نکات مشاوره ای

چگونه برای تابستان برنامه کنیم؟

چگونه برای تابستان برنامه کنیم؟

چگونه برای تابستان برنامه کنیم؟ برنامه ریزی کردن یکی از مهم ترین کار هایی است که بسیاری از افراد در صدد آن هستند که بتوانند برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی کنند.

 

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

بسیاری از دانش آموزان هم برای رسیدن به اهدافشان حاضر اند از تعطیلات تابستانه ی خود بزنند و درس بخوانند. و حالا برنامه ریزی چیست؟ چرا برنامه ریزی در تابستان؟ پس برای جواب گرفتن این سوالات با آسان یادگیری همراه باشید.

برنامه ریزی در تابستان چگونه باید باشد؟

خب حالا که تصمیم گرفته اید برای تابستان خود برنامه ریزی کنید؛ خیلی خوب حتی تصمیم گیری به کاری می تواند برای شما خودش یک نقطه ی قوت باشد در نتیجه یکی از کار هایی که در ابتدا باید انجام دهید برنامه ریزی درست است.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برای برنامه ریزی درست باید ابتدا به این فکر کنید کدام کار ها در اولویت است، یعنی برای اولویت بخشیدن قطعا باید مهم ترین کار ها را در نظر داشته باشید و برای آن تلاش کنید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

وقتی حرف از برنامه ریزی در تابستان می شود بسیاری از دانش آموزان به این فکرمیکنند که این امر باعث می شود کلا تفریح را تعطیل کنند و فقط درس بخوانند اما اصلا اینگونه نیست زیرا هرچه شتابانه عمل کنید بیشتر ضربه می خورید،

نکات انگیزشی استاد مسعودی در ارتباط با درس فیزیک
ادامه مطلب

یعنی شما اگر در تابستان روزی 12 ساعت درس بخوانید امکان دارد در ماه مثلا بهمن به جای اینکه سیر صعودی داشته باشید سیر نزولی کنید و درس خواندتان به روزی 6 ساعت برسد این نشانه ی خستگی بیش از حد در شماست.

پس باید جوری برنامه ریزی کرد بار سخت امتحان کنکور از دوشتان برداشته شود نه اینکه بیشتر سخت تر شود. پس برای تابستان باید جوری درس بخوانید که کم کم بتوانید تایم درس خواندن را بالا ببرید.

توصیه ی ما برای برنامه ریزی در تابستان برای این است که تا مهر بتوانید آزمون و خطا بدهید، مثلا کسانی که برای اولین بار می خواهند برای کنکور درس بخوانند چون همه چیز برایشان تازگی دارد بهتر است از تابستان شروع کنند تا مهر همه چیز دستشان بیاید و از مهر تا زمان کنکور به خوبی درس بخوانند و تست بزنند.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی در تابستان

اگر از مهر شروع به درس خواندن کنید تا یاد بگیرید چگونه برنامه ریزی کنید بسیار وقتتان گرفته می شود. پس بهتر است آزمون و خطایتان را به زمان دیگری بسپارید و تا حدودی آشنایی داشته باشید.

برای برنامه ریزی در تابستان می توانید به درس خواندن و تست زدن بپردازید، مثلا کتاب های سال گذشته را به روش تست خوانی بخوانید و تست بزنید و مرور کنید. نیازی نیست خودتان را بیش از حد اذیت کنید که به قول معروف از این ور مونده و از آن ور رانده شوید.

جوری درس بخوانید که نه روحیه ی خود را ببازید و نه کم بیاورید زیرا مسیر طولانی است. فکر کنید در یک بیابان حرکت می کنید و کمی آب دارید آیا در همان ابتدا تمام آب را سر می کشید؟

یا آب را اسراف می کنید. مسیر کنکور طولانی است و باید همیشه مراقب باشید انرژی خود را نبازید و شرایط را باید درک کنید. برای دروس هم باید به این نکته اشاره کنیم که دروس شما به دروس عمومی و دروس اختصاصی تقسیم می شود.

این به این معنی نیست که فقط دروس اختصاصی مهم است بلکه باید برای کنکور حتما دروس عمومی را هم بخوانید و حتما با کمی ممارست می توانید موفق شوید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

مطالعه ی حرفه ایی برای کنکور با یادگیری آسان
ادامه مطلب

دروس اختصاصی

برای دروس اختصاصی در برنامه ریزی روزانه بهتر است حداقل از چند درس اختصاصی را در برنامه ی خود بگذارید و یک یا دو درس عمومی هم در کنار این ها قرار بگیرد.

برای خوانش درس بهتر است دقیق مطالعه کنید و با برنامه ریزی درست همراه باشید. برای برنامه ریزی دروس اختصاصی در هر رشته ایی که هستید می توانید از آسان یادگیری یاری بخواهید تا بهترین روش ها را با کمک مشاورین و اساتید بسیار زبده در اختیار شما قرار دهد.

بنابراین یکی از برنامه های پیش و روی شما قطعا می تواند آسان یادگیری باشد زیرا شما قرار است یکبار کنکور را به خوبی پشت سر بگذارید بدون اینکه مشکلی پیش بیاید پس بهتر است همان ابتدا برنامه ریزی اصولی داشته باشید مخصوصا برای دروس بسیار سخت اختصاصی که نیاز به وقت بیشتر و برنامه ریزی بسیار صحیح دارد.

در تابستان برای دروس اختصاصی شما دروس اختصاصی سال دهم و یازدهم را می خوانید و بیشتر جنبه ی آشنایی با روش های تستی و روش های صحیح خوانی دارد اگر در ابتدا تستی را نتوانستید حل کنید موردی ندارد بلکه با سعی و تلاش بیشتر می توانید در آینده مشکل خود را با خوب درس خواندن حل کنید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

دروس عمومی

بسیاری از دانش آموزان دروس عمومی را نمی خوانند و حس می کنند برایشان وقت گیر باشد. اما هرگز این گونه نیست دروس عمومی ضریب بالایی دارد و بسیار مهم است بهتر است در برنامه ریزی تابستانه ی خود آن را بگنجانید.

در درس ادبیات شما باید معنی کلمات و املا را خوب یاد بگیرید چه خوب است در تابستان این بخش از ادبیات را کار کنید یا مثلا باید حتما آیات و نکات دینی را بیاموزید پس چه خوب است که در تابستان بخشی از آیات نکات را بخوانید مخصوصا آن هایی که در کنکور گذشته بسیار پر تکرار بوده اند و با خواندن آن ها می توانید بخش زیادی از سختی کنکور را کم کنید.

یا مثلا درس زبان انگلیسی که بسیار مهم است و دانش آموزان باید این درس را هم خوب بخوانند و بخش هایی که می توانید نمره ی خوب بیاورید را چرا نخوانید؟

یا درس عربی که بسیاری از دانش آموزان از خواندن آن فراری هستند اما باز هم بخش هایی از این درس را خوب بخوانید می توانید 20 درصد هم دریافت کنید پس حذف کامل درس به ضرر شماست و بهتر است در برنامه ریزی تابستانه حتما این دروس را بخوانید.

نتیجه گیری

برنامه ریزی یکی از مهم ترین کار هایی است که در هنگام شروع هر کاری باید بیاموزید تا برنامه ریزی کنید پس یکی از کار هایی که باید انجام دهید برنامه ریزی درست با کمک مشاوران یادگیری آسان است.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *