نکات مشاوره ای

شیمی عارف ربیعیان

شیمی عارف ربیعیان

شیمی عارف ربیعیان

اگر درس شیمی را برای کنکور نخوانیم و وقتمان را روی درس‌های مهم‌تر بگذاریم کار درستی است یا نه؟ شاید شما هم داوطلب گروه آزمایشی تجربی یا ریاضی باشید که به درس شیمی علاقه ندارید؟ شاید خیلی هم دوست داشته باشید پزشکی یا دندانپزشکی دانشگاه سراسری و یا یک‌رشته مهندسی خوب در دانشگاه‌های معتبر کشور قبول شوید.

پس چاره چیست؟ آیا بهتر است به‌جای شیمی، در تجربی، زیست یا در ریاضی، حسابان و هندسه و فیزیک را بیشتر بخوانید تا درصد بالایی به دست آورید و یا یک‌بار تصمیم جدی بگیرید که نقاط ضعفتان را در درس شیمی برطرف کنید. حالا که قصد دارید برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و وقت بگذارید، واقعاً حیف است که از همه توانتان استفاده نکنید. درست است که درس شیمی بالاترین ضریب را ندارد؛ اما کسب درصد پایین در این درس می‌تواند تراز کل شمارا هم پایین بیاورد. پس بهتر است فکری به حال درس شیمی کنید تا رسیدن به رشته دلخواه برایتان دور از دسترس نباشد.

برای رفع نقاط ضعف داوطلبان در درس شیمی چه راهکاری وجود دارد؟

اساتید باتجربه شیمی در سال‌های اخیر زحمات زیادی برای حل این مشکل داوطلبان کشیدند. کتاب‌های کمک‌درسی زیادی چاپ شدند و منابع تستی متنوعی در اختیار داوطلب قرار گرفتند؛ اما کدام‌یک از آن‌ها واقعاً مفید هستند؟ به شما حق می‌دهیم؛ برای انتخاب منابع مناسب کار سختی در پیش دارید.

کسانی که با رتبه برترهای سال‌های قبل مصاحبه کردند این سؤال را از آن‌ها پرسیدند. ازنظر آن‌ها بهترین منابع، آن‌هایی هستند که مفاهیم درس شیمی را کاملاً از پایه و به‌صورت مفهومی یاد دهند. درس شیمی برخلاف تصور برخی از داوطلبان، یک درس حفظی نیست؛ بلکه باید ابتدا آن را خوب بفهمید و تحلیل کنید تا بتوانید تست‌های محاسباتی و مسائل را حل کنید. البته برای پاسخ به سؤالات شیمی نیاز به حفظ کردن بعضی از مطالب مانند عناصر جدول تناوبی دارید.

برنامه ریزی کنکور 1401 با اوج یادگیری
ادامه مطلب

پس‌ازاینکه مطالب را خوب یاد گرفتید باید به سراغ تست‌های تألیفی آن مبحث و همچنین تست‌های آزمون‌های سراسری سال‌های قبل بروید. حل تست‌ها به شما کمک می‌کند دیدگاه جدیدی در مورد بخش‌های مهم کتاب به دست آورید.

حل کردن تست‌های شیمی هم دارای تکنیک خاص خود است که باید آن را یاد بگیرید تا بتوانید درصد بالاتری کسب کنید.

یک منبع کمک‌آموزشی خوب باید همیشه در دسترس شما باشد تا بتوانید هر وقت که خواستید به سراغش بروید، درس‌ها را بارها مرور کنید و تست‌ها را چندین بار حل کنید.

حتی شاید دلتان نخواهد در یک کلاس حضوری شرکت کنید که وقتتان صرف رفت‌وآمد در ترافیک شود. پس یک دوره آموزشی غیرحضوری می‌تواند برای شما مناسب باشد و جلوی اتلاف زمانتان را بگیرد.

آیا منبعی وجود دارد که در درس شیمی به من کمک کند و همه این ویژگی‌های را هم داشته باشد؟

مدرسان زیادی برای حل این مشکل تلاش کردند و دوره آموزشی و مجموعه تست تهیه کردند. اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را نام ببریم شاید بد نباشد اسم مهندس عارف ربیعیان را ذکر کنیم. مهندس ربیعیان خودشان از علاقه‌مندان درس شیمی هستند که در سال‌های قبل در المپیاد شیمی هم مدال کسب کردند.

ایشان با موسسه کنکور آسان است و اوج یادگیری همکاری می‌کنند و درس شیمی را هم به‌صورت آموزشی و هم با تکنیک تست زدن درس می‌دهند.

آنچه از نظرات داوطلبان سال‌های قبل در مورد تدریس شیمی عارف ربیعیان در بخش نظرات سایت کنکور آسان است دیدیم برایمان جالب بود. داوطلبان نحوه تدریس ایشان را خیلی دوست داشتند و ظاهراً عاشق درس شیمی شده بودند! شما هم اگر دوست دارید می‌توانید در قسمت نظرات این سایت، حرف‌های این دوستان علاقه‌مند را بخوانید.

روش دانلود اپلیکیشن کنکور آسان است چگونه است؟
ادامه مطلب

 

شیمی عارف ربیعیان

شیمی عارف ربیعیان

در بسته آموزشی شیمی عارف ربیعیان چه مباحثی درس داده می‌شود؟

مهندس ربیعیان شیمی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم کنکور را در گروه آزمایشی تجربی و علوم ریاضی و فنی تدریس می‌کنند. در شیمی پایه دهم و همچنین پایه یازدهم تمام فصول کتاب به همراه روش‌های تست زدن و جمع‌بندی و استوکیومتری مطرح می‌شود. در پایه دوازدهم هم تدریس مفهومی و روش‌های تست زدن و حل مسائل استوکیومتری و اسید و باز جزو سرفصل‌های آموزشی لوح‌های فشرده است.

با ثبت نام کردن در سایت اوج یادگیری هم امکان دانلود نمونه جزوات شیمی عارف ربیعیان و سؤالات مشابه کنکور وجود دارد.

لوح‌های فشرده محاسبات سریع شیمی استاد ربیعیان هم قابل‌دسترسی است که اطلاعات بیشتر در مورد آن در سایت‌های کنکور آسان است و اوج یادگیری داده شده است.

کتابچه و جزوه آموزشی شیمی انتشارات گیلنا که به همراه لوح‌های فشرده ارائه می‌شود، مجموعه درس و تست است. پس از یادگیری عمیق و تسلط کافی بر مباحث شیمی، تست‌ها برایتان بسیار راحت خواهد بود و جای هیچ نگرانی نیست.

ایشان در برخی از سال‌ها در ماه‌های نزدیک به کنکور همایشی هم برای بررسی سؤالات احتمالی آزمون سراسری برگزار می‌کردند. توضیحات کامل و مفصل در مورد بسته آموزشی ایشان و اینکه آیا امسال هم قرار است که این همایش را برگزار کنند یا نه در سایت کنکور آسان است داده شده است.

در پکیج شیمی عارف ربیعیان هم مجموعه سؤالات مشابه یا نزدیک به کنکور سراسری هم قرار داده شده است. پس از تهیه لوح‌های فشرده آموزش شیمی عارف ربیعیان، مشاوران موسسه کنکور آسان است شمارا برای استفاده بهتر از این بسته آموزشی راهنمایی می‌کنند.

کنکور 1401 با برنامه ریزی یادگیری آسان
ادامه مطلب

در فروشگاه اینترنتی سایت کنکور آسان است هزینه و نحوه تهیه این پکیج آموزشی و تست‌های همراه آن به تفکیک هر پایه و مبحث در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

 

نحوه تهیه بسته آموزشی شیمی عارف ربیعیان چگونه است؟

برای تهیه پکیج آموزشی و تست شیمی ایشان می‌توانید به سایت مجموعه کنکور آسان است مراجعه کنید و در مورد خرید پکیج اطلاعات کامل‌تر را به دست آورید. بسته آموزشی ایشان در انتشارات گیلنا تهیه شدند.

مهندس ربیعیان در برنامه تلویزیونی اوج یادگیری که از شبکه دو سیما پخش می‌شود هم تدریس می‌کنند و شما می‌توانید قبل از خرید پکیج، نمونه تدریس ایشان را ببینید و بعد با خیال راحت آن را تهیه کنید.

فن بیان استاد عارف ربیعیان یکی از نقاط قوت ایشان است که موجب ارتباط بهتر مخاطب با استاد شده است.

تعدادی از ویدئوهای تدریس شیمی ایشان هم برای مشاهده شما در سایت کنکور آسان است و اوج یادگیری قرار داده شده است ، که اگر دوست داشتید می‌توانید ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *