نکات مشاوره ای

عربی اختصاصی کنکور

عربی اختصاصی کنکور

عربی اختصاصی کنکور

با توجه به ضریب تعیین شده توسط سازمان سنجش برای درس عربی اختصاصی کنکور ۱۴۰۲، داوطلبان برای مطالعه این درس و پاسخگویی به سوالات عربی تخصصی کنکور انسانی، نیاز به برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان دارند. این درس به دلیل حجم بالا و دشواری مفاهیم، نیازمند زمان و تمرکز مناسب است. با رعایت این موارد، داوطلبان می توانند درصد بالایی در این درس کسب کنند.تا انتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

با حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، داوطلبان هر گروه آزمایشی تنها باید در دو نوبت به سوالات اختصاصی خود پاسخ دهند. به همین دلیل، داوطلبان کنکور انسانی می توانند با توجه به ضرایب اختصاصی دروس، اهمیت هر درس تخصصی را درک کرده و طبق این ضرایب و علاقه شخصی خود، به مطالعه درس مورد نظر بپردازند.

یکی از دروس تخصصی مهم کنکور انسانی، عربی اختصاصی است. این درس به دلیل پیچیدگی مفاهیم و مباحث، تحت الشعاع کمتری از داوطلبان قرار می گیرد. ضریب اختصاصی درس عربی تخصصی در آزمون سراسری انسانی توسط سازمان سنجش ۵ در نظر گرفته شده است و داوطلبان با مطالعه دقیق این درس، می توانند درصد خوبی در آن کسب کنند. در ادامه، توضیحاتی درباره منابع، بودجه بندی و تعداد سوالات عربی تخصصی کنکور انسانی ارائه خواهیم داد.

معرفی درس عربی اختصاصی کنکور ۱۴۰۲

 

در گذشته، عربی اختصاصی کنکور سراسری به دلیل حجم زیادی که داشت، ممکن بود اشتیاق داوطلبان برای مطالعه آن را کاهش داده و برخی از داوطلبان از مطالعه آن خودداری کنند یا به آن زمان کمتری اختصاص دهند. اما در واقعیت، موضوع اینطور نیست.

پایبندی به برنامه درسی
ادامه مطلب

 

درس عربی اختصاصی در کنکور انسانی ۱۴۰۲ شامل ۲۰ سوال است و برای پاسخگویی به تست های آن ۲۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. ضریب این درس در تمامی رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی برابر با ۵ است و داوطلبان می توانند با پاسخگویی به سوالات عربی اختصاصی و کسب درصد بالا در این درس، میانگین نمره آزمون اختصاصی کنکور انسانی را افزایش دهند.

 

علاوه بر میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس اختصاصی آزمون انسانی، سوابق تحصیلی نیز در نمره دهی دروس تخصصی دیپلم نظام جدید و قدیم بر اساس ضریب سوابق تحصیلی مورد توجه قرار می گیرد. ضریب سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید برای درس عربی در گروه آزمایشی انسانی برابر با ۵.۱۰ است.

 

درس عربی تخصصی احتمالاً به نظر می رسد که حجم نسبتاً بالایی داشته باشد، اما اگر از ابتدا با برنامه ریزی منظم و مداوم مطالعه و تست زنی برای آن شروع کنید و بر اساس اصول و قواعد درست روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور را رعایت کنید، به راحتی می توانید درصد و تراز خوبی در این درس کسب کنید. اگر به کارنامه های پذیرفته شدگان سال های اخیر نیز نگاه کنید، خواهید دید که بیشتر از آن ها که درس عربی تخصصی را با نمره خوبی گذرانده اند، پذیرفته شده اند.

معرفی درس عربی اختصاصی کنکور ۱۴۰۲

 

در ابتدا، درس عربی اختصاصی کنکور سراسری به دلیل حجم زیادی که داشت، ممکن بود اشتیاق داوطلبان برای مطالعه آن را کاهش داده و برخی از داوطلبان از مطالعه آن خودداری کنند یا به آن زمان کمتری اختصاص دهند. اما در واقعیت، اینگونه نیست.

رمز و راز چگونه رتبه برتر کنکور شویم ؟
ادامه مطلب

 

درس عربی اختصاصی در کنکور انسانی ۱۴۰۲ شامل ۲۰ سوال است و برای پاسخگویی به تست های آن ۲۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. این درس در تمامی رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی ضریب ۵ دارد و داوطلبان می توانند با پاسخگویی به سوالات درس عربی اختصاصی و کسب درصد بالا در این درس، میانگین نمره آزمون اختصاصی کنکور انسانی را افزایش دهند.

 

علاوه بر میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس اختصاصی آزمون انسانی، سوابق تحصیلی نیز در نمره دهی دروس تخصصی دیپلم نظام جدید و قدیم بر اساس ضریب سوابق تحصیلی مورد توجه قرار می گیرد. ضریب سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید برای درس عربی در گروه آزمایشی انسانی ۵.۱۰ است.

 

درس عربی تخصصی احتمالاً به نظر می رسد که حجم نسبتاً بالایی داشته باشد، اما اگر از ابتدا با برنامه ریزی منظم و مداوم مطالعه و تست زنی برای آن شروع کنید و بر اساس اصول و قواعد درست روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور رعایت کنید، به راحتی می توانید درصد و تراز خوبی در این درس کسب کنید. با بررسی کارنامه های پذیرفته شدگان سال های اخیر نیز متوجه خواهید شد که بیشتر از آن ها که درس عربی تخصصی را با نمره خوبی گذرانده اند، پذیرفته شده اند.

عربی اختصاصی کنکور

منابع عربی اختصاصی کنکور ۱۴۰۲

 

امروزه برای همه داوطلبان کنکور سراسری روشن است که بدون استفاده از منابع کمک آموزشی در دروس مختلف، تقریباً غیرممکن و بعید به نظر می رسد که بتوانند نتیجه برتری را کسب کنند. منابع کمک آموزشی با ارائه درسنامه های جامع تر و متمرکزتر، در کنار تست ها، به عنوان زمین تمرین خوبی برای داوطلبان عمل می کنند تا با مدیریت زمان و دانش خود، عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

انتخاب رشته کنکور سراسری
ادامه مطلب

 

البته باید توجه داشت که همانند تعداد داوطلبان در رشته های مختلف کنکور سراسری، تعداد ناشران و منابع کمک آموزشی منتشر شده نیز بسیار زیاد است و اغلب منجر به سردرگمی و انتخاب منابع غیراستاندارد برای داوطلبان می شود. به همین دلیل در ادامه، سه منبع برتر عربی کنکور را به منظور آموزش و تست بیشتر به شما معرفی می کنیم.

 

بهترین منابع کمک آموزشی عربی کنکور:

 

  1. کتاب “عربی جامع خیلی سبز” از انتشارات جامع خیلی سبز: این کتاب برای تمامی سطوح علمی مناسب است و توسط محمد برغمدی، بهروز حیدر بکی، محمد علی جنانی، غزال موسوی، کاظم غلامی و محسن آهویی نوشته شده است.

 

  1. کتاب “عربی جامع نشرالگو” از انتشارات تست نشرالگو: این کتاب برای سطوح متوسط و بالاتر مناسب است و توسط دکتر ایاد فیلی نوشته شده است.

 

  1. کتاب “عربی جامع میکروطلایی گاج” از انتشارات میکروطلایی گاج: این کتاب نیز برای تمامی سطوح علمی مناسب است و توسط زینب طاهری، محمدعلی جنانی و محمد جال نوشته شده است.

 

کتب معرفی شده در بالا از بهترین منابع هستند که می توانید از آن ها برای تست زنی و مطالعه درسنامه های جامع تر و کامل تر از کتاب درسی استفاده کنید. البته باید مطالعه شما دارای نظم باشد و با استفاده از بهترین روش ممکن صورت پذیرد تا توانید نتایج مطلوب را بدست آورید. موفقیت به معنای سخت کار کردن تضمین شده نیست، بلکه نیازمند کار هوشمندانه است که تفاوت را ایجاد می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *