نکات مشاوره ای

نکات طلایی هنگام تست زنی کنکور دروس عمومی

تست زنی کنکور دروس عمومی

نکات طلایی هنگام تست زنی کنکور دروس عمومی … در این بخش از مقاله سعی داریم درباره نحوه ی تست زدن دروس عمومی با شما صحبت کنیم.

شما برای مباحث حفظی دروس عمومی ابتدا باید کتاب درسی رو عمیق بخوانید و بعد از عمیق خوانی باید تست بزنید.

و تست زدن شما هم به این صورت است که بعد از حداقل ۲۴ ساعت از خواندن شما گذشته باشد. اگه فورا حل کنید بیشتر تست ها را بلد هستید ! ۲۴ ساعت بعد تست زدن خودش یک مرور حساب میشود.

بعد از تست زدن دوباره درس قبلی را به صورت کاملا خلاصه وار مرور کنید و در انتها میتوانید درس دیگری را شروع کنید.

اما دروسی در دروس عمومی وجود دارد که کاملا مهارتی محسوب میشوند برای مباحث مهارتی دروس عمومی کتاب کمک درسی بخشی که مربوط به صرفا آموزش آن مباحث می باشد را بخوانید و بعد از خواندن میتوانید چند تا سوال تشریحی از خود کتاب درسی  حل کنید و بعد از آن سراغ تست زدن بروید.

برای تماس با اوج یادگیری با شماره 02166552600 تماس حاصل فرمایید.

نگاهی با جزئیات بیشتر برای خواندن دروس عمومی

روزنامه وار:

ابتدا دروس عمومی را باید به صورت چشمی نگاهی کنید یعنی در ابتدا باید به تیتر ها توجه کنید یعنی قبل از وارد شدن به مباحث باید تیتر را خوب متوجه شوید، که ذهن شما برای فهمیدن مطالب آشنا شود.

همچنین پاورقی ها و نکات دیگری که در کتاب نوشته شده است و موقع امتحانات کلاسی نمی خواندین، موقع کنکور باید به آن توجه کنید و خوب بخوانید.

در کنکور هیچ وقت نیمتوان گفت ار فلان قسمت سوال نمی آید یا فلان قسمت کتاب را حذف میکنم. شما باید تمامی قسمت ها را به خوبی با طمانینه بخوانید.

مطالعه ی مطلب اصلی:

بعد از اینکه که کل درسی که مشخص کرده بودید را به صورت روزنامه وار خواندید این بار به صورت عمیق خوانی باید عمل کنید و مطلب درس را بخوانید.

در بخش باید مطالب وارد حافظه ی بلند مدت شما شود. شما وقتی یک بار به صورت سطحی و روزنامه وار کتاب را خواندید در این زمان به راحتی مطالب وارد ذهن شما میشود.

سعی کنید بین خواندنتان مکث نکنید یا ذهنتان را به جاهای دیگر پرت نکنید باید محیطی آرام و بدون داشتن وسائل خاصی را برای درس خواندن انتخاب کنید، اگر تند خوان باشید

تست:

بعد از گذشت 24 ساعت از خواندن شما باید تست آن درس زده شود بعد 24 ساعت؛ تست بهترین مرور برای شما خواهد بود. تست زنی کنکور دروس عمومی

دروس عمومی

معانی لغات و تاریخ ادبیات:

برای راحت تر کردن فهم معانی؛ شما میتوانید معانی لغت های ادبیات که در انتهای هر یک از کتاب ها قرار داره رو جدا کنید و همیشه همراه خودتون داشته باشید.

پاسخ به تست کنکور با یادگیری آسان
ادامه مطلب

یا روی استیکر های رنگی که اکثر مطبوعاتی ها دارن تهیه کنید و روی آن ها لغاتی را که بلند نیستید را بنویسید و به دیوار اتاقتان بچسبانید.

درباره تاریخ ادبیات، میتوانید از کتاب های مبحثی موجود در بازار استفاده کنید. هر دوی این مباحث رو میتونید در زمان های مورد نظر خودتان، مثل زمان رفت و برگشت به مدرسه و یا در اتوبوس و هر جای دیگه ای که بیکار هستید، مطالعه کنید

آرایه ادبی:

از درس آرایه ادبی در کنکور 3 سوال می آید، توصیه ما برای این آرایه های ادبی این هست که در ابتدا سعی کنید کلیت هر یک از آرایه ها رو به خوبی یاد بگیرید. البته درس شیرینی هم میباشد.

میتوانید از خواندن اشعار لذت ببرید و در کنارش درس را هم به خوبی یادبگیرید تا در کنکور سراسری به خوبی به این 3 سوال پسخ دهید.

در قدم بعدی با بررسی تست های سراسری کنکور های گذشته میتونید به مهارت لازم برای پاسخ گویی به سوالات برسید. شما باید یاد بگیرید که با هر سوال آرایه چطور برخورد کنید و این مهارت، تنها و تنها از طریق تست زنی به دست میاد.

قرابت معنایی:

قرابت معنایی کمی برای دانش آموزان سخت است، البته هرچیزی را که سخت بگیرید سخت است اما میدانیم خوادن شعر برای قرابت معنایی کمی ممارست و تمرین میخواهد.

یعنی شما باخواندن برخی کتاب ها میتوانید بهتر به این سوالات پاسخ دهید در این بخش به شما میگوییم که به چه نکاتی باید توجه کنید.

در درجه اول شما باید با کلیت شعر های سه کتاب ادبیات دبیرستان آشنایی داشته باشید. شما برای اینکه بتونید به 9 سوال قرابت معنایی در کنکور سراسری پاسخ بدید، تست زنی کنکور دروس عمومی

باید بتوانید منظور طراح سوال و منظور کلی هر یک از بیت های صورت سوال و گزینه ها رو به خوبی درک کنید.

شما باید یاد بگیرید یک بیت رو درست و صحیح بخونید، برای اینکار میتونید شب ها قبل از خواب 15 دقیقه دیوان حافظ مطالعه کنید.

البته فراموش نکنید هر چقدر بیشتر برای قرابت تست بزنید، سرعت عمل شما در پاسخ گویی به تست ها افزایش پیدا میکنه، یادتان باشد، شما برای جواب دادن به 25 سوال ادبیات فقط و فقط 18 دقیقه زمان دارید.

زبان فارسی:

میدانیم که 6 یا 5 تا سوال از زبان فارسی در کنکور می آید. باید تست های سراسری را بررسی کنیم. اگر در زدن بعضی از تست های زبان فارسی مشکل دارید، نگران نباشید  با کمی تلاش میتوانید بهتر یاد بگیرید.

ترجمه و تعریب:

برای کنکور عربی بهترین کار این است که به سوالات ترجمه عربی پاسخ بدهیم. با یادگیری چند نکته میتوانید به 8 سوال ترجمه عربی به راحتی پاسخ بدید.

باید برای پاسخ گویی به این 8 سوال بسیار تمرین کنید و تمرین برای ترجمه بسیار انجام بدهید. تست زنی کنکور دروس عمومی

قواعد عربی:

8 تست قواعد عربی که از کتاب های دوم و سوم دبیرستان طرح میشه. با کمی ممارست و تلاش میتوانید به سوالات پاسخ دهید.

بهترین پکیج کنکوری
ادامه مطلب

البته تیپ سوالات کنکور را هم باید بشناسید به دانش آموزانی که در این درس ها ضعیف هستند توصیه میشود فکری کنند چقدر خوب است که پکیج دروس عربی اوج یادگیری را سفارش دهید تا بهتر بتوانید این مباحث سنگین را متوجه شوید.

دین و زندگی:

درس دین و زندگی بسیار مهم است و باخواندنش میتوانید بهترین رتبه را کسب کنید. برای درس دین و زندگی سوالات از 3 کتاب دوم و سوم و پیش دانشگاهی طرح میشود.

با توجه به کنکور های 5، 6 سال اخیر به راحتی میتوانید متوجه اهمیت آیات و روایات برای پاسخ دادن به سوالات این درس بشید.

شما باید بتوانید رابطه درستی بین ایات این سه کتاب درسی برقرار کنید. علاوه بر این باید به ارتباط آیات با متن کتاب درسی هم دقت کنید. خواندن این دروس بسیار تمرکز و حوصله میخواهد زیرا باید به تمامی نکات توجه کنید.

گرامر زبان: 3

به شما توصیه کردیم حتما باید تمامی دروس را بخوانید و هیچ درسی را حذف نکنید دقیقا برای زبان هم همین موضوع وجود دارد شما باید گرامر زبان سال سوم را بخوانید.

زیرا بسیاری از درس های سال سوم میتواند سوالات خوبی برای کنکور باشد. شما با بررسی به کنکور های سال گذشته در میابید که تیپ سوالات به چه گونه است. تست زنی کنکور دروس عمومی

 لغات زبان:

برای خواندن درس زبان یکی از موضوعات مهم خواندن لغات زبان است شما باید لغات را به خوبی بخوانید تا در بخش های درک مطلب بتوانید به خوبی پاسخ دهید.

البته که لازم به ذکر است درس زبان انگلیسی به خصوص لغات این درس جزو مباحث فرار هستند. بنابراین اگر معانی لغات این درس پس از مدتی از یادتون رفت زیاد تعجب نکنید.

میتوانید اسنیکر های رنگی تهیه کنید که بسیاری از مطبوعاتی ها از این استیکر هارا میفروشند و لغات مهم وفرار را روی آن بنویسید و روی دیوار اتاقتان بچسبانید و در زمان بیکاری با چشمتان سعی در خواندن آن ها داشته باشید.

یا میتوانید از جعبه ایی استفاده کنید و آن را به دو بخش تقسیم کنید، بخشی مربوط به بلد نبودن و بخشی مربوط به بلد بودن  لغات را روی کاغذ های کوچک بنویسید.

و از خود بپرسید اگر بلد نبودید آن را در بخشی از جبعه بگذارید که مربوط به پاسخ دادن اشتباه است و لغاتی را که بلد بودیدرا در بخشی از جعبه بگذارید که مربوط به بلد بودن است.شما باید سعی کنید هر روزبه مرور بپردازید و با این راهکار های ساده میتوانید مرور کنید.

اما توجه داشته باشید که بلد بودن لغات به تنهایی نمیتونه به شما کمک زیادی بکنه. شما باید یادبگرید که چطور  یک جمله انگلیسی رو ترجمه کنید. پس بسیار تست بزنید.

درک مطلب زبان انگلیسی و عربی:

در کنکور سراسری برای هر دو درس عربی و زبان با متن های چند خطی رو به رو میشید. مشکل اساسی اکثر شما این هست که نمیتوانید متن را به خوبی برای خودتان ترجمه کنید. تست زنی کنکور دروس عمومی

برای ترجمه درست و اصولی یک متن انگلیسی یا عربی باید تسلط نسبتا خوبی روی لغات داشته باشید، در کنارآن باید بلد باشید به خوبی آن ها را معنی کنید و همچنین سرعت عمل بسیار مهم است. که نیاز به تکرار و تمرین دارد.

 کلام آخر

برای بدست آوزدن رتبه ی مورد نیازتان، نیازی نیست کار سختی انجام دهید، مهم ترین موضوع تمرکز و توجه. شما نباید ساعتی را از تست زدن غافل شوید شما باید 24 ساعت بعد از درس خواندن به تست زدن بپردازید و توجه داشته باشید که اگر تستی را اشتباه زدید ایرادی ندارد میتوانید آن را به صورت نکته بیاموزید تا دوباره اشتباه نکنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *