نکات مشاوره ای

روش های یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن

روش های شگفت انگیز یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن

ممکن است برای شما نیز این مشکل پیش‌ آمده باشد که در برخی از اوقات روز یادگیری شما در سطح بالایی بوده و ذهن شما کاملاً آماده‌است و در برخی اوقات نیز در زمان درس‌خواندن هرچه قدر که مطالب را مجدداً مطالعه می‌کنید و سعی بر یادگیری آن‌ها دارید، ذهن شما آن‌ ها را نمی‌پذیرد. در واقع برای یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن بایستی حتما از روش‌ هایی استفاده کرده و حتما نسبت‌ به نکاتی آگاه بوده تا درنهایت بتوان در شرایط و زمان درست جهت یادگیری مباحث مختلف دروس اقدام کرد. در ادامه این مطلب از سایت اوج یادگیری با ما همراه باشید، تا روش‌های شگفت‌ انگیز یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن را به شما عزیزان ارائه دهیم.

درحقیقت یادگیری آسان دروس و تقویت ذهن تنها با دانستن نکاتی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم، امکان‌پذیر است. شایان‌ذکر است که سطح یادگیری و باز بودن ذهن برای افراد ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اما توجه به یک سری نکات باعث شده تا شما بتوانید ذهن خود را از همیشه بهتر تقویت کرده و در نهایت برای امتحاناتی که پیش رو دارید، خیلی راحت‌تر آماده شوید.

بررسی روش‌های شگفت‌ انگیز افزایش برای یادگیری بهتر و تقویت ذهن

از جمله انواع روش های شگفت انگیز یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بهترین زمان برای یادگیری

بدونه شک یکی از سوالات شما برای آمادگی در امتحانات به‌ ویژه امتحانات سرنوشت‌ساز کنکور این است که چه زمانی برای یادگیری دروس بهتر است؟ عده‌ای اعتقاد دارند که بهترین زمان برای درس‌ خواندن و یادگیری مباحث مختلف اول صبح بوده و برخی دیگر نیز شب را ترجیح می‌دهند.

ارتباط با استاد احمدی
ادامه مطلب

به‌طورکلی یادگیری دروس همیشه قبل‌ از خواب می‌تواند انتخاب مناسب‌ تری باشد؛ زیرا پس‌ از آن مغز استراحت کرده و می‌تواند به‌راحتی مطالب قبلی را به یاد آورد. اما برای دروس حل کردنی همانند ریاضی بهتر است که صبح به درس‌خواندن و آموختن بپردازید. زیرا که مغز کاملاً استراحت کرده و آمادگی لازم را برای یادگیری مباحث حل کردنی دارد.

نخوردن غذای سنگین

از جمله دیگر روش‌های شگفت‌انگیز برای افزایش قدرت یادگیری و تقویت ذهن و حافظه این است که شما قبل از درس‌خواندن به‌ هیچ‌ وجه غذای سنگینی نخورید؛ چرا که این کار باعث خواب‌آلودگی شما می‌شود. در درنتیجه مغز شما برای یادگیری مفاهیم مختلف آماده نیست.

خواندن درس در حالت ایستاده

شاید این‌ موضوع را ندارید اما زمانی‌ که شما در حالت ایستاده ایر درس‌خواندن بپردازید، می‌توانید تمامی موارد را خیلی سریع‌تر یاد بگیرید. این تکنیک برای مواقعی که دچار کمبود زمان هستید، بسیار کاربردی و مناسب است.

فعالیت فیزیکی

داشتن فعالیت فیزیکی بعد از یادگیری کمک می‌کند تا تمامی مطالب مطالعه شده در ذهن ما باقی‌ مانده و آن‌ها را فراموش نکنیم.

بلند بلند خواندن برای یادگیری بهتر

یکی دیگر از روش‌های شگفت‌ انگیز برای افزایش قدرت یادگیری بلند بلند خواندن می‌باشد. این کار باعث شده تا مغز بیشتر درگیر شود درنتیجه مباحث را به‌خوبی یاد بگیرد.

استفاده از رسانه‌های مختلف

وجود رسانه‌ها باعث شده تا از مغز بیشتر کار بکشید. برای این کار می‌توان از یک ضبط‌ صوت استفاده کرد و یا به تماشای ویدئوهای آموزشی پرداخت. همچنین انجام بازی‌ های کامپیوتری که به درس شما مربوط باشد، نیز می‌تواند تا حد بسیار زیادی مفید واقع شود.

روش مطالعه ی درس عربی برای کنکور
ادامه مطلب

استراحت کافی برای یادگیری بهتر

برای یادگیری بهتر بایستی حتما زمانی را به استراحت اختصاص دهید. در غیر این صورت نه‌ تنها نمی‌توانید تمرکز کافی را برای درس‌خواندن داشته باشید، بلکه دیگر مطالبی را که مطالعه می‌کنید در ذهن شما گنجانده نمی‌شود.

استراحت کافی برای یادگیری بهتر

انجام دادن یک ورزش خاص

یکی دیگر از روش‌ های یادگیری آسان مطالب این است که شما حرکات ورزشی را به‌ صورت مرتب انجام دهید. حتی درصورتی‌که زمان کافی برای ورزش ندارید، حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه را به انجام حرکات ورزشی اختصاص دهید تا متوجه تاثیر شگفت‌انگیز آن در یادگیری شوید.

داشتن یک دفترچه یادداشت برای یادگیری بهتر

از اون را دیگر روش‌هایی که به یادگیری بهتر کمک می‌کند، داشتن یک دفترچه یادداشت و نوشتن مباحث مهم در آن است. این کار باعث شده تا بتوانند خیلی راحت‌تر و سریع‌تر مطالب را مرور کرده و باعث افزایش قدرت یادگیری خود شوید.

خودداری از درس‌خواندن در ماشین و یا در حال حرکت

تا حد امکان از درس‌خواندن در زمانی‌ که در خودرو هستید و یا در حال حرکت نباشید، خودداری کنید. چراکه در چنین شرایطی تمرکز کافی را نداشته و همچنین باعث می‌شود تا چشمانتان اذیت شود. اگر می‌خواهید از زمانتان نهایت استفاده را ببرید، می‌ توانید از قبل درس‌ها را ضبط  کرده و در خودرو به آن‌ ها گوش دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *