نکات مشاوره ای

برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

برنامه ریزی صحیح کنکور 1401 :لازمه ی موفقیت در کنکور این است که بتوانید برنامه ریزی صحیحی داشته باشید تا بتوانید مسیری روشن برای خود متصور شوید یکی از مهم ترین موضوعات که باید در نظر بگیرید عمل کردن به برنامه ریزی است . برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

 

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برای داشتن برنامه ریزی درست باید توجه داشته باشید که باید بتوانید به آن عمل کنید و با توجه به توانایی های خود برنامه ی درسی داشته باشید.

برای داشتن برنامه ایی درست و معقول می توانید به یادگیری آسان مراجعه کنید و با کمک اساتید محترم و توجه به نکاتی که ارائه می دهند به برنامه ریزی خود برسید.

1_ برنامه ریزی کوتان مدت

برنامه ریزی کوتاه مدت می تواند در واقع نوعی برنامه ریزی مثلا 1 ماهه یا 3 ماهه می باشد. همانطور که از نامش پیداست، برنامه ریزی کوتاه مدت باید در طی چند ساعت تا چند روز انجام شود. و حداکثر هفته ای برنامه ریزی کنید.

هدف از این نوع برنامه ریزی این است که دانش آموزان در کوتاه مدت بتوانند به خوبی درس های خود را بخوانند. زیرا کنکور به نوعی است که باید گاماس گاماس پیش رفت.

اهداف کوتاه مدت چیزی است که ما می خواهیم در آینده نزدیک به آن برسیم، که ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. برای شروع این نوع برنامه ریزی می تواند خوب باشد زیرا می توانید خودتان را بار اول بسنجید. برنامه ریزی کوتاه مدت از این جهت کاربردی است.

تقویت حافظه با یادگیری آسان
ادامه مطلب

2_ برنامه ریزی میان مدت

برنامه ریزی میان مدت به این معنی است که برنامه تحصیلی باید ماهانه، حتی 6  ماه برنامه ریزی شود. هدف از این نوع برنامه ریزی این است که  فرصتی را برای داوطلبان ارائه می دهد.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

دانش آموزان باید بتوانند با این روش ها آینده نه چندان نزدیک خود را در برنامه تحصیلی خود پیش بینی کنند. در واقع این خود دانش آموزان هستند که مشخص می کنند در 6 ماه آینده قرار است چه درسی را بخوانند.

یکی دیگر از روش های برنامه ریزی به گفته ی یادگیری آسان برای شما می تواند برنامه ریزی میان مدت باشد.

3_ برنامه ریزی بلند مدت

برنامه ریزی بلند مدت بدین معناست که دانش آموزان اهداف خود را در طول یک سال یا چند سال تعیین کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. در برنامه ریزی بلند مدت، معمولاً یک هدف بسیار بزرگ در پایان برنامه وجود دارد، که باید نتیجه کار شخص باشد. برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

این هدف در واقع یک جور هدف کلی نامیده می شود، به عنوان مثال دانش آموز تعیین می کند که در سال آینده کدام دروس های تحصیلی را مطالعه کند یا در چه مقطعی و در چند سال آینده می خواهد کدام رشته تحصیلی را انتخاب کند.

انواع برنامه ریزی

1_برنامه ریزی درونی :

توسط نیم کره ی راست مغز انجام می شود که مرتبط با نیروی حس است این نیمکره به شما توانایی ترکیب و معنا سازی را میدهد.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

2_برنامه ریزی بیرونی:

توسط نیم کره ی چپ مغز انجام می شود که مرتبط با  نیروی منطق است این نیم کره به شما توانایی محاسبه و تحلیل را میدهد. برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

برنامه ریزی درست و به جا برای دانش آموزان این امکان را به آن ها می دهد که از اتلاف وقت جلوگیری کنند و با یک ریتم به جلو پیش به سوی موفقیت بروند. برای برنامه ریزی هم لازم است جوری برنامه ریزی کنید که اگر روزی به اختلال روبه رو شدید مولای درز برنامه ریزی شما نرود!

روش های صحیح مطالعه و برنامه ریزی

قبل از اینکه بدانید چگونه برای کار خود برنامه ریزی کنید، باید نحوه مدیریت برنامه روزانه خود را بدانید. نحوه گذراندن زمان خود را در چند روز بررسی کنید. سپس دقیقاً طبق کارهایی که هر روز انجام می دهید برنامه ریزی کنید. البته عادت های بد ما را از رسیدن به اهداف باز می دارد.

مدیریت زمان در کنکور سراسری چه اهمیتی دارد
ادامه مطلب

همیشه سعی داشته باشید که دریابید که عادت های شما چگونه بر روند زندگی شما تأثیر می گذارد. درواقع برنامه ریزی هم نیاز به مهارت داد البته این خود شما هستید که می توانید برای خود برنامه بریزید.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

همچنین نقش انگیزه در برنامه ریزی را نمی توان نادیده گرفت.  برای برنامه ریزی باید انگیزه یکافی برای رسیدن به هدف داشته باشید. در دلتان باید این خواسته هر بار محقق شود تا شما را به سمت این خواتسته ی بزرگ برساند. شما می توانید برای کمک کردن به خود در تسهیل درس خواندن برنامه ریزی داشته باشید.

همه برای رسیدن به هدف برنامه ریزی می کنند. انسان بی هدف نمی ماند. این به این معنی است که برای که در ابتدا باید هدفی داشت تا با انگیزه ی کافی برای رسیدن به آن تلاش کرد. برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

جمع بندی

بسیاری از دانش آموزان با وجود سخت کوشی و دوره های طولانی تحصیل، به دلیل کمبود مهارت های یادگیری اساسی و لازم و فنون یادگیری، بهره وری بالایی ندارند.

این همان کمبود انگیزه است که پیشرفت نمی کنند و نمی توانند آنطور که شایسته است به مسیر اهداف خود ادامه دهند. بعضی اوقات دانش آموز روش صحیح مطالعه را می داند اما نمی تواند به درستی برنامه ریزی کند؛

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

اشتیاق این دانش آموزان برای ادامه تحصیل با گذشت زمان کمرنگ می شود. مشاوره دانش آموزی برای والدین و فرزندان آنها بسیار مهم است زیرا نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت دانش آموزان در مسیر آموزشی و شغلی آنها دارد.

خدمات مشاوره دانش آموزی دانش آموزان را قادر می سازد تا توانایی ها و محدودیت های خود را بشناسند و از امکانات موجود بهینه استفاده کنند. خدمات مشاوره دانش آموزی می تواند با تعیین دقیق استعدادها و توانایی های دانش آموزان، آنها را به سمت موضوع مناسب راهنمایی کند.

نتیجه گیری

برای برنامه ریزی بهتر است از یک مشاور کمک بخواهید زیرا مشاور می تواند با ارائه ی روش هایی به شما کمک کند تا سریع تر به مقصد برسید بهترین مشاور برای شما اساتید محترم یادگیری آسان هستند که به صورت رایگان وقت خود را در اختیار دانش آموزان می گذارند. برنامه ریزی صحیح کنکور 1401

می توان به خوبی از مهارت هایی که ارائه می دهند استفاده کرد و مورد استقبال قرار داد.برای قبول شدن در کنکور 1401 باید برنامه ایی خوب داشته باشید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *