نکات مشاوره ای

منابع سوالات کنکور 1401 را چطور تهیه کنیم؟

منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟ تست زنی اصولاً با هدف مسلط شدن بر مباحث درسی و افزایش سرعت پاسخگویی به تست ها انجام می ‌شود. یکی از کاربرد های تست زنی همین است که شما را با سوالات مختلف و نحوه‌ حل سریع سوالات آشنا می ‌کند.

ممکن است شما زیاد پیش آمده باشد با افرادی روبه رو شوید که هوش و استعداد بالایی دارند، در امتحانات همیشه جزء ممتازین هستند، ولی وقتی پای تست زنی به میان می ‌آید یک جای کارشان می ‌لنگد. منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

اگر می خواهید در تست زنی مهارت پیدا کنید می توانید از سوالات کنکور سال های قبل استفاده کنید. برای تهیه این سوالات می توانید به سایت های کنکوری مانند اوج یادگیری مراجعه کنید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

در ادامه مطالب شیوه صحیح تست زنی را برای شما توضیح داده ایم. همراه ما باشید.

شیوه صحیح تست زنی برای کنکور

همیشه سعی کنید متن سوال را به دقت و آرامش تمام بخوانید و بفهمید سوال از شما چه خواسته است. زیرا با فهمیدن متن سوال و دقت در آنچه از شما خواسته شده به نیمی از پاسخ دست یافته اید.

به خاطر داشته باشید در هر درس نمره ای که بابت پاسخگویی به سولات ساده یا دشوار به دست می آورید یکسان است پس اول به سوالات ساده جواب دهید.

برای تست زنی درس ریاضی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
ادامه مطلب

همیشه تعداد معدودی از داوطلبان هم فرصت و هم توانایی آن را دارند که به همه سولات جواب درست بدهند پس اگر با سوال یا سوالات سختی شدید خودتان را نبازید و با آرامش به ادامه پاسخ بپردازید. شاید این سوال یا سوالات برای همه سخت باشد.
سعی کنید برای اینکه در برگه سوال جا کم نیاورید خلاصه نویسی کنید. منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

خلاصه نویسی باید به گونه ای باشد که چیزی از قلم نیفتد و شما به هنگام کنترل راه‌حل دچار اشتباه نشوید. محاسبات ذهنی بعضی از مراحل محاسبه یا نشانه گذاشتن برای هر مرحله از راه‌ حل به شما کمک می ‌کند تا در فضای کوچکتری بتوانید مسیر راه حل را یادداشت کنید.

شیوه صحیح تست زنی

یکی از مشکلاتی که معمولاً بخشی از داوطلبان کنکور با آن مواجه می ‌شوند، کم آوردن جا در برگه‌ سوالات است. این افراد معمولاً دست خط درشتی دارند و خیلی بزرگ بزرگ می ‌نویسند.

باید توجه داشته باشید که در جلسه کنکور شما اجازه بردن برگه اضافه را ندارید. در عین حال معمولاً در برگه سوالات فضای کمی برای محاسبات (دروس محاسباتی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی یا حتی زیست و … ) دارند.

شما باید عادت کنید که راه حل خود را به صورت ریز و جمع و جور بنویسید تا فضا کم نیاورید. کم آوردن فضا باعث می ‌شود محاسباتتان را در هم بر هم بنویسید.

بدین ترتیب ممکن است در خواندن اعداد یا محاسبات دچار اشکال شوید یا حتی نفهمید هر کدام از محاسبات مربوط به کجا است.
به هنگام تست زنی خصوصاً در آزمون ‌های آزمایشی این کار را تمرین کنید.

سعی کنید با همان یک بار خواندن سوال تشخیص دهید که درجه سختی این سوال چه قدر است. توجه داشته باشید که منظور از سوال سخت فقط سوالاتی که درجه دشواری بالایی دارند نیست. منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

جمع بندی

سوالی که آسان یا متوسط است اما وقت زیادی از شما می ‌برد، آن سوال را هم جزء سوالات سخت به شمار آورید. سعی کنید برای سوالاتی که سخت ‌تر هستند علامت‌ های خاصی برای خود قرارداد کنید.

مثلا می ‌توانید سوالات را به صورت یک، دو و سه ستاره درجه بندی کنید. به این ترتیب می‌ توانید تا انتهای سوالات را بروید و سوال‌ های آسان و متوسط را از دست ندهید.

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

پس از تمام شدن همه‌ سوال ‌ها اگر زمان اضافی برای شما باقی مانده باشد، سریعاً می ‌توانید به سوالات سخت‌ تر که قابل حل هستند مراجعه کنید و بر اساس اولویت پاسخ دهید.

به این ترتیب هم زمان را مدیریت می ‌کنید و هم بعد از کنکور حسرت ندیدن و نزدن سوالات آسان را نمی‌ خورید.
یکی از تکنیک های رایج تست زنی که بسیار موثر است، تکنیک ضربدر منها است.

این گونه است که شما باید کنار سوال هایی که بلد نیستید و برایتان سخت است علامت منها قرار دهید و کنار سوال هایی که به پاسخ آن ها شک دارید علامت ضربدر قرار دهید و وقت خود را سر این گونه سوالات نگذارید.

بعد از این که به سوالات پاسخ دادید آن ها را مرور کنید و اگر وقتی برایتان باقی مانده بود به آن سوالات بر گردید. یکی از نکات قابل توجه این است که سوال های خود را با دقت و تا آخر بخوانید زیرا در آخر برخی سوالات نیست، بود، هست و … وجود دارد که اگر شما سوال را تا آخر نخوانید ممکن است پاسخ سوال شما اشتباه شود.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

نتیجه گیری

شما برای حل کردن مشکلات خود در تمامی زمینه های کنکور، از اساتید برنامه اوج یاد گیری کمک بگیرید. اوج یاد گیری با مشاوران متخصصی که دارد میتواند به تمامی سوالات شما مانند چگونه تست زدن پاسخ دهد و شما را در زمینه ها درسی راهنمایی کند.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

استادانی همچون استاد امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و استاد عارف ربیعیان که جزو بهترین ها هستند در این برنامه فعالیت میکنند. برنامه اوج یاد گیری با وجود این استاد ها به یکی از بهترین برنامه های تلوزیونی آموزشی تبدیل شده است.

این برنامه هر روز از ساعت 17:19 تا 17:49 به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می شود. همچنین شما می توانید فیلم های آموزشی این برنامه را به علاوه جزوه درسی و تعدادی تست از این مجموعه تهیه کنید و استفاده کنید.

اوج یاد گیری با بروز ترین روش های دنیا کار هایی که برای رسیدن به هدفتان نیاز است را به شما ارائه میدهد و در این راه شما را یاری میکند. والدینی که به دنبال یک آموزشگاه خوب برای فرزندتان هستید،

برنامه اوج یاد گیری بهترین گزینه برای شما فرزندان شما است. برای اطمینان شما میتوانید با اساتید این مجموعه صحبت کنید و از کیفیت بالا و تجربه زیاد این برنامه مطمئن شوید. منابع سوالات کنکور 1400 را چطور تهیه کنیم؟

خوب است بدانید که دانش آموزان کنکوری زیادی از طریق استفاده از پکیج های آموزشی این برنامه توانسته اند در آزمون کنکور خود موفق شوند و حتی به رتبه برتر شدن دست پیدا کنند.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *