نکات مشاوره ای

مطالعه ی کنکور در شب بهتر است یا روز؟

مطالعه ی کنکور در شب بهتر است یا روز؟

مطالعه ی کنکور در شب بهتر است یا روز؟ برخی دانش آموزان در شب راحتند درس بخوانند برخی دانش آموزان در روز. در شب بخاطر سکوت خیلی درس خواندن لذت بخش است اما در روز ناخودآگاه آدم حواسش پرت می شود.

اما بهترین

حالت ممکن صبح بیدار شوید و درس بخوانید زیرا انرژی کافی دارید. طبق علم، چرخه هوشیاری و تمرکز ما توسط ریتم های دایره ای کنترل می شود،

این ریتم ها در واقع ریتم خواب و بیداری ما را تشکیل می دهند، بر اساس آن ما گرسنگی، خستگی و همچنین در محل کار یا درسهایی که می آموزیم تعیین می شود.

متغیرهای زیادی در سبک زندگی هر فردی وجود دارد که بر بهترین زمان مطالعه آن فرد تأثیر می گذارد. به نظر نمی رسد مطالعه در طول روز گزینه مناسبی باشد.

ما صبح ها بعد از یک خواب راحت سالم هستیم و بعد از یک صبحانه خوب باید پر انرژی باشیم.

در طول روز به ندرت به منبع نور مصنوعی نیاز داریم. در واقع نور خورشید برای چشم مفیدتر است.

نور خورشید ناحیه مناسبی از نور را برای بینایی مطلوب فراهم می کند و همچنین به بیدار ماندن غده هیپوفیز کمک می کند.

برخی معتقدند نور مصنوعی چرخه خواب را مختل می کند.

به همین دلیل، محققان پیشنهاد می کنند تا حد امکان نور مصنوعی در معرض نور مصنوعی مانند تلویزیون ، کامپیوتر و تلفن های هوشمند در شب قرار گیرد.

مطالعه زبان انگلیسی با اوج یادگیری
ادامه مطلب

این بدان معناست که هنگام تابش آفتاب می توانید از کتابخانه هایی که از ساعت 9  صبح تا 5  بعد از ظهر باز هستند استفاده کنید و از امکاناتی استفاده کنید که ممکن است شب در دسترس شما نباشد.

می توانید شب ها بیدار باشید. مانند بسیاری از دانش آموزان، شما ممکن است بتوانید در شب بهتر درس بخوانید، و دلایل مختلفی وجود دارد .

که چرا شب ها زمان بهتری برای مطالعه برای برخی از افراد است.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

مطالعه در شب

بارزترین مزیت یادگیری شبانه فراوانی استراحت در این زمان است. شب زمانی است که مردم آرام تر، آرام تر و متفکرتر هستند. این اتاق می تواند همان چیزی باشد که برخی افراد تا کنون به آن نیاز دارند. همچنین فرضیه هایی در مورد فعالیت ژن هایی که خلاقیت را در اواخر شب افزایش می دهند،

وجود دارد. اگر متوجه شدید که نمی توانید در طول روز با یک مشکل یا پروژه مقابله کنید، در واقع چشم و مغز در شب متفاوت عمل می کنند. بسیاری از نویسندگان، شاعران و دانشمندان تمایل دارند شب کار کنند زیرا احساس می کنند که می توانند.

به این ترتیب، آنها خارج از چارچوب فکر می کنند. بسیاری از مردم احساس می کنند که وقتی استرس روز را پشت سر می گذارند، ذهنشان آزادتر است و می توانند متفاوت فکر کنند.

بیشترین خطر یادگیری شبانه، حواس پرتی توسط ساعت است. در نتیجه، شما ممکن است کمتر بخوابید و این دشمن بزرگ یادگیری است.

داشتن یک برنامه دقیق و منظم، از جمله تعیین زمان توقف مطالعه و رفتن به رختخواب، به این معنی است که شما چرخه ای را که وظیفه مدیریت روز شما را بر عهده دارد، قطع نکرده اید. ممکن است در شب حواس پرتی های دیگری نیز وجود داشته باشد،

به ویژه هنگامی که نمی توانید تلویزیون یا تلفن خود را خاموش کنید یا از کنسول بازی خود فاصله بگیرید. مصرف کافئین نیز یکی از وسوسه های شب امتحان است.

این شما را به تهیه قهوه یا خوردن سریع کاپوچینو ترغیب می کند و باید توجه داشت که خروج کافئین از بدن شما تا 4 ساعت طول می کشد.

برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید شب ها درس بخوانید، این کار را به صورت پراکنده و بدون برنامه انجام ندهید. یک برنامه مطالعه برای خود تهیه کنید زیرا بدین ترتیب بدن شما به این روند عادت می کند و می توانید به بهترین عملکرد تحصیلی دست پیدا کنید.

نکات طلائی قبولی در کنکور 1401 با یادگیری آسان
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

چند روز شب و چند روز صبح مطالعه کنید. بدن شما  انرژی اش را از دست می دهد. یکی را انتخاب کرده و این روند را ادامه دهید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

استراحت کنید

مطالعه در شب به این معنا نیست که شما باید کمتر بخوابید. داشتن ذهن آرام، رمز موفقیت تحصیلی است. بنابراین از آنجا که در طول روز چند استراحت کوتاه می کنید، خود را از خواب منع نکنید

. این می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد شما بعد از ظهر شروع به مطالعه می کنید و حواس شما پرت می شود. وقتی از خواب بیدار می شوید می بینید که آن شب فرا رسیده است و در تاریکی نگاه می کنید و هنوز مشغول مطالعه هستید.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

مراقب باشید که این امر عادی و عادی نشود. اگر شب ها درس می خوانید، این کار را در اتاقی با نور کافی انجام دهید، این روند یادگیری را بهبود می بخشد.

مدیریت زمان داشته باشید

اگر شب ها درس بخوانید، به احتمال زیاد وقت خود را تلف می کنید. بنابراین، داشتن برنامه ای که زمان استراحت های شما را مشخص می کند،

مهمتر است. توصیه می شود در هر 50 دقیقه به مقدار کافی استراحت کنید مثلا 10 دقیقه باید استراحت کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

مضرات درس خواندن در شب

بعد از یک مدتی میبیند که زیر چشمتان گود افتاده است. و صبح ها نمی توانید بیدار شوید و در نتیجه همه ی برنامه ریزی های دقیتان خذاب می شود شب مجبورید درس بخوانید و صبح بخوابید و ظهر تازه از خواب برخیزید.

کلا ریتم خوابیدن در صبح اینگونه است که بیشتر ادم کسل می شود و وقتی صبح می خوابید ناخدآگاه ظهر هم می خوابید.

بهتر است برنامه ریزی دقیق داشته باشید هیچ خوابی جای خواب شب را نمیگیرد اگر صبح درس بخوانید انرژی بیشتری خواهید داشت مخصوصا اگر صبح بیدار شوید و ورزش کنید.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

و صبحانه بخورید بیشتر انرژی خواهید داشت. بنابراین سعی کنید همیشه سحر خیز باشید. پیامبراکرم می فرماید سحر خیز باشید تا کام روا شوید.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید در دوران کنکور به خوبی درس بخوانید برنامه ریزی و ساعت خواب بسیار مهم است تا بتوانید به خوبی دروس را فراگیرید زیرا باید انرژی کافی را داشته باشید. بنابراین بهترین حالت ممکن آن است که صبح از خواب بیدار شوید و شب به موفع بخوابید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *