نکات مشاوره ای

تست زنی فیزیک با اوج یادگیری

تست زنی فیزیک با اوج یادگیری

تست زنی فیزیک با اوج یادگیری ،درس فیزیک را چگونه بخوانم: شاید برخی دانش آموزان فکر کنند که خواندن یا حل کردن مسائل فیزیک سخت است اما فیزیک هم درس شیرینی است میتوانید دیدتان را نسبت به آن تغییر دهید.

اگر به فیزیک علاقه‌مند شوید حتی در اوقات فراغت نیز به سراغ آن می‌روید. و با حل کردن مسئله های فیزیک شاید خیلی از دانش آموزان به ذوق و حال خوبی برسند پس میتوانیم دانش آموزان را به دودسته تقسیم کنیم 1_ افرادی که عاشق درس فیزیک هستند2_ دانش آموزانی که علاقه ایی به درس فیزیک ندارند

دانش آموزانی که علاقه مند هستند راه خوبی برای تست زدن و خواندن درس فیزیک پیدا میکنند اما دانش آموزانی که درس فیزیک را دوست ندارند صدرصد سردرگم هستند و یا نمیدانند با این درس چه کنند،

هرچند برخی دانش آموزان فکر میکنند که دروسی را که دوست ندارند را باید دورش را خط بکشند و نخوانند اما نخواندن اشتباه است حتی اگر بتوانید 5 سوال را در کنکور درست تست بزنید به میزان زیادی در درصد کنکور شما سهیم خواهد بود.

یادگیری مسائل فیزیک

ضرب المثلی قدیمی که میگوید آش کشک خاله است. پس درس فیزیک هم آش کشک خاله است در هر صورت باید بخوانید و در تست هم سرعت العمل خود را بالا ببرید.  به فیزیک به عنوان یک درس نگاه نکنید.

راهکارهای مقابله با استرس در کنکور 1401 با انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

هرگز به فکر حفظ کردن مطالب و فرمول‌های فیزیک نباشید. حتی اکثر کسانی که تا کنون فیزیک نخوانده‌اند، می‌دانند که ماه‌گرفتگی و خورشیدگرفتگی چیست و جزء اطلاعات عمومی این افراد محسوب می‌شود.

فیزیک به طور کامل راجع به طبیعت و پدیده‌های طبیعی بحث می‌کند، پس هرگز فیزیک را برای نمره نخوانید. مطالب فیزیک را به عنوان اطلاعات عمومی یاد بگیرید.

فیزیک یاد بگیرید که اطلاعاتی راجع به طبیعت و اتفاقات روزمره‌ای که به سادگی از کنار آن می‌گذرید به دست آورید. وقتی با علاقه این مطالب را یاد بگیرید در ذهن شما خواهد ماند و حتی برای کسب نمره نیز موفق عمل می‌کنید.

چگونه فرمول‌ها و مسائل فیزیک را یاد بگیریم؟

همانطور که گفته شد هرگز به فکر حفظ کردن فرمول‌ها نباشید. درس فیزیک را باید را یاد بگیرید. یادگیری یعنی این‌که فرمول‌ها را در ذهنتان تثبیت کنید. برای تثبیت فرمول‌های فیزیک به ترتیب زیر عمل کنید.

1- متن کتاب، درس‌نامه یا جزوه را ابتدا روزنامه‌وار بخوانید تا با موضوع و مفهوم کلی بحث آشنا شوید.

2- وقتی یک درس‌نامه را روزنامه‌وار خواندید، سپس برگردید و مطالب را عمیق‌تر بخوانید، این نکته را اکثر مشاوران به دانش آموزان تذکر میدهند. فرمول‌ها را روی کاغذ بنویسید و واحد‌های هر کمیتی را به طور دقیق بررسی کنید.

سعی کنید برای هر فرمول بدانید که کمیتی که محاسبه می‌کنید با کدام کمیت‌ها رابطه‌ی مستقیم و با کدام‌یک رابطه‌ی عکس دارد.

3- تا جایی که امکان دارد به جای حفظ کردن فرمول‌ها و نکات تستی، محاسبات خود را سریع کنید. تمام فرمول‌های تستی از یک فرمول مادر (اصلی) به دست می‌آیند.

درس فیزیک در کنکور

اگر به دنبال اثبات فرمول‌های تستی فیزیک بروید می‌دانید که فرمول‌های تستی از اعمال شرایط خاص که مسئله بر اساس آن طراحی می‌شود در فرمول اصلی و انجام محاسبات بر اساس پارامترها به دست می‌آیند. اگر محاسبات شما سریع باشد می‌توانید با استفاده از فرمول اصلی و داده‌های مسئله به راحتی به جواب برسید.

 

4- پس از این‌که مبحثی را خواندید، بلافاصله به سراغ حل تمرین و تست بروید. نباید این تست‌ها و تمرین‌ها را برای سنجش یادگیری خود حل کنید، بلکه باید آن‌ها را برای تثبیت فرمول‌ها و موضوعات مطالعه‌شده در ذهنتان و آشنایی با نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در طراحی مسائل استفاده کنید.

5- تعداد تست‌ها و تمرین‌هایی که بلافاصله بعد از خواندن درس‌نامه حل می‌کنید نباید خیلی زیاد باشد. وقتی احساس کردید این فرمول برای‌تان شفاف شده به سراغ مبحث بعد بروید.

تمام این 5 مرحله فقط برای آشنایی با مبحث و تثبیت آن در ذهن شماست. پس از آن باید به فکر کسب مهارت حل مسئله در آن مبحث باشید که بهترین و راحت‌ترین راه ممکن، حل تمرین‌ها و تست‌های متنوع برای سنجش یادگیری خود است.

خرید حضوری و غیر حضوری پکیج دروس عمومی اوج یادگیری
ادامه مطلب

اهمیت درس فیزیک در کنکور

درس فیزیک برای رشته‌های تجربی و ریاضی بسیار اهمیت دارد. دانش‌آموزانی که تراز مناسبی در این درس کسب می‌کنند شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارند.

چرا که جز دروس اختصاصی شان است. تراز درس فیزیک، رشته مهندسی یا رشته پزشکی دانش‌آموز را مشخص می‌کند. فیزیک در کنکور برای رشته تجربی ضریب ۲ دارد.

دانش‌آموزان رشته ریاضی با ضریب ۳ این درس باید به فکر کسب رتبه برتر در کنکور باشند. دانش‌آموزان رشته ریاضی بعد از درس ریاضیات باید به سراغ فیزیک بروند.

فیزیک مابین درس شیمی و ریاضی قرار گرفته است و دانش‌آموزان کمبود زمان را در آن لحظه احساس نمی‌کنند. اما اگر دانش‌آموزان در دام‌های آموزشی چند سوال فیزیک گیر کنند نه تنها بقیه سوالات فیزیک از دست می‌رود بلکه درس مهم و سرنوشت‌سازی مانند شیمی نیز آسیب می‌بیند.

درس فیزیک در دفترچه رشته تجربی، چهارمین درس پس از زمین‌شناسی، ریاضیات و زیست‌شناسی است.

دانش‌آموزان باید پس از درس دشوار ریاضیات و زیست به سراغ فیزیک بروند همچنین یادتان باشد که هیچ دانش‌آموزی بدون تسلط کافی به مطالب و مباحث پایه‌ای فیزیک، قادر به حل سوالات نخواهد بود. پس با نخواندن آن و تمرین نکردن آن به کلی ضرر میکنید.

تست زنی فیزیک با اوج یادگیری:

اما سوال این است چگونه تست بزنیم؟ تست ها معمولا درجه بندی خاص خودشان را دارند که توضیح خواهیم داد. باید از قبل با تیپ سوال های فیزیک آشنا باشید تعداد تست هایی که می توان از درس فیزیک طرح کرد زیاد است اما در کنکور های اخیر تیپ های طرح تست فیزیک زیاد تغییری نداشته اند لذا کافیه تیپ تست های مختلف فیزیک را خوب کار کنید تا بتوانید هر تستی را پاسخ دهید.

توصیه می شود تست های استاندارد و از کنکورهای اخیر باشد . سپس به سراغ یک کتاب تست معتبر و استاندارد برای تست زنی بیشتر بروید. کتاب تست باید تست های آن در وهله ی اول تیپ بندی شده باشد و در قدم بعدی پاسخنامه کامل و جامعی داشته باشد .

اگر پاسخ های درست شما کم بود اصلا نگران نشوید چرا که شما تست کار می کنید که نکات جدیدی را یاد بگیرید و این خودش شما را به چند مرحله جلو پرتاب میکند.

همچنین تکرار و تمرین باعث میشود تا تست های سخت و پیچیده سر جلسه کنکور برایتان جدید و عجیب نباشند. از تست های دشوار نترسید چرا که هرچیزی بدون تمرین سخت به نظر میرسد با تکرار و تمرین و کوشش فراوان میتوانید موفق شوید. و با مرور نکات تست های سخت ، ایده و راه حل ها را برای حل تست های این چنینی به یاد داشته باشید و اکنون بارها مرور کنید.

کنکور آسان است کلاهبرداری
ادامه مطلب

تست زنی فیزیک

1_توصیه ی اوج یادگیری این است که حتما ابتدا کتاب درسی را با دقت و تمرکز بخوانید. متن کتاب درسی را به خوبی درک کنید و بعد به مثال ها توجه کنید و با تکرار و تمرین حتما با ممارست بالا به حل آن بپردازید.

2_ حتما در نظر داشته باشید که در جلسه ی کنکور باید سرعت و عمل بالایی داشته باشید پس از این به بعد ماشین حساب را کنار بگذارید و خودتان با کمک فرمول ها و با کمک ذهن خودتان سوالات راحل کنید.

توصیه ی ما این است که حتما با کمک برنامه ها و مشاوران اوج یادگیری را دنبال کنید چرا که میتوانید موفق شوید. با اوج یادگیری راهکار های جدیدی را می آموزید.

3_ بعد از مطالعه کتاب درسی یا مرور خلاصه ها ، حتما سراغ تست زنی بروید . صبر داشته باشید و این روال را آنقدر تکرار کنید تا سرعت شما در تست زنی مسائل فیزیک افزایش یابد.

4_می توانید تست ها را برای بار دوم نیز حل کنید که این باعث افزایش سرعت عمل شما می شود .البته حتما راه حل را از ابتدا تا اخر پیاده سازی کنید و از حفظ پاسخ ندهید.

 

نکته ی دیگر درباره برنامه ی اوج یادگیری باید بگوییم این است که برنامه اوج یاد گیری یک برنامه آموزشی تلوزیونی است که زیر نظر انتشارات گیلنا در حال فعالیت است.

برنامه اوج یاد گیری یکی از بهتربن برنامه های آموزشی است که تدریسات خود را در قالب فیلم آموزشی ارائه می دهد.شما می توانید این ویدئو ها را از شبکه دو سیما به صورت زنده از ساعت 17:19 تا 17:49 تماشا کنید. علاوه بر مشاهده فیلم های اموزشی در تلوزیون، شما می توانید پکیج آموزشی این برنامه را تهیه کنید.

این پکیج شامل فیلم های آموزشی، جزوه درسی و تعدادی تست می باشد. همچنین مشاوران این برنامه به سوالات داوطلبان خود پاسخ می دهند و آن ها را با شیوه تست زنی، چگونگی سوالات کنکور، روش پاسخ دادن به سوالات در جلسه کنکور و… آشنا می کند.

جمع بندی

این فیلم های آموزشی با تدریس بهترین استادان مثل استاد عارف ربیعیان، استاد حسین احمدی، استاد امیر مسعودی و … ضبط شده است و در اختیار داوطلبان اوج یاد گیری قرار گرفته است.

اگر می خواهید از خدمات این برنامه بهره مند شوید هر چه سریعتر با این موسسات ارتباط بگیرید. برای اینکه خیال والدین دانش اموزان راحت شود باید بگویم که حدود 3 میلیون نفر از داوطلبان کنکور از طریق انتشارات گیلنا و موسسات و برنامه هایش جزو رتبه برتران کنکور سراسری شده اند پس نگران فرزندان خود نباشید.
تلفن:09121968536_02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *