرح کنید و باید هر پاراگراف را به خوبی بخوانید و سپس به طراحی سوال بپردازید و یک بار هم به صورت سوال و جواب بخوانید. و یک کاغذ هم در کنار دست خود داشته باشید و نکات را یاد داشت کنید.

عمیق بخوانید

سعی کنید متن دروس را بفهمید و بعد سعی در حفظ کردن آن داشته باشید. عمیق خواندن بعد از روزنامه وار خواندن متن اتفاق می افتد در این قسمت شما از قبل اطلاعات را در حد دانش وارد ذهن خود کرده اید و در این قسمت شما با عمیق خوانی کمک میکنید تا بهتر در ذهنتان موضوعات نقش ببندند. پس این بخش از خواندن خیلی مهم است و اطلاعات باید در حافظه ی بلند مدت شما بماند. و تثبیت شود.

قبولی در کنکور با کنکور آسان است
ادامه مطلب

سوال و جواب

بعد از عمیق خواندن باید سعی کنید از متن سوالاتی را که از قبل در آورده بودید از خود بپرسید و جواب دهید. با هر پاسخ شما ذهن شما آمادگی بهتری دریافت میکند و بعد از این بخش باید با چند بار تکرار و تمرین سعی کنید پاسخ های درست را به سوالات بدهید.

استراحت

تا به این بخش سوال و جواب زسیدن خودش 45 دقیقه شاید 1 ساعت زمان ببرد و بعضی افراد اگر کند خوان باشند شاید 1 ساعت و نیم زمان ببرد پس باید در این بخش سعی کنید یک ربع تا بیست دقیقه استراحت کنید یه لیوان چای تازه دم درست کنید و به بالکن یا حیاط خانتان بروید و کمی هوا بخورید تا ذهنتان باز شود.

هرچیزی را که میخواید بخورید باید در زمان استراحت بخورید زیرا در حین خواندن حواستان پرت میشود و میخواهید خوراکی ها را بخورید پس باید برای خوردن خوراکی زمانی جدای از خواندن در نظر داشته باشید. چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

تمرین

آنچه را که خوانده بودید با کمی مرور سعی میکنید، تمرین کنید یعنی مرور کردن خودش نوعی تمرین به حساب می آید و باید حتما بعد از عمیق خوانی آن را مرور کنید.

وقتی مرور میکنید و میبینید همه چیز را خوب بلد هستید به شما حس خوبی ارائه میکند. زیرا همه چیز را به خوبی در عرض یک تا دو ساعت فهمیده اید.

تست

برای کسانی که پشت کنکوری هستند تست زدن خودش نوعی تمرین مهم به حساب می آید یعنی باید برای تست زدن تمرین کنید و خودتان را برای روز کنکور آماده کنید.

کنکور، شما را در مدیریت زمان و در سرعت عمل میسنجد و با کمی تمرین و ممارست میتوانید به خوبی برای آن تلاش کنید.

اگر شکست خوردیم چه کنیم؟

شکست خودش نشانه ایی از پیروزی است. هیچکس با شکست خوردن سرافکنده نمیشود و کسی آن را نادان فرض نمیکند، بلکه شما با شکست میتوانید راهی برای خودتان در آینده پیدا کنید. و از هرچیزی که قبلا در آن شکست خورده اید میتوانید درس بگیرید و برای شما تجربه ایی خوب باشد. پس با هر شکست پا پس نکشید بلکه دفعه های بعدی با پشتکار و با تلاش بالا سعی در پیشرفت خود کنید.

به هدف هایتان بیاندیشید

هیچکس بدون هدف نمیتواند زندگی کند بلکه تمامی افراد باید برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند.وقتی شکست میخورید نباید عقب بکشید بلکه با نگاهی دور اندیشانه به آینده و به هدفتان دوباره بلند میشوید و شروع به تلاش میکنید پس هدف هایمان میتوانند مارا هدایت کنند و کمک کنند تا بهتر تصمیم بگیریم و بهتر برنامه ریزی کنیم. برنامه ریزی درستی که به آن با توجه به توانایی هایمان بتوانیم به آن عمل کنیم.

روش تست زنی کنکور دروس تخصصی
ادامه مطلب

ذهنتان را مشوش نکنید

ذهنتان را مشوش نکنید یعنی وسواس فکری را دور بیاندازید انقدر به گذشته فکر نکنید و نگویید کاش فلان کار را نمیکردم کاش فلان درس را بهتر میخواندم زیرا این کار بیشتر به شما صدمه میزند و وقت شما را میگیرد پس بهتر نه به آینده فکر کنید.

نه به گذشته، گذشته ها گذشته و آینده هنوز نیامده بلکه باید به حال بی اندیشید حال را خوب درست کنید تا در اینده وقتی به گذشته برمیگردید بگویید چقدر خوب عمل کردم و همچنین راضی و خوشحال میتوانید به اهدافتان ادامه دهید.

پس خودتان را درگیر نکنید. زیاد سرتان را شلوغ نکنید گاهی به خودتان هم بپردازید گاهی به بیرون بروید و کارهایی که حس میکنید برای شما خوب است را انجام بدهید.

تکرار تکرار تکرار

فکر نکنید اگر درسی را تمرین کنید و تکرار کنید فردی ضعیف هستید بلکه تمامی ادم ها نیاز دارند با تکرار و تمرین، کاری یا درسی را یاد بگیرند. چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

پس با تکرار و تمرین کردن میتوانید بهتر بر ناکامی تسلط کنید. تکرار و تمرین را تمامی مشاورین به دانش آموزان توصیه میکنند. کنکور هم آزمونی است باید بسیار تمرین و تکرار داشت تا همه ی موضوعات در حافظه ی بلند مدت ثبت شود.

خواب کافی داشته باشید.

ذهن باید برای یادگیری آزاد باشد یعنی ما با حافظه ی بلند مدت کار داریم تا موضوعات مختلفی که خوانده ایم را در خود ثبت کند. مغز شما هم تا حدی توانایی دارد باید استراحت کند و بهترین استراحت مغز خوابیدن است شما باید 8 ساعت از شبانه روز را به خواب اختصاص دهید.

شب ساعت 12 بخوابید و 8 صبح بیدار شوید تا عملکرد مغزتان برای یادگیری بهتر باشد. دروسی که برایتان سخت است را بهتر است صبح ها بخوانید که ذهنتان آزاد تر است.

اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت اعتماد به نفس است. باید کمی اعتماد به نفس داشته باشید تا بتوانید بر نکات منفی ذهنتان یا اطرافیانتان غلبه کنید و همین قضیه، باور به خود را ایجاد میکند یعنی من میتوانم بر نکات منفی و کلمات نامناسبی که اطرافیانم برای من به کار میبرند غلبه کنم.

سعی کنید ابتدا به این نکته فکر کنید و با تمرین روزانه اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید فقط کافی است کمی مطالعه در این زمینه داشته باشید تا بتوانید اعتماد به نفستان را در خود تقویت کنید.

در جامعه ایی که ما زندگی میکنیم متاسفانه اکثر مردم سرزمینمان از جوان تا پیر اعتماد به نفس پایینی دارند مخصوصا جوانان که آینده ی مملکت را میسازند و این نوعی مخرب است و بسیار دردآور می باشد. پس سعی کنید در اولین فرصت این مشکل را در خود حل کنید.

غذای خوب بخورید.

خوردن غذای خوب به مغز  شما کمک میکند تا بهتر یادبگیرید. پس غذاهایی بخورید که خاصیت دارند غذاهای زیادی برای تقویت مغز وجود دارند.

برعکس غذاهایی هم هستند که فرآیندهای ذهنی را کند کرده و شما را کسل و خسته می‌کنند مانند قند و شکر، غلات تصفیه‌شده، یا غذاهایی که بسیار چرب هستند وقتی غذاهایی که چرب هستند میخورید مغزتان باید برای هضم کردن آن تلاش کند وهمین باعث خستگی مغز میشود.

از غذاهایی که اسید چرب امگا 3 زیاد دارند استفاده کنید؛ مانند گردو بذر کتان، کدوحلوایی، لوبیا قرمز و لوبیاچیتی، اسفناج، بروکلی، تخمه‌کدو تنبل و دانه‌های سویا و از مهم تر ماهی. اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزاش جریان خون شده و عملکرد انتقال‌دهنده‌‌های عصبی را بهبود می‌دهند که به معنی ارتقاء عملکرد مغز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

2 دیدگاه در “چرا با اینکه زیاد درس میخوانم درآزمون هایم پیشرفت نمیکنم؟

  1. پشت کنکوری گفت:

    عالی بود

    1. ادمین گفت:

      ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتید… ممنون میشیم که مارو به سایر دوستان و همکلاسی ها معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *