نکات مشاوره ای

انتخاب رشته ی کنکور

انتخاب رشته ی کنکور

انتخاب رشته ی کنکور :خب یکی دیگر از مهم ترین قسمت های کنکور قطعا بحث انتخاب رشته است. بسیاری از دانش اموزان برای رشته هایی که در ذهن دارند درس می خوانند و کنکور میدهند،

 

مثلا من به عنوان یک فرد میخواهم فلان رشته را بخوانم تا درآینده بتوانم فلان کار راانجام بدهم پس بخش زیادی از انتخاب رشته به علاقه ی دانش آموز بستگی دارد.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

دانش آموز قبل هر چیزی باید حداقل ۵ رشته را در اولویت خود بگذارد و برای آن درس بخواند بنابراین توصیه ی ما این است برای رشته حتما باید خود رشته علایق خودتان و بازتر کار رشته را بشناسید همگی این ها مهم هستند.

سپس به یک مشاور مناسب رجوع کنید و برای انتخاب رشته اقدامات لازم را انجام دهید. با یادگیری آسان همراه باشید.

هدف دانش آموز

دانش آموزانی که از دوران بچگی به امید اینکه بزرگ بشنوند و کاره ایی بشوند سال ها درس می خوانند به امید همان. شاید بسیاری از دانش آموزان ندانند که چه رشته ایی را باید انتخاب کنند که هم مورد علاقه شان باشد و هم از نظر شغلی هم بسیار مناسب باشد.

ما دانش آموزانی میخواهیم که علاقه مند باشند به آنچه که می خواهند. باید استعداد های خود را شکوفا کنید و بعد از طریق علم و اسعتدادتان به پول برسید.

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی کنکور 1401 با یادگیری آسان
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

دانش آموزای که در رشته ی انسانی درس میخواند و میخواهد جامعه شناس بشود شاید در ابتدا نتواند پولی داشته باشد حتی بعد از فارغ التحصیلی اما قطعا حرفی برای گفتن دارد که می خواهد یک جامعه شناس بشود. یا مثلا شخصی در رشته ی تجربی درس میخواند اما میخواهد شیمی دان بشود چه ایرادی دارد؟ بنابراین هرکس در زندگی خود هدفی دارد برای اینکه بتواند به خوبی زندگی کند.

دانش آموزان عزیز توصیه ی ما به شما این است که حتما رشته های دانشگاهی و دانشگاه ها را بشناسید و سپس خوب فکر کنید و هرچه را که میپسندید انتخاب کنید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

رشته های دانشگاهی

خب رشته های دانشگاهی هم درجه بندی دارد، برخی رشته ها نیازمند این می باشد که شما بیشتر درس بخوانید و نمرات بالایی در کنکور داشته باشد برخی رشته های دیگر هم هستند در درجه های بعدی قرار میگیرند. بنابراین رشته های دانشگاهی را باید بشناسید و طبق علاقه ی خود پیش روی کنید.

انتخاب رشته

بعد از کنکور که شما نتایج خود را میبینید براساس ان نتیجه باید انتخاب رشته کنید مثلا اگر دانش آموز رشته ی تجربی هستید و پرستاری میخواهید باید زیر ۳ هزار رتبه بیاورید اگر رتبه تان مثلا ۱۱ هزار باشد نمی توانید پرستاری را انتخاب کنید اما در گاهی اوقات اگر دانشگاهی ظرفیت داشته باشد شاید بتوانید در آن رشته که میخواهید قبول شوید اما احتمال قبول شدنتون بسیار پایین هست.

پس بهتر است خوب درستان را  بخوانید تا رتبه ی خوبی را بدست بیاورید و استرس قبول شدن یا قبول نشدن را نداشته باشید. پس با پییگری اهداف خود و با کسب اطلاعات برای رفتن به دانشگاه و انتخاب رشته اقدامات لازم را داشته باشید. کسب اطلاعات قبل از انجام هرکاری بسیار مهم است و می تواند کاربردی باشد.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

حضور مشاور برای انتخاب رشته ی کنکور

گفته بودیم موسسه ی یادگیری اسان فکر همه چیز را کرده است در ابتدا که در این موسسه ثبت نام می  کنید مشاورین و اساتید کنار شما هستند و با برنامه ریزی درست در زمینه ی تست زنی و روش های کنکوری درس خواندن و مدیریت زمان و… در کنارتان می مانند تا زمانی که کنکور میدهید و می خواهید انتخاب رشته داشته باشید.

اردوی نوروزی کنکور آسان است
ادامه مطلب

شاید شما ندانید برای انتخاب رشته باید چه کاری کنید و چه دانشگاهی را انتخاب کنید اگر میخواهید خودتان انتخاب رشته کنید باید علم به انتهاب رشته و دانشگاه را داشته باشید در واقع شما باید اطلاعات زیادی درباره دانشگاه ها و رشته های تحصیلی داشته باشید بدون اطلاعات نمی توان انتخاب رشته کرد.

مورد داشتیم دانشجویی تنها با یک سرچ کوچک در گوگل با دیدن تصاویری از دانشگاه تصمیم گرفته در آن دانشگاه تحصیل کند اما بعد از انتخاب رشته که با رتبه ی عالی وقتی وارد دانشگاه شد فهمید چه اشتباهی مرتکب شده است تنها با دیدن تصاویر زیبا فکر میکرد که این دانشگاه خوبی برای تحصیل کردن است.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

پس یا خوب اطلاعات لازم را داشته باشید و انتهاب کنید‌ به رتبه ی دانشگاه نگاه کنید مثلا دانشکاه تهران رتبه ۱ می باشد تربیت مدرس رتبه ی۲ می باشدو…

همچنین ظرفیت رشته ها را موقع انتخاب رشته با توجه به رتبه ایی که اورید تصور کنید. موسسه ی یادگیری آسان برای بعد کنکور شما هم برنامه ایی دارد مثلا با ارائه ی بهترین مشاور به شما در انتخاب رشته کمک میکند زیرا در این موسسات مشاور به صورت رایگان است و از ابتدا تا انتها همراه دانش آموز برای انتخاب و اتفاقی بهتر قرار میگیرند.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

راهنمای انتخاب رشته

برای انتخاب رشته ی کنکور سراسری می توان از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش انجام میگیرد. برای ورود شما باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

سپس بر روی انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیک کنید. و بعد به گزینه ی خرید کارت مراجعه میکنید تا هزینه ها را پرداخت نمایید.

سپس نوع کارت خود را از طریق انتخاب سریال علاقمندی به گزینش رشته های پیام نور وغیرانتفاعی را هم میتوانید اگر دوست داشته باشید انتخاب کنید.

و سپس اطلاعات شخصی خود را وارد میکنید. شماره پیگیری را یادداشت کنید سپس شرایط و ضوابط را یادداشت کنید. اطلاعات بانکی خود را یادداشت کنید و سپس بر روی گزینه ی پرداخت کلیک کنید.

البته اگر خودتان دسترسی کامل به شرایط یا فضای  انتخاب رشته ندارید می توانید به کافی نت مراجعه کنید اما برای انتخاب رشته میتوانید در خانه به راحتی این کار را انجام دهید.

نتیجه گیری

کنکور یکی از مهم ترین ازمون های سرنوشت ساز دانش آموزان اسن زیرا باید مهم ترین انتخاب خود را داشته باشند و اگر اطلاعات کافی درباره ی ان نداشته باشند شاید دانش آموزان خطا کنند. پس بهتر است با مشاوری صحبت کنند که آن مشاور راهکار های مناسبی برای کنکور و برای انتخاب رشته به دانش آموز ارائه دهد.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط با رسول فراهانی

شماره های تماس :

09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *