نکات مشاوره ای

راه قبولی در کنکور پزشکی 1401

راه قبولی در کنکور پزشکی 1401

راه قبولی در کنکور پزشکی 1401 : شاید شما هم در کودکی هرکس از شما میپرسید می خواهید چیکاره شوید می گفتید می خواهم دکتر شوم. شاید هم از این اسباب بازی های پزشکی داشتید و همیشه در سر آرزوی پزشک شدن را در سر میپروراندید.

 

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

پزشک یشغلی است که مسئولیت فراوان دارد باید بدانید که آیا حافظ جان مردم هستید یا نه؟ یا می توانید با محبت با بیمار برخورد کنید؟ آیا زبان انگلیسی می دانید تا مقاله های مهم علمی را ترجمه کنید؟

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

آیا می توانید در دوران دانشجویی روزی 8 الی 9 ساعت درس بخوانید؟ آیا از دیدن خون نمی ترسید؟ تمام این ها مسئله ایی که برای شروع باید به آن پرداخته شود.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

برای اینکه پزشک شوید هم اکنون باید بسیار برنامه ریزی دقیق داشته باشید و با هدف خود برای آن تلاش مضاعف کنید. برای قبول شدن در کنکور باید هدف داشته باشید.

پیش به سوی قبولی برای کنکور

دانش آموزانی که در این رشته می خواهند پذیرفته  شوند و می خواهند عنوان معتبر “پزشکی” را به دست آورند، دو گزینه دارند، یا تحصیل در مقاطع بالاتر در زمینه علوم تجربی یا دریافت مقدماتی در سایر دروس.

برنامه ریزی تابستان 1400 برای کنکور
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

در این صورت دانشگاه در آزمون ورودی این حوزه شرکت می کند. این بدان معناست که با هر مدرک دیپلم ، تا زمانی که پیش دانشگاهی را گذرانده اید (سال چهارم دبیرستان) می توانید در آزمون ورودی تجربی یا هر یک از 5  کنکور سراسری شامل ( تجربی ، ریاضی ، علوم انسانی ، هنر و..)  شرکت کنید.

دانش قوی شیمی و زیست شناسی و همچنین دانش کافی در دروس ریاضیات و فیزیک برای قبولی در پزشکی ضروری است. رشته پزشکی دانش با هدف حفظ و ارتقاء سلامت،

درمان بیماریها و توانبخشی مجروحان پزشکان از همه تخصصها و شاخه ها با آگاهی کامل از بیماریها، تشخیص و درمان آنها یا پیشگیری از بروز آنها در جامعه نقش بسیار مهمی دارند.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

دانش پزشکی بر اساس طیف گسترده ای از رشته ها، از فیزیک و زیست شناسی گرفته تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی است. پزشکی عمومی در حال حاضر شامل 4 دوره علوم پایه، پاتوفیزیولوژی ،

کارآموزی بالینی و کارآموزی بالینی است. دوره علوم پایه شامل 5 ترم است، پس از آن دانش آموزان می توانند به دوره بعدی یعنی پاتوفیزیولوژی و فراتر از آن پیشرفت کنند.

این دوره یک آزمون جامع علوم پزشکی (انجام شده توسط وزارت بهداشت) است و در صورت پذیرش می توانید وارد دوره شوید و بقیه راه را ادامه دهید.

درس خواندن به روش کنکوری

امتحان ورودی بسیار مفهومی است و تنها یک داوطلب می تواند اثبات مفهوم را از طراحانی که در حال حاضر مطالعات، بررسی ها و تمرینات دقیق تری نسبت به بقیه کاندیداها و رقبا دارند، ارائه دهد. همچنین بسیار توصیه می شود که یاد بگیرید که برای هر دروس به صورت حرفه ایی در خانه تست بزنید.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی کنید

یکی از مواردی که ما در مورد 12 اصل مهم برای پذیرش پزشکی تاکید می کنیم،  برنامه ریزی و اصول مناسب و مهم برای پذیرش است.

حتی اگر همه کتابهای جهان را جمع آوری کنید، اما، اگر برنامه ریزی نکنید، موفقیت مورد نیاز خود را بدست نخواهید آورد.

دروس عمومی را بخوانید

یکی از اشتباهاتی که داوطلبان علوم تجربی برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود مانند پزشکی انجام می دهند، نادیده گرفتن دروس عمومی است. البته تأثیر دروس های تخصصی بسیار بیشتر از دروس های عمومی است،

یادگیری درس دین و زندگی با مشاوران برتر یادگیری آسان
ادامه مطلب

اما اگر به درصدهای مربوط به مدارک پزشکی نگاه کنید، متوجه می شوید که درصد کلی برای داوطلبان در هر یک از این زمینه ها زیاد است.

مطالعه ی صحیح

یکی از پاسخ های ما به این سوال که برای پذیرش در پزشکی چه باید کرد؟ در این صورت، روش مطالعه یکی از مهمترین مواردی است که می تواند به شما کمک کند مورد قبول واقع شوید یا باعث شکست شما در این زمینه شود،

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

داوطلبان عزیز، زیرا آهسته خواندن، تندخوانی و غیره آنها اصول و قوانین خاص خود را دارند. تست زنی می تواند به عنوان تمرین پذیرش و آمادگی عمل کند تا هر یک از داوطلبان عزیز با مطالعه دقیق و تجزیه و تحلیل هریک از سوالات بتوانند کوچکترین اشتباهی را در کنکور مرتکب شوند

دروس کنکور

دروس کنکور به دو دسته ی تحلیلی و توصیفی هستند.

1_دروس تحلیلی مانند فیزیک، ریاضی، عربی و برخی فصول شیمی فقط و تنها مطالعه تشریحی در این دروس بی فایده است و جهت رسیدن به تسلط و افزایش مهارت تست زنی این دروس باید زیاد تمرین داشته باشید.

2_دروس توصیفی مثل زیست شناسی، ادبیات ، معارف و… که برعکس دروس تحلیلی نیاز به حل تمرین زیاد ندارند بلکه باید زیاد خونده بشوند.

هدف از تست زنی

1_به خوبی مطالعه کنید
2_جهت افزایش مهارت تست زنی بهتر است به نکات توجه کنید

3_ درصدگیری اهمیتی ندارد

4_تایم گذاشته شده در این روش تست زنی اهمیتی ندارد.
5_کم یا زیاد بودن تست ها مهم نیست
6_نکته برداری بسیار مهم است زیرا این روش تست زنی جنبه ی آموزشی دارد.

7_ بهتر است تست ها کمی دشوار باشد
8_باید گزینه های درست و غلط تمام تست ها بررسی و تحلیل شوند.

9_تنوع درس ها برای تست زنی نباید زیاد باشد اما تنوع تستی زیاد باشد و تست تکراری کار نشود.

هدف از تست زنی سنجشی

1_توصیه می شود تست زدن با فاصله ی زمانی چند روزه از مطالعه صورت گیرد.
2_ حتما به یاد داشته باشید که بعد از اتمام تست زنی رفع اشکال و درصد گیری شود
3_ زمان در تست زنی در این مرحله براساس مدت زمان کنکور باشد.
4_بایدنکات را یاد داشت کنید
5_تست ها باید کمی دشوار باشد

نتیجه گیری

برای موفقیت رد کنکور باید با برنامه ریز یدقیق و هدف درس خواند هر رشته ایی که درس میخوانید این را می دانید که هر رشته ی تحصیلی که ر مدرسه پاس میکنید.

برای دانشگاه  رشته هایی را دارد که سطح بالا هستند وبرای آن باید درس بخوانید. پزشکی و دندان پزشکی دارو سازی پرستاری پیرا پزشکی جز رشته های بسیار مهم تجربی هستند و دانش آموزان بسیاری بر سر آنان تلاش می کنند تا موفق شوند. برای موفق شدن بهتر است برنامه داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *