نکات مشاوره ای

موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور  …دانش آموزان با مشکلا زیادی در پشت کنکور دست و پنجه نرم میکنندکه البته بدون اینکه بدانند خودشان در آن دخیل هستند.

 همچنین با شروع مطالعه برای کنکور سراسری برای خود هدفی در نظر می گیرند که مثلا در فلان رشته در فلان دانشگاه قبول شوند و به ادامه تحصیل بپردازند.

پیروی نکردن از برنامه مطالعاتی:

در ابتدای امر با توجه به انگیزه های شخصی و انگیزه هایی که از سوی خانواده و مشاورین و دوستان خود می گیرد با روحیه بالا و همچنین با انرژی شروع به حرکت می کند. موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

ولی در طول مسیر با پیش آمدن مشکلاتی از قبیل جا ماندن از برنامه مطالعاتی که به دلیل نداشتن انعطاف در برنامه آنهاست و یا خراب کردن آزمون های آزمایشگاهی روحیه خود را به کل می بازند و به همین ترتیب ممکن است دانش آموزان چندین هفته را از دست بدهد و با مقایسه کردن خود با رقبا خود را شایسته هدفی که در ابتدای امر برای خود در نظر گرفته بودند ندانند.

خسته شدن و رها کردن:

بسیاری از دانش آموزان در بعضی از ماه های سال با خسته کردن خود در حین مطالعه و داشتن ذهن منفی باعث میشوند از شدت خستگی درس را ول کنند این اتفاق بیشتر در ماه های بهمن و اسفند که مطالعه دروس پیش دانشگاهی 2 شروع می شود.

و با توجه به نزدیک بودن به تعطیلات عید و خانه تکانی منازل و آماده شدن خانواده ها برای سال نو باعث عقب افتادن دانش آموز میشود. موانع موفقت و مشکلات در سال کنکور

به دانش آموزان عزیز توصیه میکنیم برای سبقت گرفتن از بسیاری از دوستانتان یا هم کلاسی هایتان که این ایام را به خاطر دلایلی که ذکر شد از دست می دهند،

در سالن های مطالعه در کتابخانه ها به خوبی به مطالعه کنید. درست است که این آزمون مثل یک جور مسابقه میماند ولی قرار نیست خودتان را اذیت کنید و شب ها رانخوابید و خوب غذا نخورید که درس دارید بلکه باید به خوبی با برنامه جلو بروید.

کاسه ی چه کنم چه کنم دانش آموزان در دوران کنکور

در سال کنکور امکان دارد برخی از افراد خانواده سوالاتی از شما بپرسند که کنکور راچه میکنی؟ چه رشته ایی میخواهی بروی؟ و.. امکان دارد شما نظرتان را بگویید و آنان شما را دلسرد کنند و از آن به بعد کاسه ی چه کنم چه کنم بگیرید.

و سردرگم شوید یا امکان دارد علاوه بر آن خیلی از دوستانتان شما را دور کنند بنابراین تا ممکن است از این مع های منفی دوری کنید و کاری را که با مشاورتان برنامه ریزی کردین را ادامه دهید.

به طور مثال دوست شما یا شوهر خاله ی شما یا زن دایی مامان بزرگ عمومی شما بهتر از مشاورنمیداند پس بهتر است راه خودتان را بروید و هدف خودتان را پیگیری کنید. موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

سوالات پرتکرار کنکور تجربی
ادامه مطلب

درس نخواندن:

در کنکور که شرکت میکنید باید درس بخوانید زیرا در کنکور نمیتوانید با دانش خودتان تست بزنید کنکور نیاز به برنامه ریزی تمرین و ممارست دارد سعی کنید جنبه هایتان را بالا ببرید و کنکور را شکست دهید.

همچنین داشتن برنامه مطالعاتی مناسب به داوطلب کمک می کند که به درستی و با دید باز به جلو حرکت کند. برنامه مطالعاتی مناسب باید برنامه فردی باشد و با توجه به نقاط قوت و ضعف دانش آموز در دروس مختلف باشد.

برنامه مطالعاتی باید بین برنامه کلاسی داوطلب و برنامه آزمون آزمایشی ان تناسب و هماهنگی داشته باشد.

مشاور :

باید هدف مند باشید و با هدف مندی به جلو بروید مشاورین زیادی در این باره حرف میزنند یعنی اولین حرفی که با هر دانش آموز میزنند همین است آنها می‌گویند:

«پیش از آنکه کاری را شروع کنید، هدف‌تان را مشخص کنید.» ما به این نصیحت عمل می‌کنیم و به هدف‌های بزرگی فکر می‌کنیم که می‌خواهیم آنها را عملی کنیم.

تصمیم می‌گیریم نمرات عالی کسب کنیم، شغل پردرآمد داشته باشیم، ترفیع بگیریم و غیره. درنتیجه، هدف‌های ما متوجه امور ملموس مانند پول درآوردن هستند.

این کار مانند تهیه‌ی فهرستی از چیزهای دوست‌داشتنی است. اگر چیزی را می‌خواهی، کافی است برای خودت هدف تعیین کنی و برای رسیدن به آن تلاش کنی. موانع موفقت و مشکلات در سال کنکور

میدانید که کنکور را برای اولین بار دارید شرکت میکنید و هیچ چیزی ازش نمیدانید یا هیچ رشته و دانشگاهی را نمیشناسید یا خیلی موضوضعات دیگر که برای بار اول قرار است با آن آشنایی داشته باشید و هیچ نیمدانید. موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

انواع مشاور

بنابراین داشتن یک مشاور در کنار شما میتوانید به شما راه کار های مناسبی ارائه کند و با میزان کشش شما برای هر درس میتواند برنامه ریزی کند یا ساعت استراحت برای شما بگذارد شیوه های خوب درس خواندن و تست زدن را به شما بیاموزد یا به شما یادبدهد چگونه برخود غلبه کنید یا چگونه هدف گذاری کنید.

چگونه تلاش کنید و راه هایی نشان شما بدهد که با تلاش و ممارست بتوانید در آن راه پیروز باشید پس به این نکته توجه داشته باشید با یک مشاور خوب در ارتباط باشید.

با کنکور آسان است میتوانید به نقطه ی خوبی برسید و همچنین با وجود مشاورین خوب زبده ایی که دارد یمتواند راهنمای خوبی برای شما باشد همچنین این مطالبی که در اینجا نوشته میشود توسط مربیان و مشاور و یک تیم بسیار خوب و قوی نوشته شده است یعنی عمل کردن به آن به شما کمک میکند تا راحت تر تصمیم بگیرید.

ضعف در اراده

برخی دانش آموزان میخواهند در کترین زمان و کمترین کار ها بهرتین نتیجه را بگیرند که این گونه فکر کردن هرگز درست نیست. حتی شاید خیلی از افراد سن بالا هم همینگونه فکر کنند.

چیزی که بیشتر افراد در نظر نمی‌گیرند این است که راه موفقیت با ممارست و تلاش و پیگیری بسیار اتفاق می افتد. در راه موفقیت با دشواری‌ها، چالش‌ها و موانع بی‌شمار مواجه می‌شوید.

تصور اشتباهی که از افراد موفق داریم به‌نحو چشمگیری به این مسئله دامن‌ می‌زند. وقتی به آدم‌های فوق‌العاده موفق نگاه می‌کنیم، دستاوردهای بزرگ‌شان را می‌بینیم،

شیوه ی تست زنی دینی با یادگیری آسان
ادامه مطلب

اما در بیشتر موارد تلاش‌هایی که برای به واقعیت پیوستن رؤیاهایشان کرده‌اند را نمیبینیم یا با خود شاید بگوییم فلانی چه پدر پولداری داشته است که به این نقطه رسیده اند. موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

نگذارید ضعف انضباط ‌شخصی و اراده مانع دستیابی به اهداف‌تان شود. بکوشید دائما انضباط شخصی خود را افزایش دهید. با استفاده‌ی منظم از قدرت اراده آن را تقویت کنید.

ما می‌بینیم که این افراد در زندگی شان برای رسیدن به اهدافشان چه فداکاری هایی که نکردند به طور مثال بازیگر بسیار خوب و محبوب آقای کیانوریورز که در کودکی پدر و مادرش را از دست میدهد و در فقر و تنگ دستی بزرگ میشود و امروزه با تلاش توانسته است به جاهای خوبی برسد و مثل این شخص اشخاص بزرگ دیگری هم در کشور ما بوده اند که با تلاش و سختی  به جاهیا خوب رسیده اند. پس پایان شب سیه سفید است.

امیدوار باشید و تلاش کنید.در نتیجه‌ی این برداشت اشتباه، وقتی در راه موفقیت با سختی‌ و شکست مواجه می‌شویم، اراده‌ی لازم برای ادامه‌ی مسیر را نداریم. موانع موفقت و مشکلات در سال کنکور

ضعف اراده می‌تواند به مشکلی چالش‌برانگیز در مسیر موفقیت تبدیل شود. اگر کسی اراده‌ی قوی نداشته باشد، قدرت ذهنی لازم برای انجام کارهای ضروری و رسیدن به موفقیت را نخواهد داشت.

می‌توان اراده را هم‌چون ماهیچه‌ای ذهنی تصور کرد. اگر از آن به‌طور مرتب استفاده کنید، خود‌به‌خود قوی می‌شود، اما اگر آن را به کار نیندازید، این ماهیچه ضعیف می‌شود و مقاومت در برابر وسوسه‌های کوتاه‌مدت برای‌تان سخت‌تر می‌شود و ممکن است به‌جای تمرکز بر اهداف بلند‌مدت، تسلیم کارهای وسوسه‌انگیز شوید.

به زبان ساده، اراده، قدرت ذهنی افراد برای مقابله با افکار و وسوسه‌هایی است که به تحقق اهداف‌شان کمکی نمی‌کنتد.مطالعات بسیار نشان داده‌اند که قدرت اراده و خویشتن‌داری ارتباط نزدیکی با سطوح بالای موفقیت و شادی دارد. موانع موفقیت و مشکلات در سال کنکور

رضایت دیگران بسیار مهم تر از رضایت خود است

در بسیاری از مواقع دیگران را به خودمان بیشتر ارجعیت میدهیم و رضایت آنان را میخواهیم تا خودمان. درواقع به عبارت دیگر  برای رسیدن به خواست انان تلاش میکینم انگار این مسئله برای ما بسیار مهم است.

که این طزر فکر بسیار ناروا و بیخود است چرا که هرکس فکری و هدفی دارد چه معنی دارد که برای خواست دیگران بجنگیم در این شرایط کنکور خیلی ها نظر میدهند خیلی ها در جای مشاور حرف ها به ما میزنند و به جای اینکه به ق.ل معروف ابرو را درست کند چشم را کور میکنند و این مسئله و این مشاوره های الکی برای افرادی که در پشت کنکور هستند.

با سم هیچ فرقی نمیکنند. شما نباید خواست دیگران را در برگه های کنکور اجرا کنید شما هدف و هویت خودتان را دارید شما با تکیه بر استعداد و توانایی خود سرنوشتتان را رقم میزنید پس این نکته باید در ذهن شما باشد . موانع موفقت و مشکلات در سال کنکور

که اول خودتان دوم خودتان و آخر هم خودتان. لزومی ندارد حرف کسی را گوش دهید. فقط حرف مشاور و معلم برای شما کارساز است. به‌طور خلاصه، برای آنکه دیگران را به هر شیوه‌ی ممکن خوشحال کنیم، بیش از حد جرفشان را قبول می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم خودخواهانه رفتار کنیم، به همین دلیل در «نه» گفتن به تعهدات و تکالیف مختلف مردد می‌شویم.

از این‌رو  جلب رضایت بقیه  برای مهم است که روزی تبدیل میشود به یکی از موانع اصلی کنکور.اگر واقعا مصمم هستید که به موفقیت برسید، باید از جلب رضایت همگان دست‌ بردارید. حتی بالاتر: شهامت ناامید یا ناراحت کردن دیگران به شما کمک می‌کند بر چیزهای واقعا مهم بیشتر تمرکز کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *