نکات مشاوره ای

نکته‌ برنامه ریزی کنکور 1402

نکته‌ برنامه ریزی کنکور 1402

برنامه‌ریزی یکی از فاکتورهای مهم در تمامی مراحل زندگی ما به شمار می‌رود. به‌ خصوص در زمانی‌ که قرار باشد برای آزمون بسیار مهم و سرنوشت‌ سازی همانند کنکور سراسری آماده شوید. در سال‌های اخیر روش‌های متعددی برای برنامه‌ریزی کنکور به دانش‌آموزان ارائه شده‌ است. اما این روش‌ ها در حال حاضر جواب‌گو نبوده و شما باید به‌دنبال یافتن روش و نکات جدیدی برای برنامه‌ ریزی کنکور ۱۴۰۲ باشید. ما در این مطلب قصد داریم نکته‌ های برنامه ریزی کنکور 1402 را به شما ارائه داده و به شما کمک کنیم تا با استفاده از روش‌های نوین جهت به یادگیری آسان مطالب پرداخته و  برای این آزمون مهم برنامه‌ ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

پیش‌از بررسی نکات برنامه‌ ریزی برای امتحان لازم است تا شما حتما از خود سوالاتی پرسیده و به آن پاسخ دهید. در ابتدا شما باید بدانید که در چه شرایطی قرار چه کارهایی انجام داده و تا چه حد برای آمادگی در در این آزمون تلاش کرده‌اید؛ نباید از این واقعیت فرار کرد که برای حاضر شدن در کنکور سراسری ما یک بار پر از استرس را بر دوش خواهید داشت که ممکن است در هیچ‌ یک از مراحل زندگی با چنین استرس رو به‌ رو نباشید. اما برنامه‌ ریزی درست و صحیحی به ما کمک می‌کند تا به‌صورت اصولی راه پر پیچ‌ و خم قبولی در رتبه موردن ظر خود را هموار کنید.

نحوه برنامه ریزی کنکور 1402

به‌ طور کلی برنامه ریزی کنکور 1402 در راستای هدف مشخص و باید با توجه به شرایط هر یک از دانش‌ آموزان طراحی گردد. لازم است بدانید که جهت تعیین هدف برای هر فرد بایستی در ابتدا به توانایی او  توجه است. اما طبیعتاً افرادی که به مطالعه ۳ ساعت در روز برای رشته پزشکی می‌پردازند، صددرصد باید خیال قبولی و کسب رتبه بالا را در این رشته از ذهن خود بیرون کنند.

پکیج‌های رایگان اوج یادگیری
ادامه مطلب

برای تعیین هدف و برنامه‌ریزی برای کنکور بایستی در ابتدا واقع‌ بین باشید و همچنین درمورد رشته‌های مختلف دانشگاهی اطلاعات کافی را بدست آورید. علاوه‌براین موارد آگاهی نسبت‌به نتایج کنکور سال‌های قبل و روش مطالعه افراد موفق نیز می‌تواند در طراحی برنامه‌ ریزی تاثیر بسزایی داشته باشد و به یادگیری آسان مطالب بپردازید.

به‌ دنبال میان‌ بر نباشید!

در واقع باید در این‌جا از ضرب‌المثل یک‌ شبه نمی‌شود راه چند شب را رفت استفاده کنیم. یکی از معضلات بزرگی که اکثر دانش‌ آموزان با آن روبرو هستند، این است که می‌خواهند در مدت‌ زمان کوتاهی ان خیلی راحت تمامی مفاهیم را فراگرفته و بدون صرف زمان کافی در کنکور رتبه موردنظر خود برسند.

شما باید برنامه‌ ریزی کنکور ۱۴۰۲ را به‌گونه‌ای طراحی کرده و در نظر بگیرید که در  یک‌ سال قابل‌اجرا باشد و بتواند به‌صورت آهسته و پیوسته به شما کمک کند. تا در نهایت  با آمادگی کامل در کنکور سراسری حاضر شوید. اگر به‌دنبال یک برنامه‌ ریزی کوتاه‌مدت و کسب نتیجه مطلوب هستید، بایستی بگوییم که به‌ هیچ‌ وجه در این راه موفق نخواهید بود.

ویژگی‌های برنامه‌ریزی برای کنکور سال جدید

همه داوطلبین کنکور می‌توانند برنامه‌ای را برای خود تعیین کرده و در آن بازه‌ی زمانی مطالعه داشته باشند. اما آیا همه برنامه‌ریزی‌ها قابلیت اجرا دارند؟ چرا در برخی اوقات نمی‌توان برنامه‌ریزی را در نظر گرفت که بتوان به‌صورت منظم طبق آن پیش رفت؟

درحقیقت برنامه‌ ریزی کنکور سال جدید باید دارای ویژگی‌هایی باشد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه‌ ریزی اختصاصی

ممکن است دوست شما در طول روز ۱۰ ساعت را به درس‌خواندن اختصاص داده و شما ۶ ساعت را به مطالعه بپردازید؛ این بدان معنا نیست که دوست شما حتما به نتیجه بهتری در کنکور سراسری می‌رسد. بنابراین سعی نکنید که با استفاده از برنامه‌ ریزی دیگران به نتیجه مورد نظر خود برسید. یک برنامه‌ریزی کنکور بایستی حتما به‌صورت خصوصی باشه و بر اساس میزان یادگیری، سبک زندگی و ساعت‌های خواب هر کس در نظر گرفته شو.

برای قبولی در کنکور 1401 چند ساعت درس بخوانیم؟
ادامه مطلب

انعطاف‌ پذیری در برنامه‌ ریزی کنکور 1402

بدون‌شک در زندگی همه افراد اتفاقات غیر قابل‌ پیش‌بینی رخ خواهد داد. برنامه‌ریزی برای کنکور باید تا حدی انعطاف داشته باشد که بتواند تمام با وجود تمامی اتفاقات غیر قابل‌ پیش‌ بینی به‌درستی پیش رفت و در نهایت به نتیجه مطلوبی رسید.

برنامه ریزی کنکور 1402 باید واقع‌بینانه باشد!

اگر برنامه‌ ریزی شما به گونه‌ای است که ۱ روز ۴ ساعت به مطالعه و روز دیگر ۶ ساعت به مطالعه بپردازید، بدون شک و این برنامه قابل‌اجرا نبوده و نتیجه درستی نیز نخواهد داشت. شما باید به‌صورت واقع‌ بینانه عمل کنید و طبق شرایطی که دارید برنامه‌ ریزی دقیقی را طزاحی کنید.

نحوه برنامه ریزی کنکور 1402

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، عوامل مختلفی در برنامه ریزی کنکور 1402 تاثیرگذار بوده و حتما باید به یکسری از نکات توجه کرد. شما می‌توانید با ۱ برنامه‌ریزی درست و اصولی و همچنین استفاده از محصولات اوج یادگیری به نتیجه مورد نظر خود در این آزمون مهم برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *