نکات مشاوره ای

زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟ میدانیم 90 درصد دانش آموزان وقتی که هدف خود را مشخص کرده اند و برای موفق شدن در آن زمینه برنامه ریزی کرده اند.

 

اما هنوز نمی دانند چگونه باید تست بزنند یا از چه منابعی استفاده کنند. توصیه ی ما این است تا آنحایی که می توانید از تست های زمان دار استفاده کنید و همچنین تست هایی که به سوالات کنکور بسیار نزدیک باشند را در نظر بگیرید.

برای تست زدن باید بسیار تمرین کند مثلا ابتدا برای 30 سوال 45 دقیقه به خود وقت بدهید هفته ی بعد در 30 سوال به خود 30 دقیقه وقت بدهید و هفته ی بعد در 30 سوال به خود 15 دقیقه وقت بدهید. باید صبوری کنید تا به خوبی یاد بگیرید.

سرعت عمل

اگر در طول آزمون وقت می گذارید، سعی کنید زمان صرف شده را به زمان استاندارد برای هر نوبت نزدیک کنید. این تلاش مداوم باعث افزایش سرعت ثابت تا رسیدن به زمان مورد نظر می شود.

پس از اتمام چند مرحله اول مطالعه، 10 مسئله ریاضی را در 40 دقیقه حل می کنید. یعنی برای هر آزمون 4 دقیقه. در حالی که زمان استاندارد برای تکمیل هر آزمون ریاضی 90 ثانیه است.

به عبارت دیگر، پاسخ به این 10 سوال تنها 15  دقیقه طول می کشد 35 دقیقه، سپس 30 دقیقه و سپس 25  دقیقه انجام دهید و این زمان را ادامه دهید تا به زمان مورد نظر برسید، با اصرار از یک طرف در زمان و از سوی دیگر بر دفعات تکرار و تمرینات، سرعت شما را افزایش می دهد.

10 نکته ی بهداشت و روان برای آرامش بیشتر زندگی شما
ادامه مطلب

تنظیم زمان

ممکن است وسوسه شوید که بگویید: من در زمان مناسب تست های خود را انجام می دهم و گاهی اوقات نیز وقت اضافه می آورم. پس دیگر نیازی به تست های زمان دار برای تمرین نداریم. زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

لازم است بگویم که حتی اگر درچنین شرایطی هم باشید باید باز هم از تست های زمان دار استفاده کنید. ممکن است داوطلب امتحان سراسری سرعت بالایی در پاسخگویی به سوالات داشته باشد،

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

اما مهم این است که این سرعت به طور دقیق تنظیم شود تا تعداد سوالات غلط کمتری داشته باشد یا خطایی نداشته باشد. اکنون می دانید که آزمایش به موقع انجام می شود.

در واقع، شما مغز خود را آموزش می دهید تا به طور طبیعی زمان مناسب برای برنامه ریزی هر آزمایش را تشخیص دهد و در نتیجه، فعالیت های علمی شما با دقت ترکیب می شوند تا چنین حرکاتی نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

نحوه تست زدن تست های زمان دار

مبحث:

پس از انجام مطالعه، باید یک سری آزمایش ها را انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که این آزمون آموزشی است، زمان زیادی نمی برد. این بدان معناست که هنگام تشکیل پرونده،

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

فقط باید الگوهای آزمون درس را بدانید. شما تسلط نسبتاً خوبی بر مفاهیم خود دارید. بنابراین، یک آزمایش زمان بندی شده چند روز قبل از مطالعه انجام می شود. و شما موضوعی را که قبلاً مطالعه کرده اید، را تست زدید. زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

فاصله:

اگرچه فاصله زمانی به صورت مرور و یادآوری 3 روزه، 1 هفته ای، 15 روزه، 1 ماهه و 3 ماهه پیشنهاد می شود، اما نیازی به رعایت این بازه های آزمون و تکرار ندارید.

در این مرحله، سعی کنید برای موضوعاتی که قبلاً مطالعه و آزمایش کرده اید، یک آزمون به موقع انجام دهید. معمولاً این فاصله تقریباً هر 3 روز یکبار تکرار می شود.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

زمان:

نیازی به تعیین زمان و زمان خاصی برای وقوع رویداد زمان بندی نشده نیست، اما تخصیص زمان شروع روز از نظر سازگاری با زمان رویداد ملی مناسب تر به نظر می رسد.

بسته های رایگان اوج یادگیری
ادامه مطلب

به یاد داشته باشید که اضطراب امتحان نه تنها یک عامل بسیار مهم در شرایط امتحان است، بلکه عامل استرس زایی است که بر شما و نتیجه کار شما تأثیر می گذارد.

البته این ترس در شرایطی که هیچ آزمایشی انجام نمی شود وجود ندارد. می توانید زمان مناسبی برای پاسخگویی داشته باشید. آزمونهای مورد نظر خود را آنقدر پایین بگیرید که این بار سطوح اضطراب آزمونها را به خاطر بسپارید. البته این ترس در شرایط غیر آزمایشی وجود ندارد.

تعداد تست:

بهتر است یک آزمون زمانی با تعداد معمول آزمون های سراسری انتخاب کنید. این بدان معناست که شما به یک آزمون دروس، مانند ادبیات، در 25  و یک آزمون دروس، مانند شیمی، در 35  دقیقه تست بزنید. زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

در آزمون سراسری باید دروس را ترکیبی و با هم پاسخ دهید، مناسب است که سعی کنید آزمون های آزمون زمان خود را در چند درس پشت سر بگذارید.

هر چه زمان و تعداد تست های زماندار شما به تعداد دروس آزمون سراسری نزدیکتر شود، همسان سازی شما بهتر خواهد بود.

منبع

شرکت در امتحانات همزمان با آزمون سراسری، اگر غیرممکن نباشد، حداقل بسیار دشوار است. در مقایسه با اکثر امتحانات کتبی موجود در بازار، تردیدهای جدی در مورد شباهت با آزمون سراسری وجود دارد.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

البته، شما همچنین می توانید تعدادی از آزمونهای سراسری را در محاکمات رایگان و آزاد خود قرار دهید. توجه به این آزمون ها به شما کمک می کند تا با الگوهای آزمون بیشتر آشنا شوید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

نزدیک کنکور

یکی از بهترین دوره ها برای شرکت در آزمون به موقع و توسعه مهارت های تست، زمان برگزاری آزمون سراسری است. در مباحثی که در ابتدا به آنها تسلط داشتید، باید به صورت کنترل شده در آزمون شرکت کنید.

فقط آزمون خود را امتحان کنید حداقل سه درس را همزمان و دو تا سه مبحث را همزمان انتخاب کنید. منابع آزمایشی شما می تواند آزمونهای علامتدار گذشته یا آزمونهای جدید کتاب درسی باشد.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

در هر درس کافی است 2  تا 3 سوال را انتخاب کنید تا بتوانید در زمان مناسب در آزمون زمان شرکت کنید. برای کاهش اثرات استرس زا در جلسه.

بهتر است در زمان کمتری نسبت به زمان استاندارد در آزمون سراسری شرکت کنید، این کار به شما کمک می کند تا بر سرعت و استرس شلوغ خود غلبه کنید.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید حریف کنکور شوید باید بتوانید به خوبی تست های زمان دار را استفاده کنید و تست بزنید. برای موفق شدن باید تلاش خود را در یادگیری و سرعت عمل بالا ببرید تا موفق شوید. زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *