نکات مشاوره ای

سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟

سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟

سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟

سامان مطلبی و آریان حیدری دو مدرس ریاضی و تست‌زنی کنکور هستند. هر دو ایشان کارنامه موفقی در زمینه آموزش حرفه‌ای، تدریس و همراهی با دانش‌آموزان کنکوری دارند. به‌طورکلی درس ریاضی برای دانش‌آموزان در هر مقطعی، جز دروس دردسرساز است. بسیاری از افراد، ریاضی را درس سخت و مشکل می‌دانند. درصورتی‌که اگر به شیوه‌ای صحیح و درست، آموزش ببینند، قطعاً نظرشان در این زمینه عوض خواهد شد.

در سال‌های اخیر اساتید زیادی، سعی در تدریس آسان ریاضی به دانش‌آموزان و به‌خصوص کنکوری‌ها داشته‌اند. برجسته‌ترین و معروف‌ترین آنها، سامان مطلبی و آریان حیدری هستند. در این نوشتار قصد داریم در مورد دو استاد محبوب و پرطرف‌دار ریاضی و کنکور بیشتر بدانیم.

سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟

بیوگرافی سامان مطلبی

سامان مطلبی نخبه ریاضی و یکی از اساتید برتر در زمینه تدریس ریاضی و فیزیک کنکور است. شیوه تدریس وی تکنیکی و محتوایی است. دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان با استفاده از روش‌های وی توانسته‌اند امتیاز و درصد بالایی در دروس فیزیک و ریاضی کنکور کسب کنند.

درس ریاضی و فیزیک، دروس چالش‌برانگیز برای دانش‌آموزان رشته تجربی و ریاضی است ، دانش‌آموزان نیز برای حل مسائل در تست‌های کنکور  نیاز به روش‌های سریع و ساده دارند.

سامان مطلبی تجربه و مهارت فوق‌العاده‌ای در تدریس و آموزش ریاضی به دانش‌آموزان دارند. ایشان اولین مدرس آموزش کنکور به شیوه محتوایی در ایران هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های و خصوصیات منحصربه‌فرد سامان مطلبی، شیوه‌های نو، بدیع، خلاقانه و روش سریع و آسان برای رسیدن به پاسخ صحیح است.

شیوه تدریس سامان مطلبی

به دلیل اینکه اکثر دانش‌آموزان در درس ریاضی ضعیف هستند، همیشه در کنکور نمره و درصد کمی کسب می‌کنند. اما در دروس دیگر امتیاز بالاست. پس این درس جایگاه ویژه و تعیین‌کننده‌ای در کنکور سراسری دارد. زیرا نمره و امتیاز بالا در درس ریاضی، باعث تمایز و برتری فرد نسبت به دانش‌آموزان هم‌رشته خود خواهد شد. رسیدن به پاسخ صحیح و موفقیت در کنکور، نیاز به مهارت خاصی دارد.

7 هدف زندگی که شما را به فرد بهتری تبدیل میکند
ادامه مطلب

استاد سامان مطلبی با اشراف کامل بر این موارد، شیوه‌ای را به کنکوری‌ها تدریس می‌کنند که سریع‌تر به پاسخ برسند. مسلماً راه‌حل‌هایی که در کتاب‌های درسی ارائه می‌شود، زمان بر و طولانی است. از طرفی در شرایط استرس‌زای کنکور، احتمال رسیدن به پاسخ اشتباه نیز وجود دارد. ازاین‌رو سامان مطلبی، استاد برجسته ریاضی، اقدام به ارائه شیوه و روش‌های سریع، واضح و آسان برای دروس محاسباتی مانند ریاضی، فیزیک و هندسه نموده‌اند. شیوه‌هایی جذاب، متنوع و شگفت‌انگیز که تاکنون دانش‌آموزان زیادی با به‌کارگیری آنها، به رتبه‌های دلخواه و برتر کنکور دست پیدا کرده‌اند.

سابقه تدریس سامان مطلبی

سامان مطلبی در بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مانند کنکور آسان است، اوج یادگیری و آینده موفق، زنگ پنجم و یادگیری آسان در شبکه‌های استانی به آموزش ریاضی پرداخته است. آموزش‌های این استاد موفق به طور رایگان، در اختیار تمامی دانش‌آموزان در سراسر کشور قرار گرفت. اما تلویزیون به دلیل حجم بالا و فشرده بودن برنامه‌های آن، امکان پخش و ارائه تمام استعدادها، تجارب و مهارت‌های استاد مطلبی را نداشت. در همین راستا، سامان مطلبی برای بهره‌مندی کلیه دانش‌آموزان و کاهش هزینه‌های معلم خصوصی، اقدام به تهیه دی‌وی‌دی های آموزشی در مؤسسه “کنکور آسان است” نمودند.

تمامی اقدامات سامان مطلبی، در جهت تحقق عدالت آموزشی، تدریس حرفه‌ای، راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در سراسر کشور از جمله مناطق محروم انجام می‌گیرد. ایشان از اساتید برتر کشوری هستند که مجوز نشر لوح فشرده آموزشی در درس ریاضی را از وزارت ارشاد دریافت نموده‌اند.

بیوگرافی آریان حیدری

استاد آریان حیدری متخصص در تدریس مثلثات، حد و پیوستگی، مشتق و توابع هستند. استاد آریان حیدری، ترفندها و تکنیک‌های خارق‌العاده خود را به شیوه‌ای پرانرژی و کاملاً کاربردی تدریس و آموزش می‌دهند.

سهمیه های کنکور
ادامه مطلب

آریان حیدری یکی از بهترین اساتید تدریس و آموزش ریاضیات در تبریز هستند. روش‌های آموزشی وی، باعث شده سرعت تست‌زنی دانش‌آموزان در کنکور به طرز چشمگیری افزایش یابد. از طرفی هزینه‌های شرکت در کلاس‌های وی بسیار بالاست.

شیوه تدریس آریان حیدری

کلاس درس ریاضی ملال‌آور و کسل‌کننده است . استاد آریان حیدری با لحن پرانرژی و مدل آموزشی خود، باعث شده دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری و آنلاین وی احساس خستگی نداشته باشند.

تلاش‌های بی‌وقفه استاد آریان حیدری در جهت ارائه راه‌حل سریع و مستقیم برای رسیدن به پاسخ صحیح، دانش‌آموزان بی‌رغبت به ریاضی را به سمت درس ریاضی و کلاس‌های ایشان کشانده است ، این استاد بی نظیر با تدریس خاص خود، موجب ایجاد علاقه، انگیزه و هیجان در دانش‌آموزان و کسب رتبه‌های عالی و برتر آنها در کنکور شده است.

کتاب کنکوریم مهر و ماه از تألیفات آریان حیدری است. ایشان همچنین از طراحان سؤالات آزمون‌های آزمایشی کانون و ماز هستند.

مقایسه شیوه تدریس سامان مطلبی و آریان حیدری

درس ریاضی برای داوطلبان کنکور ریاضی ضریب 4 و رشته تجربی با ضریب 2 دارد. سؤالات کنکور به‌صورت مبحثی ارائه می‌شوند. دانش‌آموزان باید بر اساس بودجه‌بندی و کاملاً مفهومی این دروس را یاد بگیرد. آموزش‌های استاد سامان مطلبی، کاملاً مفهومی و بر اساس بودجه‌بندی کنکور تدریس و در قالب دی‌وی‌دی عرضه می‌شوند.

دانش‌آموزانی که هدف قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، مهندسی مکانیکی و غیره دارند، باید درس ریاضی را از پایه و به‌صورت مفهومی یاد بگیرند. در این شرایط بهترین روش، بهره‌گیری از برنامه‌ریزی و شیوه‌های مطالعه استاد سامان مطلبی است. زیرا مطالعه هم‌زمان دروس مدرسه و یادگیری مطالب کنکور، ترتیب مطالعه آنها را به هم می‌زند.

تست زنی زبان با یادگیری آسان
ادامه مطلب

استاد آریان حیدری علاوه بر کلاس‌های حضوری، کلاس‌های مجازی و آنلاین نیز برگزار می‌کنند. ایشان هرساله جز 10 استاد برتر ریاضی معرفی می‌شوند. با یادگیری آموزش‌ها و نکته‌های کنکوری وی، در کسری از ثانیه می‌توانید به پاسخ صحیح سؤال برسید.

شیوه تدریس استاد حیدری بی‌قاعده و مبدع آن خود ایشان است. نکته جالب در مورد ایشان این است که به همراه استاد مهربان آموزشگاه تدریس ریاضی در تهران تأسیس کردند. بعد از مدتی دانش‌آموزان بیشتر خواهان شرکت در کلاس‌های وی شدند. به‌طوری‌که کمتر دانش‌آموزی در کلاس‌های استاد مهربان شرکت می‌کرد و کلاس‌های وی خلوت شدند. متقاضیان شرکت‌کننده در کلاس‌های آریان حیدری به حدی رسید که دیگر آموزشگاه، ظرفیت پذیرش دانش‌آموز جدید نداشت. یکی از ابتکارات وی در تدریس، آموزش مثلثات با استفاده از روش 5 درجه و 0.08 است.

نمونه آموزش استاد سامان مطلبی

جمعبندی

سامان مطلبی و آریان حیدری دو استاد برجسته و برتر ریاضی کنکور هستند. تکنیک‌های تدریس و تست‌زنی مطلبی، حتی دانش‌آموزان رشته انسانی را به سمت کلاس‌های وی کشانده است. هرکدام از این اساتید دارای تکنیک‌های خاص خود هستند. سامان مطلبی مدت‌ها در تلویزیون و صداوسیما به ارائه رایگان آموزش‌ها و ترفندهای تست‌زنی کنکور به دانش‌آموزان مشغول بودند. بعدها به دلیل فشردگی برنامه‌های تلویزیون، دیگر برنامه‌های ایشان به‌صورت حضوری یا در قالب دی‌وی‌دی ارائه شدند. آریان حیدری استادی پرشور و انرژی هستند. دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری و مجازی وی، هیچ‌گونه احساس ملالت و خستگی از درس ریاضی نخواهند داشت.
حال تصمیم گیری با دانش آموزان است سامان مطلبی بهتر است یا آریان حیدری؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *