نکات مشاوره ای

شیوه ی خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

شیوه ی خواندن ادبیات فارسی کنکور انتشارات گیلنا … درس ادبیات فارسی یکی از دروس بسیار شیرین استکه خواندش باعث تلطیف روحیه میشود.

بسیاری از دانش آموزان به این درس نگاهی زنگ تفریح وار دارند! یعنی به جای غر زدن و من نمیتوانم و سخت است، آن را به راحتی میخوانند هم از بیان شیوای شاعران عزیز کشوران لذت میبرند و هم لغات را حفظ میکنند.

این درس را سخت نگیرید، اما سخت بخوانید، و بین دروس خسته کنند تخصصی خوب است یک زنگ تفریح برای خود درست کنیم و درس ادبیات را بین این دروس قرار دهیم و کمی از نظر ذهنی رفرش شویم. خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

از خوبی های خواندن دروس عمومی که بگذریم حالا باید درباره ی ادبیات پیش دانشگاهی صحبت کنیم تا شیوه ی درس خواندن و شیوه ی تست زنی را بیاموزیم.

شیوه ی خواندن ادبیات فارسی

برای خواندن درس ادبیات فارسی شما 3 تا کتاب از ادبیات فارسی دارید 2تا کتاب هم برای زبان فارسی. برنامه ریزی برای این ها کمی درابتدا شاید سخت به نظر برسد.

اما هدف فقط خواندن کتاب نیست شما باید به خوبی مطالب را بیاموزید سپس به تست زدن بپردازید. تست زدن برای درس عمومی هم روش و اصولی دارد که باید آن را بیاموزید.

مهندس ربیعیان در یادگیری آسان
ادامه مطلب

البته ما روش های آسان تری برای شما درنظر گرفته ایم؛ آن هم این است که میتوانید به راحتی از طریق تلفن تماس انتشارات گیلنا یا نصب اپلیکیشن دروس مود نظرتان را سفارش دهید،

و برای درسی مانند ادبیات دیگر وقتتان را صرف رفتن کلاس های کنکوری بیرون نکنید البته که رفتن به کلاس های کنکوری هزینه های گزافی دارد، اما شما با پرداختن نصف آن هزینه ها میتوانید به خوبی درس بخوانید هم بیاموزید هم در وقتتان صرفه جویی کنید.

استاد احمدی یکی از اساتید معروف کنکور آسان است میباشد که برای اولین بار انتشارات گیلنا را در سال 1373 تاسیس کرد.

ایشان هدفشان رسیدن دانش آموزان به هدفشان است و تمام این سال ها استاد سعی داشتند کنکوری وار به دانش آموزان درس بدهند.

زیرا که در مدرسه هیچ چیز کنکوری وار نیست و هیچ نکته ایی از کنکور راهم به دانش آموزان یادنمیدهند. خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

آن چیزی که در مدرسه یاد میدهند با کنکور زمین تا آسمان فرق است. برای مطالعه ی درس ادبیات شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید؛ ادبیات به بخش های مختلفی تقسیم میشود.

1_ بخش املا:

بعضی لغات هستند که در تلفظ مانند یک دیگر هستند اما در معنی فرق دارند. شما باید به نوشتار این کلمات توجه داشته باشید به عنوان مثال ثواب/صواب یا اساس/ اثاث.

2_لغات:

یکی از بخش های مهمی که باید آن توجه داشته باشید معنی لغات است، شما اگر معانی را ندانید هرگز نمیتوانید قرابت معنایی یا املا و… را به خوبی متوجه شوید.

اولین قسمت در ادبیات که باید به آن توجه کنید قطعا املا می باشد. یک بار که لغات را خواندید و حس کردید به خوبی یاد گرفتید در روز های آتی آن را باید مرور کنید بین ساعات استراحتتان داخل یک کاغذ لغاتی را که بلد نیستید مرور کنید.

یا به توصیه ی ما قبل از خواب کمی لغات بخوانید تا در حافظه باقی بماند. این روند هرروز قبل از خواب میتواند برای شما مفید واقع گردد به عنوان مثال در حد نیم ساعت مرور قبل از خواب خیلی خوب میتوانید آن را متوجه شوید.

3_قرابت معنایی:

بخش مهم و شیرین ادبیات این بخش است. فهمیدن خوب لغات به شما کمک میکند تا در قرابت معنایی به جلو پرتاب شوید. در قرابت معنایی باید شعر را متوجه شوید و ارتباط آن را بادیگر ابیات بدانید.

کنکور آسان است یا حرف آخر
ادامه مطلب

برای این بخش شما میتوانید از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. البته این کتاب ها سطح دانشگاهی دارند اما با مرور کردن کمی میتوانید متوجه شوید.

4_تاریخ ادبیات:

قبل از خواندن درس شما با بخشی روبه رو میشوید که با شما درباره ی شاعر یا نویسنده ی آن درس صحبت میکند.

درباره ی سال تولد و سال وفات یا آثار به جامانده از آن. بنابراین شما باید این بخش را نکته وار بری تاریخ ادبیات بخوانیدو به خوبی یادبگیرید. البته هایلایت یادتان نرود. خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

5_آرایه ها:

شما باید درباره ی آرایه ها بدانید، و توضیحاتش را برای مرور داخل کاغذ بنویسید و گهگاهی آن را بخوانید.

خواندن آرایه ها به شما کمک میکند تا بخش قرابت معنایی را به خوبی متوجه شوید و به راحتی به تست پاسخ دهید. بنابراین یادتان نرود که این بخش اندازه ی دیگر بخش ها مهم می باشد.

6_زبان فارسی:

25 درصد از ادبیات کنکور از زبان فارسی است. باید مفاهیم را به خوبی بخوانید و برای تمرین بیشتر تست بزنید.

کل ادبیات همین است. ادبیات را با روش های درس خواندن خودتان شیرین کنید. سعی کنید با بهترین کیفیت درس بخوانید.

برنامه ریزی:

دربرنامه ریزی ادبیات خودتان را خسته نکنید، جوری برنامه ریزی کنید که از پس خواندن آن بربیایید. برای خواندن ابتدا از کم شروع کنید هرروز مرور کنید و تست بزنید؛

سپس تایم درس خواندن را بالا ببرید. همچنین میتوانید برای بهتر درس خواندن از انتشارات گیلنا کمک بگیرید که وظیفه ی منتشر کردن پکیج های درسی عمومی و اختصاصی را دارد. خواندن ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انتشارات گیلنا

استاد احمدی یکی از اساتید به نام کنکور آسان است با روش های تدریس خاص و خلاقانه توانسته است بهترین روش تدریس را ارائه دهد.

استاد احمدی توصیه دارند که ابتدا درس را به صورت روزنامه وار بخوانید و بعد عمیق خوانی را شروع کنید.

در این بخش باید مطالب وارد حافظه ی بلند مدت شما شود. شما وقتی یک بار به صورت سطحی و روزنامه وار کتاب را خواندید در این زمان به راحتی مطالب وارد ذهن شما میشود.

سعی کنید بین خواندنتان مکث نکنید یا ذهنتان را به جاهای دیگر پرت نکنید باید محیطی آرام و بدون داشتن وسائل خاصی را برای درس خواندن انتخاب کنید، اگر تند خوان باشید بهتر میتوانید در وقت صرفه جویی کنید و سریع تر یاد میگیرید.

نتیجه گیری:

هیچ کاری در دنیا نشد ندارد، تنها با کمی سرچ و کمی تحقیق میتوانید بهترین معلم ها و بهترین مشاوران را داشته باشید. سری که درد نمیکند را دستمال نمیبندند، پس راه حل ساده جلوی روی شماست. خواندن ادبیات فارسی کنکور انتشارات گیلنا

شماره های تماس:
02122130931
09121967648

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *