نکات مشاوره ای

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی چه اهمیتی دارند و چرا باید با آنها آشنا باشید؟پس با اوج یادگیری همراه باشید.

بعضی از داوطلبان در طول سال گذشته به خوبی درس خوانده اند و کاملا به تمام مباحث کتابهای درسی مسلط هستند. برای این گروه از داوطلبان فرقی نمی کند که سوالات کنکور از کدام مباحث طرح شوند.

اما گروهی از داوطلبان که تعدادشان هم کم نیست، در طول ماههای گذشته خوب درس نخوانده اند و هرچه که به زمان کنکور نزدیکتر می شویم، بیشتر احساس پشیمانی می کنند.

اگر شما هم جزو این گروه از داوطلبان هستید، هنوز فرصت جبران دارید. شاید رتبه برتر شدن در این زمان کوتاه سخت باشد؛ اما می توانید به قبولی در رشته های خوب امیدوار باشید.

کافیست بدانید که از کدام بخشها سوال بیشتری طرح می شود و همان قسمتها را در این زمان کم، خوب بخوانید. برای اینکه با مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی چه اهمیتی دارند؟

همه سوالات یک درس در کنکور، ارزش برابر دارند؛ یعنی فرقی نمی کند شما به یک تست آسان جواب دهید یا یک تست خیلی سخت و با محاسبات پیچیده. هر دوی آنها تاثیر یکسان روی تراز و رتبه شما دارند.

در این مدت باقیمانده تا کنکور سراسری، اگر بتوانید به چند مبحث تست خیز که خیلی هم سخت نیستند مسلط شوید، می توانید به تعداد زیادی از سوالات آن درس در کنکور جواب دهید. درنتیجه رتبه و تراز خوبی کسب می کنید و احتمال قبولی شما در رشته دلخواهتان بالا می رود.مشاوران کنکور آسان است شمارا در این مسیر همراهی میکنند.

روش های یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن
ادامه مطلب

ازطرفی خواندن مباحث سخت یا بخشهایی که کاملا برایتان جدید هستند در زمان باقیمانده اصولی نیست.

مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی کدامند؟

بعضی از مباحث شیمی، پایه مباحث دیگر هستند و اگر آنها را حذف کنید نمی توانید بخشهای دیگر را یاد بگیرید. مباحثی مثل استوکیومتری، اسید و باز، آرایش الکترونی، شیمی آلی و ترموشیمی جزو مباحثی هستند که حتما از آنها چند سوال طرح می شود. پس اگر این فصلها را خوب یاد بگیرید به اکثر تستها می توانید جواب دهید.

شیمی دهم آسانتر از پایه های دیگر است. از این درس حدود ۱۰ سوال معمولا طرح می شود که اگر به همه آنها پاسخ دهید می توانید شیمی را تقریبا ۳۰ درصد بزنید. با توجه به اینکه شیمی درس آخر دفترچه سوالات کنکور است و اکثر داوطلبان قبل از رسیدن به این درس خسته می شوند، میانگین درصد داوطلبان کنکور در شیمی، زیاد نیست. اگر شما بتوانید به ۳۰ درصد سوالات جواب بدهید، از تعداد زیادی از رقبایتان جلوتر هستید.

بین فصلهای شیمی دهم، فصل یک و دو مهمتر هستند. اگر فرصت خیلی کمی دارید روی این دو بخش، وقت بیشتری بگذارید.

شیمی یازدهم

شیمی پایه یازدهم شاید مهمترین قسمت درس شیمی در آزمون سراسری باشد. در اغلب سالها بیشترین تعداد تستها از این پایه طرح می شود. فصل یک و دو شیمی پایه یازدهم اهمیت بیشتری دارند و جزو مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی هستند. اگر به این دو فصل مسلط باشید، می توانید درصد بالایی در درس شیمی کسب کنید و به رشته دلخواهتان بسیار نزدیک شوید.

شبیه ساز کنکور
ادامه مطلب

اگر تا حالا برای درس شیمی وقت نگذاشته اید و می خواهید در زمان باقیمانده درصد خوبی در شیمی به دست بیاورید، فصل سوم و چهارم شیمی دوازدهم و فصل اول و دوم شیمی دهم را فراموش نکنید.

خوبی پایه دهم، آسان بودن مبحث آن است و با خواندن دو فصل بسیار راحت، می توانید به چند سوال درس شیمی جواب دهید که تاثیر خیلی خوبی روی تراز و رتبه نهایی شما خواهد گذاشت.

شما میتوانید برا اطلاعات در مورد مباحث مهم و تست خیز فیزیک کنکور تجربی و ریاضی وارد لینک شوید.

اگر در درس شیمی ضعیف هستید کدام مباحث را بخوانید؟

اگر اصلا برای شیمی وقت نگذاشته اید و مباحث شیمی دوازدهم را هم متوجه نشده اید، باز هم از کسب درصد قابل قبول در شیمی ناامید نشوید و سوالات این درس را بدون جواب نگذارید.

فصلهای یک و دو پایه دهم ساده هستند و با صرف زمان کمی می توانید آنها را یاد بگیرید و به چند تست شیمی جواب دهید.

از آنجایی که زدن هر تست در کنکور سراسری، تاثیر زیادی بر تراز و رتبه شما دارد، حتما این دو بخش را بخوانید.

با خواندن این دو بخش و تسلط به آنها احتمالا می توانید به حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تستها در شیمی پاسخ دهید.

برای کسب درصد بالا در شیمی، کدام مباحث را بخوانید؟

اگر می خواهید رتبه برتر شوید باید تمام مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی را خوب بخوانید و به آنها مسلط باشید.

رقابت در میان رتبه های برتر بسیار فشرده است و حتی یک تست می تواند تاثیر زیادی در رتبه شما بگذارد. مباحث فصل یک و دو شیمی پایه یازدهم جزو مواردی هستند که اکثر دانش آموزان با آن مشکل دارند و از طرفی تستهای زیادی هم از آنها طرح می شود؛ پس اگر می خواهید رتبه برتر شوید حتما به این فصلها مسلط باشید تا بتوانید به تمام سوالاتشان پاسخ دهید.

 مشاوره رایگان تلفنی با یادگیری آسان
ادامه مطلب

مباحث بعدی که اهمیت دارند فصل سوم و چهارم شیمی دوازدهم است که جزو مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی هستند.

فراموش نکنید که حفظ کردن مطالب کتاب شیمی برای جواب دادن به تستهای کنکور کافی نیست؛ چون تستها تحلیلی و مفهومی طراحی می شوند و برای جواب دادن به آنها باید کاملا به مباحث تسلط داشته باشید.

جمع بندی مباحث مهم و تست خیز شیمی کنکور تجربی و ریاضی

درس شیمی یکی از دروس مهم کنکور تجربی و ریاضی است که درصد بالا در آن به موفقیت داوطلب و قبولی در رشته و دانشگاه خوب کمک می کند. بعضی از داوطلبان در طول سال، نتوانستند تمام مباحث کتابهای سه پایه تحصیلی را خوب بخوانند. حالا و با نزدیک شدن به زمان کنکور، قصد دارند بخشی از آن را جبران کنند؛ اما زمان زیادی تا کنکور سراسری نمانده است.

بهتر است در زمان باقیمانده، مباحث مهم شیمی کنکور را بخوانید تا بتوانید به تعدادی از سوالات جواب دهید. فصلهای یک و دو پایه دهم، یک و دو پایه یازدهم و سه و چهار پایه دوازدهم مهمترین بخشهای شیمی هستند.

سعی کنید برنامه ریزی کنید و برخی از این فصلها را خوب بخوانید. هنوز برای قبولی در بسیاری از رشته ها و دانشگاهها وقت دارید؛ پس ناامید نباشید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *