نکات مشاوره ای

همه چیز درباره تقویت ذهن و حافظه

همه چیز درباره تقویت حافظه

تقویت ذهن و حافظه یکی از راه های مهم برای رسیدن به موفقیت است. با داشتن حافظه قدرتمند می توانید در جامعه درجه بالاتری کسب کنید همچنین می توانید سرعت عملکرد مغز را افزایش داده و مطالب را زودتر به یاد آورید. شما با تقویت حافظه می توانید مطالبی که می خوانید را سریع به یاد سپرده و سرعت یادگیری خود در کنکور افزایش دهید. خوشبختانه برای تقویت حافظه راه هایی وجود دارد و شما با استفاده از این تکنیک ها می توانید حافظه خود را تقویت کنید. حافظه یک فرآیند متغیر است و می توانید آن را تغییر دهید. بسیاری از متفکرین در مورد این موضوع صحبت کردند و در دستورات دینی ما در مورد تقویت حافظه بحث شده است.

تکنیک های تقویت حافظه

یکی از تکنیک ها برای تقویت ذهن و حافظه ارتباط برقرار کردن با حافظه و محیط است. اگر یک رایحه و بو را در هنگام اتفاقی استشمام کرده باشید آن بو می تواند آن اتفاق را برای شما یادآور شود ممکن است شما بعداً با استشمام آن بو اتفاق مربوطه را به خاطر آورید. دانشجویان نیز می توانند در هنگام امتحان مکانی که در آن برای کنکور درس خواندن را تجسم کنند در این صورت می توانند به حافظه خود نشانی داده تا مطالب را به یاد آورند.

برای خرید پکیج های اوج یادگیری میتوانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تکنیک بعدی برای تقویت حافظه مشت کردن دستان است. اگر در هنگام به خاطر سپردن یک شماره تلفن یا مطلبی دست خود را مشت کنید و آن را شدیداً بفشارید به خاطر سپردن برای شما آسان تر می شود. در هنگام به یاد آوردن آن شماره تلفن نیز باید دست چپ خود را مشت کنید.

گام اول تدریس فیزیک اوج یادگیری
ادامه مطلب

تقویت حافظه بلند مدت

در هنگام صحبت از تقویت ذهن و حافظه منظور ما حافظه بلند مدت می باشد چرا که ما می خواهیم اطلاعات را به صورت بلندمدت در ذهن خود نگه داریم به عنوان مثال در هنگام مطالعه و یادگیری قصد ما به خاطر سپردن مطالب در مدت زمان طولانی است. اما یکی از عامل های مهم در تقویت حافظه تکرار مطالب می باشد و شما برای اینکه بتوانید مطالب را در ذهن خود حک کنید باید مدام آن را تکرار کنید. مثلا برای به خاطر سپردن یک عدد باید مدام آن را به خود تکرار کنید تا آن عدد در ذهن شما هک شود و در هنگام نیاز آن را به خاطر بیاورید. هر چقدر حافظه ضعیف باشد می توانید با تکرار یک موضوع آن را تقویت کنید چرا که تکرار یک موضوع موجب تثبیت آن در ذهن شما می شود. لذا با راهکارهای تقویت حافظه می توانید مطالب را به مدت طولانی در ذهن خود نگه دارید یا حافظه بلند مدت خود را تقویت کنید که در کنکور به شما کمک می کند.

تقویت حافظه روحی

بعد روحانی انسان ها از بعد جسمانی آنها بسیار قوی تر می باشد و قدرت بیشتری دارد. لذا بعد روحانی در تقویت ذهن و حافظه قدرت بسیار زیادی دارد. قدرت ذهن از قدرت جسم بالاتر است و در بسیاری اوقات دیده شده که مسائل روحی بر روی جسم انسان اثر گذاشته است. به عنوان مثال بسیاری از مسائل روحی وجود دارد که ممکن است موجب بیمار شدن جسم انسان شوند لذا افرادی که دچار بیماری های روحی هستند از بیماری های جسمی نیز رنج می برند. لذا روح بر روی جسم تاثیر بسیار زیادی دارد. مثلاً فردی که دارای جسم معلول و ضعیف است هنگامی که بر روی روح خود کار کند می تواند قدرت بسیار زیادی در انجام امور به دست آورد.

دانشگاه روزانه چیست
ادامه مطلب

سخن پایانی

در این مطلب در مورد تقویت ذهن و حافظه صحبت کردیم و گفتیم که حافظه قدرتمند می تواند موجب موفقیت شما باشد و عملکرد مغز شما را افزایش دهد. بعد از آن در مورد تکنیک های افزایش حافظه یا تقویت آن بحث کردیم و گفتیم راه هایی برای تقویت حافظه وجود دارد. از جمله راه های تقویت حافظه برقراری ارتباط با حافظه و محیط است. یکی دیگر از تکنیک های تقویت حافظه مشت کردن دست هنگام به خاطر سپردن مطالب می باشد همچنین شما می توانید با ورزش کردن و نوشیدن به اندازه شیر حافظه خود را تقویت کنید. در این مطلب منظور تقویت حافظه مان تقویت حافظه بلند مدت است. تقویت حافظه روحی موجب قوی شدن جسم شما می شود. افزایش و تقویت حافظه در کنکور موجب موفقیت شما می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *