نکات مشاوره ای

تغذیه دانش آموزان باید چگونه باشد؟

نکات تغذیه ای برای کنکوری ها

تغذیه مناسب دانش آموزان به نحوی است که مغز و ذهن آن ها را تقویت می کند. با تقویت شدن حافظه داوطلب به راحتی می تواند بر روی درس خود تمرکز کند و بهره وری وی افزایش می یابد. تغذیه دانش آموزان کنکوری باید مقوی و خوش هضم باشد.

والدین باید برای تغذیه دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشند. مصرف مغزها می تواند صاحبه تقویت و تقویت دستگاه گوارش شوند، اما مصرف مواد غذایی به صورت استاندارد پیشنهاد می شود. در این زمان باید داوطلب مواد غذایی مصرف کند که سرشار از فسفر، آهن و کلسیم باشد تا ذهن آن تقویت شود. تغذیه دانش آموزان کنکوری باید به گونه ای باشد که در هنگام درس خواندن احساس ضعف نکند. دانش آموزان کنکوری باید تغذیه مناسبی داشته باشد و به هیچ عنوان نباید پرخوری کنند. همچنین میتوانین از دیگر نکاتی که در مقاله های دیگر یادگیری آسان توسط همکاران ما نوشته شده است میتوانید استفاده کنید.

اهمیت تغذیه کنکوری ها

تغذیه مناسب دانش آموزان تاثیر زیادی بر روی تقویت حافظه آن ها دارد. هرچه تغذیه دانش آموزان مقوی و مغذی باشد حافظه آن ها برای یادگیری تقویت می شود. پیروی کردن از یک برنامه غذایی مناسب می تواند بر روی تمامی اعضای بدن از جمله مغز تاثیر گذار باشد. والدین باید بدانند که کاهش استرس و تقویت حافظه می تواند نتایج کنکور را تحت تاثیر قرار دهند. خوردن وعده های غذایی مقوی اهمیت بسیار زیادی دارد.

داوطلبان برای فراگیری درس و یادگیری مطالب بیشتر نیاز به مواد غذایی دارند که انرژی آن ها در طول روز تامین شود، زیرا با درس خواندن بخش از انرژی آن ها از بین می رود که باید با مصرف مواد غذایی مغذی انرژی آن ها مجدداً تامین شود. گنجاندن کربوهیدرات در صبحانه داوطلب می تواند سبب افزایش کارایی حافظه شود. لازم است بدانید که رعایت یک برنامه غذایی استاندارد می تواند تمام نیازهای بدن را برآورده کند. برای خرید پکیج های آموزشی اوج یادگیری بر روی آن کلیک کنید.

بهترین موسسه ی کنکوری
ادامه مطلب

نکات تغذیه ای برای کنکوری ها

داشتن یک برنامه صحیح تغذیه برای فرد داوطلب اهمیت زیادی دارد. تغذیه مناسب دانش آموزان به این گونه است که در طول روز باید ۵ وعده غذا بخورند، اما مصرف مواد غذایی مقوی و مغزی پیشنهاد می شود. وقتی وعده های غذایی را افزایش می دهید قند خون در بدن تنظیم می شود و کلسترول خون کاهش می یابد. دانش آموزان در دوران کنکور باید آب زیادی بنوشید و از مصرف زنجبیل و نعنا در برنامه غذایی خود امتناع نکنند، زیرا زنجبیل و نعنا باعث افزایش خونرسانی در مغز می شود و می تواند روند یادگیری را افزایش دهد.

استفاده از مواد غذایی که در آن ها سلنیوم، روی، منیزیم و غیره وجود دارد می تواند باعث افزایش رشد و تقویت نیروی دفاعی بدن شود. دانش آموزان در این دوران باید گردو، ماهی، گندم، گوشت، جوانه گندم، مرغ مصرف کنند همچنین غلات و خوراکی سبوس دار هم باید در وعده غذایی خود بگنجانید.

موارد منع مصرف در تغذیه کنکوری ها

تغذیه مناسب دانش آموزان در دوران کنکور باید سرشار از مواد مغذی باشد اما مصرف بی رویه قند، شکر، شکلات، نوشابه برای دانش آموزان مناسب نیست، زیرا موجب اخلال در تمرکز و آرامش داوطلبان می شود. استفاده از مواد غذایی چون گشنیز ماست، سیب ترش، پنیر و غیره باعث کاهش فعالیت های فکری می شود و همچنین بر روی حافظه تاثیر منفی می گذارد. غذا های پرچرب برای داوطلبان پیشنهاد نمی شود.

داوطلبان کنکور باید اقدام به تغییر عادت غذایی خود کنند و شیوه صحیح تغذیه را در پیش بگیرند تا حافظه و بدن آن ها تقویت شود. داوطلبان علاوه بر اینکه باید تغذیه مناسبی داشته باشند باید خواب کافی و با کیفیتی داشته باشند تا موجب افزایش تمرکز و بهبود یادگیری آن ها شود.

رشته های بورسیه علوم تجربی
ادامه مطلب

سخن پایانی

استفاده از عسل، خرما، شیر در برنامه غذایی می تواند به افزایش انرژی بدن داوطلبانه و کاهش اضطراب و استرس آن ها کمک کند. تغذیه مناسب دانش آموزان باید به گونه ای باشد که سرشار از کلسیم، فسفر باشد تا بر روی سلول های عصبی آن ها تاثیر بگذارد.

آب هویج می تواند باعث افزایش تمرکز شود و حتماً از آب هویج و آبمیوه در دوران کنکور استفاده کنید. اگر می خواهید حافظه شما تقویت شود و دچار فراموشی نشوید حتماً در برنامه های غذایی خود از سبزیجات استفاده کنید. استفاده از میوه هایی چون موز و مرکبات در دوره کنکور پیشنهاد می شود. پیشنهاد می شود والدین بر روی تغذیه فرزندان خود نظارت داشته باشند تا مواد مورد نیاز بدن فرزند تامین شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *