نکات مشاوره ای

روش آمادگی برای کنکور 1401

تایم استاندارد تست زنی دروس باید چگونه باشد

روش آمادگی برای کنکور 1401 : شما دانش آموزان عزیز وقتی وارد دبیرستان می شوید میبینید که خیلی بزرگ شده اید و الان باید با منطق درست و فهیم خود برای آینده ی ود تصمیمات جدی بگیرید،

 

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

شاید یکی از تصمیم های شما آمادگی برای کنکور 1401 باشد، برای کنکور 1401 ما به شما می گوییم نگران نباشید! بله نگرانی معنایی ندارد؛ کنکور آسان است اگر بخواهید، شما تنها با برنامه ریزی درست و اندکی پشتکار در این مسیر می توانید خودتان را برای کنکور آماده کنید.

کنکور به این معنا نیست که شما مثلا 24 ساعت شبانه روز را درس بخوانید، شما باید برنامه ریزی درست کنید که توانایی شما در آن برنامه ریزی گنجانده شود، چیزی که برنامه ریزی را می گرداند هدف و پشتکار شماست،

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

دانش آموزی که می خواهد مثلا در رشته ی دارو سازی دانشگاه تهران درس بخواند، هدف دارد، یا دانش آموزی که می خواهد روانشناسی دانشگاه استان خودش درس بخواند هدف دارد،

با این هدف ها است که برنامه ریزی شما مشخص می شود. با یادگیری آسان همراه باشید تا روش آمادگی برای کنکور 1401 را برای شما شرح دهیم.

دندانپزشکی تعهدی
ادامه مطلب

قبل از آمادگی برای کنکور:

1_ برنامه ریزی

برنامه ریزی درسی شامل سازماندهی مجموعه ای از فعالیتهای آموزشی-یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان و ارزیابی میزان ایجاد این تغییرات است. برنامه ریزی درسی از نظر مفهومی فرایندی است که به برنامه درسی منتهی می شود.

اصطلاح برنامه درسی در واقع همان مسافتی را که افراد باید برای رسیدن به هدف مورد نظر طی کنند، را نشان می دهد. قطعا باید ​برنامه ای را برای خود تهیه کنید که بتوانید آن را اجرا کنید.

بسیاری از دانش آموزان را می بینیم که فکر می کنند مثلا روزی 12 ساعت برنامه بریزند حتما موفق می شودند، دانش آموز عزیز برنامه ایی را تنظیم کنید که بتوانید از پس آن بر بیایید. شما آن برنامه ریزی را کرده اید که انجامش دهید.

شما به طور متوسط ​​3 ساعت الی 10 ساعت مطالعه را می توانید در برنامه درسی خود بگنجانید. شما باید به تدریج زمان مطالعه خود را افزایش دهید. مثلا اوایل با روزی 5 ساعت شروع کنید بعد کم کم به 10 ساعت برسانید. پس یکی از روش های آمادگی برای کنکور 1401 برنامه ریزی صحیح و درست است.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

2_ هدف

هدف داشتن  به دانش آموزان  این قدرت را می دهد که بایستد و با مشکلات مبارزه کنند. داشتن هدف مهارت های فرد را افزایش داده و او را به حرکت وا می دارد. داشتن هدف باعث فعال شدن تفکر و هدایت در کار ها می شود. گروهی اهداف دست یافتنی و منطقی دارند؛ آن گروه از مردم پیروز هستند.

زیرا بسته به موقعیت، تجهیزات و مهارت ها، مراحل و اهداف  از دانش آموزان ندگی را تعیین می کنند و با برنامه به هریک از آنها نزدیک می شوند. برخی از افراد اهدافی را تعیین می کنند که فراتر از توانایی ها و قابلیت های آنها است و رسیدن به آنها برای آنها غیرممکن است.

3_ پشتکار

همه می خواهند در زندگی موفق باشند و روزانه به استانداردهای ذهنی خود نزدیک شوند و این مستلزم پشتکار فوق العاده ای است. برای بسیاری از ما پیش آمده است که گاهی اوقات با یک جمله یا فیلم یا کتاب تغییر می کنیم و انگیزه پیدا می کنیم تا به هدف نزدیک شویم.

به اهداف ما بنابراین ما هدفی را برای رسیدن به موفقیت انتخاب می کنیم و وقتی کار را شروع می کنیم با انگیزه بسیار بالا، کار بسیار پرشور و پر انرژی پیش می رود ، اما پس از مدتی  دلسرد می شویم و دیگر مانند گذشته کار نمی کنیم و برای اهدافمان تلاش نمیکنیم،

شغل های رشته ریاضی و فیزیک
ادامه مطلب

اینجاست که انگیزه وارد میدان می شود، و با وجود خود شما را مجاب می کند که برای اهداف خود برنامه ریزی کنید و دوباره بلند شوید. درس خواندن برای کنکور 1401 انگیزه می خواهد. باید این ویژگی را برای موفق شدن در خود تقویت سازید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

آمادگی برای کنکور 1401

1_ ورزش کردن

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن چهار ساعت بعد از درس خواندن باعث تقویت حافظه می شود. محققان هلندی در یک مطالعه جدید نشان دادند که ورزش کردن پس از مطالعه یا هر نوع یادگیری دیگری می تواند حافظه را برای به خاطر سپردن آموخته ها تقویت کند.

بعد از گذشت دو روز با کمک فعالیت های ورزشی می بینید که تکامل یادگیری چقدر بالا تر می رود. نقش ورزش روزانه را نمی توان نادیده گرفت.

بنابراین بهتر است روزانه فعالیت ورزشی داشته باشید تا با آمادگی بالایی برای کنکور 1401 آماده شوید. می توانید باشگاه ثبت نام کنید یا اگر دسترسی به باشگاه را ندارید می توانید در خانه کمی ورزش کنید.

2_ صبحانه خوردن

صبحانه اهمیت بالایی در رژیم غذایی شما دارد، به نوعی که باعث تحرک مغز می شود. برای یادگیری بهتر باید صبحانه را کامل میل کنید بهتر است صبحانه تان مقوی باشد

3_ درس خواندن

برای درس خواندن سعی کنید با برنامه ریزی جلو بروید. لازمه ی درس خواندن برای کنکور 1401 قطعا تست زدن و مرور است، باید سعی کنید دروس را مرور کنید و هر روز برنامه ایی برای تست زدن داشته باشید. سعی برای کنکور به صورت تحلیلی درس بخوانید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

4_ استراحت

هر 45 دقیقه مفید درس خواندن باید سعی کنید 15 دقیقه استراحت داشته باشید. استراحت کردن برای شما ضروری است. این گونه نباشد از ساعت 3 بعد از ظهر بنشینید پای کتاب تا 12 شب بعد فکر کنید که خیلی هنر کرده اید. سلامتی روحی و روانی شما بسیار مهم تر از هر چیزی است.

5_فیلم کمدی دیدن

بعد از اینکه درس خواندید و تست زدید و مرور کردید، می توانید پای سریال مورد علاقه تان بنشینید و با فیلم های کمدی و طنز کمی بخنید تا روحیه ی خود را نبازید. پیشنهاد ما به شما سریال های طنز خارجی چون FRIENDS یا HOW I MET YOUR MOTHER است. سریال های طنز ایرانی هم که بسیار است.

نتیجه گیری

برای درس خواندن تنها باید هدف و انگیزه داشته باشید و با برنامه ریزی درست پیش بروید. با یادگیری آسان همراه باشید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *