نکات مشاوره ای

نکات طلائی موفقیت در کنکور

نکات طلائی موفقیت در کنکور

نکات طلائی موفقیت در کنکور :برای اینکه در کنکور موفق شوید ملزم هستید که تلاش کنید. برای اینکار علاوه بر درس خواندن بهتر است که حتما تست کار کنید. باید اراده داشته باشید و با کمک مشاوران خود با یک برنامه ریزی خوب برای کنکور آماده شوید.

 

برای موفق شدن بهتر است صبور باشید و آرام آرام در انتظار نتایج کار خود باشید. هیچکس یه روزه ره صد ساله را نمی رود حتی رتبه های برتر سال های پیش در از کلاس هشتم شاید ساعت ها درس خوانده اند و خودشان را با ساعت درس خواندن کنکور از همان سال ها وقف داده اند.

برخی مدارس خاص می روند و ساعت در مدرسه تست کار می کنند. بنابراین رتبه برتری شدن به سال ها تلاش نیاز دارد.

1_  برنامه ریزی

برای رسیدن به هدف، باید برنامه ریزی درستی داشته باشید. شامل برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت. بدون برنامه ریزی مناسب، تلاش های شما موفقیت آمیز نخواهد بود

. برنامه ریزی صحیح به شما امکان می دهد زمان را مدیریت کنید. و شما را از سردرگمی رها می کند، مسیر رسیدن به هدف را روشن می کند و به شما اجازه می دهد هر لحظه ببینید چقدر باید برای رسیدن به هدف پیش بروید.

به یاد داشته باشید که هر دانش آموز باید روش برنامه ریزی مختصر صحیح داشته باشد. مدت زمان (هفتگی) را شخصاً بشناسید و خودتان برنامه ای بنویسید.

زمان صحیح مطالعه از دید اساتید برتر کنکور آسان است
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

یادگیری از طریق یک فرایند علمی در فرد به دست می آید. برای یادگیری بهتر، لازم است با اصول و تکنیک های صحیح یادگیری آشنا شوید که برای مطالعه مفید خواهد بود.

2_ روش درس خواندن هر درس با درس دیگر فرق دارد

تصور کنید که هر دوره، مانند هر فرد، ویژگی های متفاوتی دارد و باید بر اساس آن رفتار کرد. به عنوان مثال، روش آزمون روان شناسی کنکور با درسی مانند ریاضی متفاوت است.

اگر درس را خوب نمی فهمید یا به زودی آن را فراموش می کنید، به دنبال علت آن باشید. گاهی اوقات، با تکنیک های مناسب، مجبور نیستید آن را اغلب تکرار کنید.

3_ سلامت روح و جسم

برای اینکه بتوانید به خوبی درس بخوانید ابتدا باید به سلامت روح خود اهمیت دهید، تا روحتان آرامش نداشته باشد جسمتان هم سالم نیست.

روح بر جسم تاثیر مستقیم دارد، مثلا فشار کاری در روحیه خیلی زود بر جسم تاثیر می گذارد. استرس و فشار زیاد را از خود دور کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و برنامه ریزی کنید.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

این روز ها که بیماری کرونا بسیار زیاد شده است باید خودتان را از آن محفوظ کنید. زیرا کرونا دیگر سن جوان و پیر نمی شناسد و همگی را زمین می زند. برای اینکه از خود محافظت کنید حتما در صورت بیرون رفتن از خانه ماسک بزنید.

و در محل هایی که تجمع صورت میگیرد نروید. اگر می خواهید به پارک بروید و ورزش هم کنید بهتر است حتما الکل و ماسک همراه خود داشته باشید.

کنکور به اندازه کافی مهم است و دانش آموزان در صورات عدمموفقیت خودشان را سرزنش می کنند پس چه خوب است شما از الان رعایت کنید تا دچار کرونا نشوید. از نظر فشار خانوادگی و بحران نوجوانی و… باید سعی کنید تمامی این فشار ها را از خود دور سازید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

4_ استرس را دور کنید

برای از بین بردن اولین استرس، منشاء و عوامل علت آن شناسایی می شوند؛ استرس دارای منشاء روانشناختی است و هر یک از اجزای روانشناختی که داوطلبان را تجربه کرده اند،

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401
ادامه مطلب

اعتقاد دارند و فکر می کند که یک فرد فرایندی را مانند کنکور دارد. در واقع ، افراد در یک فرایند مشترک واکنش متفاوتی از خود نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر صدای وحشتناک انفجار شنیده شود،

واکنش ها متفاوت خواهد بود. یک نفر در جای خود می نشیند، دیگری در جایی که هستند راه می رود و شخص دیگری بسیار مضطرب و استرس می گیرد. دلیل واکنش افراد مختلف به یک رویداد را می توان باورهای مردم در مورد این موضوع دانست.

در روانشناسی اصطلاحی وجود دارد که می گوید رویدادها پاسخی ایجاد نمی کنند، اما اعتقاد بر این است که این رویداد همان چیزی است که درباره آن پاسخ می دهد.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

بدیهی است که این امر هنگامی که داوطلب به فاجعه ای در رویدادی مانند کنکور فکر می کند، فشار زیادی را وارد می کند.

بنابراین، اولین کاری که یک داوطلب کنکور برای تسکین یا کاهش استرس باید انجام دهد این است که کنکور را تنها به چشم یک آزمون نگاه کند مانند یک آزمون کلاسی.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

5_ تست بزنید

برای اینکه بهتر بتوانید در دوران کنکور به نتیجه برسید این است که حتما تست بزنید. تست زدن نیاز به مهارت دارد شما با تست زدن کم کم مهارت سرعت عمل، یادآوری و… را در ذهن خود تقویت می کنید و بهتر می توانید در روز کنکور آماده باشید. در نتیجه از همین حالا بهتر است تست های زمان دار کار کنید و برنامه ریزی کنید.

6_اعتماد به نفس داشته باشید

برای درس خواندن گفتیم بهتر است مشاور داشته باشید و با حرف های او پیشروی کنید. در درس خواندن اول مشاور دوم اساتید و معلمان سوم خود شما هستید که تعیین می کنید چه درسی را باید بخوانید یا چه کاری باید بکنید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

اینکه دیگران از درو همسایه و فامیل برای شما مشاور می شوند نمی توانید به حرف های آنان توجه داشته باشید.

بنابراین در این جا باید انقدر اعتماد به نفس داشته باشید که بهشان بگویید خودتان برنامه ریزی خودتان و یا هدف خودتان را دارید. بار ها دیده شده است از دانش آموز پشت کنکوری پرسیده می شود عزیزم چه رشته ایی می خواهی درس بخوانی مثلا دانش آموز می گوید جامعه شناسی.

جامعه شناسی؟ شوخیت گرفته؟ این همه رشته تو بازار هست برای کار اونوقت جامعه شناسی؟

خب دانش آموزی که برای این رشته خودش را آماده کرده است و برنامه ریزی کرده است چرا وسط راه او را از هدفش باز می دارید؟

نتیجه گیری

برای موفقیت در کنکور باید اول به علاقه ی خودتان و هدف خودتان توجه کنید و برای آن برنامه ریزی کنید و با روحیه ی خوب آن را دنبال کنید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *