نکات مشاوره ای

پردرآمدترین رشته های تجربی

پردرآمدترین رشته های تجربی

پردرآمدترین رشته های تجربی

ما همه ما به دنبال داشتن درآمد بالا از رشته تحصیلی خود هستیم. شما احتمالاً به همین دلیل این مقاله را مطالعه می کنید تا با پردرآمدترین رشته های تجربی آشنا شوید. هرکسی از درآمد بالا خوشحال می شود. پس تا پایان مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

خب، این کلیشه هایی که می گویند به علاقه خود راه پیدا کنید تا درآمد را کسب کنید، واقعیتی نیستند. ما اینجا هستیم تا مستقیماً درباره پردرآمدترین رشته های تجربی صحبت کنیم، بدون اینکه به علاقه و سایر جنبه ها اهمیت کمتری بدهیم.

دوران دبیرستان تجربی

بیایید با رشته تجربی در دبیرستان آشنا شویم!

همه ما می دانیم که انتخاب رشته در دوران دبیرستان بسیار اهمیت دارد و می توان گفت که بخش قابل توجهی از آینده دانش آموزان به انتخاب رشته ای که در دبیرستان انجام می دهند وابسته است.همچنین جهت داشتن هرگونه سوال با مشاوران کنکور آسان است در ارتباط باشید.

در حال حاضر، یکی از محبوب ترین رشته ها، رشته تجربی است.

جالب است بدانید که این رشته در بین دختران بیشترین طرفداران را دارد، اما ما در اینجا به بحث جنسیتی علاقه ای نداریم! اگر شما پسر هستید، باز هم این مقاله را بخوانید و بروید به سمت جلو!

در سه سال دبیرستان، رشته تجربی شما را درگیر مطالعه کتاب های زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی که دروس اختصاصی آن هستند خواهد کرد. علاوه بر دروس اختصاصی، شما باید به مطالعه دروس عمومی نیز (ادبیات، زبان انگلیسی، دین و زندگی، عربی) که در تمامی رشته ها یکسان هستند، بپردازید.

خرید حضوری و غیر حضوری پکیج دروس تخصصی یادگیری آسان
ادامه مطلب
پردرآمدترین رشته های تجربی

تجربی، خوان هفتم قبل از درآمد بالا!

 

دستیابی به درآمد بالا به سادگی اتفاق نمی افتد. هر چه که گنجی را به دست بیاورید، رنجی نیز همراه دارد!

 

به طور معمول، دانش آموزانی که در دبیرستان رشته تجربی را انتخاب می کنند، با هدف شدن پزشک یا دندانپزشک وارد این رشته می شوند. برای رشد در رشته های تجربی با درآمد بالا، وارد حوزه رقابت زیاد کنکور تجربی در ایران می شوند!

 

برای دستیابی به موفقیت در کنکور تجربی، باید تمرکز خود را در طول این دوره بالا ببرید. اگر با مشکلاتی مانند خواب زیاد، بیدار نشدن به موقع، عقب ماندن از برنامه و غیره روبرو هستید، حتماً قبل از کنکور تجربی آنها را برطرف کنید تا بتوانید با این تهدید بزرگ روبرو شوید!

 

البته برای این کار، نیازی نیست مثل هزاران دانش آموز دیگر، هزینه های بالایی را برای مشاوره های گرانقیمت پرداخت کنید. می توانید با یک روش هوشمندانه و سبک جلوی دیگران را بگیرید! این راه هم به شما در تهیه برای کنکور تجربی کمک خواهد کرد و هم هزینه های بیهوده را جلوگیری می کنید!

 

رشته های تجربی با درآمد بالا در ایران چیستند؟

حال بیایید به موضوع اصلی خود بپردازیم!

 

در این قسمت، رشته های تجربی با درآمد بالا را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا بازار کار رشته پزشکی وجود دارد یا این تنها یک شایعه است؟

همانطور که پیش بینی می کردید، یکی از رشته های تجربی با درآمد بالا پزشکی است.

 

علاوه بر جایگاه اجتماعی بالا، این رشته درآمد قابل قبولی نیز دارد.

ایجاد اهداف کوتاه مدت برای کنکور
ادامه مطلب

 

در حال حاضر، درآمد پزشکان بسته به تخصص، سطح تحصیلات، مهارت در جراحی، مکان کار و … متغیر است؛ اما به طور کلی، درآمد این رشته کم نیست و پزشکان درآمد نسبتاً بالایی دارند. البته، این موضوع به عوامل متعددی مانند سابقه کار، تخصص، موقعیت جغرافیایی و نوع استخدام پزشک بستگی دارد.

رشته های پر درآمد اما کم طرفدار

 

 

علاوه بر پزشکی، رشته های دیگری نیز وجود دارند که می توانند درآمد بالایی داشته باشند. به عنوان مثال:

 

  • داروسازی: داروسازان نقش مهمی در تولید و تجویز داروها دارند. درآمد آنها اغلب مناسب است و می تواند بسته به موقعیت شغلی و تخصص، متفاوت باشد.
  • مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات: در دنیای امروز، تکنولوژی اطلاعات و نرم افزارهای مختلف رشد قابل توجهی داشته اند. بنابراین، مهندسان نرم افزار و کارشناسان فناوری اطلاعات با مهارت های درست و تجربه کافی، درآمد بالایی را می توانند داشته باشند.
  • مهندسی برق و الکترونیک: این رشته نیز در زمینه طراحی و توسعه سیستم ها و دستگاه های الکترونیکی فعالیت می کند. مهندسان برق و الکترونیک معمولاً با درآمد مناسبی مواجه می شوند.
  • مهندسی شیمی: این رشته در زمینه تولید و فرآوری مواد شیمیایی فعالیت می کند. مهندسان شیمی نیز معمولاً درآمد قابل توجهی دارند.

 

در نهایت، باید توجه داشت که درآمد بالای یک رشته تنها یک عامل مهم در انتخاب رشته نباید باشد. باید علاقه و استعداد شخصی نیز در انتخاب رشته مدنظر قرار گیرد تا فرد بتواند در طول زندگی حرفه ای رضایت و موفقیت را تجربه کند.

خرید پکیج آموزشی مجموعه ی کنکور آسان است
ادامه مطلب

مزایای فرهنگیان و شهید رجایی

دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر رجایی در امکانات خود تفاوت هایی دارند. دانشگاه فرهنگیان پردیس ها و شعب متعددی دارد و امکانات هر شعبه ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اما به طور کلی، هر دو مرکز خدمات مشابهی را برای دانشجویان فراهم می کنند. لیست زیر شامل امکانات و مزایای ارائه شده توسط این دو دانشگاه است:

  1.  خوابگاه
  2.  معافیت از خدمت سربازی
  3.  کارگاه ها و آزمایشگاه ها
  4.  دریافت حقوق ماهیانه
  5.  کتابخانه و سالن مطالعه
  6.  مدت زمان تحصیل به عنوان سابقه کار محسوب می شود
  7.  تغذیه
  8.  تضمین آینده شغلی
  9.  آموزش و تحصیل رایگان

لازم به ذکر است که برای پذیرش در رشته های دبیری در این دو مرکز، داوطلبان باید در آزمون کنکور سراسری حداقل ۶۰۰۰ رتبه کسب کرده و در مصاحبه نیز موفق به قبولی شوند. عدم شرکت در آزمون کنکور یا مصاحبه، مانع قبولی در دانشگاه فرهنگیان نخواهد شد. در این زمینه، تفاوتی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر رجایی وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *