نکات مشاوره ای

برنامه ریزی چیست؟ – معرفی انواع روش های برنامه ریزی برای کنکور

روش های برنامه ریزی

تعاریف مختلفی برای برنامه ریزی شده است که برنامه ریزی یعنی آنچه که باید انجام دهید و چه کسی و چگونه و کجا باید انجام دهد را ارزیابی می کنید. یک برنامه ریزی یک اقدام خاص است و برای دستیابی به اهداف های بلند مدت و کوتاه مدت انجام می شود. شما با برنامه ریزی کردن دستیابی به اهداف خود را مشخص می کنید و برای یک بازه زمانی کارهای خود را تعیین می کنید. زمان مهمترین فاکتور در برنامه ریزی است. انواع راه های برنامه ریزی برای کنکور متفاوت است و روش های مختلفی برای برنامه ریزی برای کنکور وجود دارد. اگر زمان را از برنامه ریزی حذف کنید مطمئن شرایط را تغییر می دهید و تمامی برنامه هایی که انجام داده اید هدر می رود.

روش برنامه ریزی به روش نویل مدورا

در این مقاله سعی داریم تا در مورد بهترین روش های برنامه ریزی با یادگیری آسان را برای شما عزیزان صحبت کنیم.یکی از راحت ترین روش های برنامه ریزی برای کنکور روش برنامه ریزی نویل مدورا است. روش برنامه ریزی نویل مدورا یکی از کاربردی ترین روش های برنامه ریزی برای کنکور می باشد که تمام افراد می توانند از این روش برای برنامه ریزی استفاده کنند تا در کنکور نتایج عالی کسب کنند. در این روش باید تمام کارهایی که باید در طول یک روز انجام دهید و در س های که باید در دوران کنکور مطالعه کنید را مشخص کنید سپس کارها را اولویت بندی کنید و بر روی کاغذ بنویسید. شما می توانید هنگام شروع روز تا پایان روز اولویت ها را تغییر دهید. اگر می خواهید در برنامه ریزی برای کنکور شکست نخورید به اولویت ها توجه کنید. در روش نویل مدورا کارها را بر اساس اولویت بر روی کاغذ بنویسید و زمان استراحت و زمان دقیق مطالعه برای کنکور را مشخص می کنید.

سهمیه های کنکور 1403 رشته ریاضی
ادامه مطلب

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

با استفاده از پکیج های اوج یادگیری میتوانید یک نتیجه خوب را در کنکور خود داشته باشید. و از دیگر روش های برنامه ریزی برای کنکور، برنامه ریزی به روش بولت ژورنال است. زمانی که شما قصد برنامه ریزی برای کنکور را دارید می توانید از روش بولت ژورنال استفاده کنید این روش یک اثر از رایدر کارول می باشد که پرفروش ترین روش برنامه ریزی در سطح جهان است. در کتاب رایدر کارور روش های علمی برنامه ریزی درج شده است و در کتاب روش برنامه ریزی و استفاده از دفتر بولت ژورنال را توضیح داده است. اگر شما فرد حواس پرتی هستید و می خواهید حواس پرتی خود را به حداقل برسانید بهتر است از روش برنامه ریزی بولت ژورنال استفاده کنید. روش برنامه ریزی بولت ژورنال باعث می شود بهره وری شما افزایش یابد و هرج و مرج و حواس پرتی شما تبدیل به یک سیستم کارآمد شود.

برنامه ریزی به روش GTD

یکی از کاربردی ترین و ساده ترین روش های برنامه ریزی برای کنکور می تواند برنامه ریزی به روش GTD باشد. روش برنامه ریزی GTD یک روش مفید برای کنکور است که می توانید برای دستیابی به هدف خود تان در کنکور از این روش برنامه ریزی استفاده کنید. روش برنامه ریزی GTD یکی از روش های عالی برنامه ریزی برای کنکور است. در این روش برنامه ریزی باید اهداف خود را تعیین کنید. تعیین اهداف یک گام منطقی برای رسیدن به نتایج عالی کنکور است. در مرحله بعد باید اهداف خود را شفاف سازی کنید و لیست خود را مرتب کنید. شما باید گام های خود را در جهت رسیدن به اهداف بر روی کاغذ بنویسید تا متوجه شوید کارهایی که دارید انجام می دهید برای رسیدن به خواسته هایتان کافی است و اگر کافی نیست باید کارها و اقداماتی که برای رسیدن به هدفتان انجام می دهید را تعیین کنید.

میزان درصد قبولی کنکور پزشکی 1401
ادامه مطلب

سخن پایانی

مطمئنا یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به اهداف این است که یک برنامه ریزی دقیق برای کنکور و اهداف خود داشته باشید. وقتی اهداف خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و کارهایی که باید برای رسیدن به هدفتان انجام دهید را بنویسید انگیزه شما برای خواندن درس های کنکور افزایش می یابد و می توانید تعیین کنید که چه کارهایی برای رسیدن به هدف شما مفید هستند و آن را بیشتر انجام دهید. دفتر برنامه ریزی بولت ژورنال یکی از این روش ها برای کنکور می باشند که شخصی سازی شده و در آن کارهای روزانه مانند مطالعه درس های کنکور، کارهای ماهانه، هدف های بلند مدت مانند رسیدن به نتایج عالی در کنکور و غیره با تمام جزئیات نوشته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *