نکات مشاوره ای

تعداد سوالات کنکور 1402

تعداد سوالات کنکور 1402

تعداد سوالات کنکور 1402

کنکور سراسری به عنوان سرنوشت ساز ترین آزمون برای کلیه دانش آموزان و فارغ التحصیلان هر سال رقابت بالایی را میان شرکت کنندگان برای رسیدن به رتبه مورد نظر و قبولی در رشته دلخواه خود ایجاد می کند، به همین دلیل است که متقاضیان کنکور سراسری اغلب به دنبال راهکاری برای بالا بردن احتمال موفقیت در کنکور هستند.

در این مطلب که از سایت رسمی اوج یادگیری منتشر میشود می خواهیم به بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل موثر بر موفقیت در کنکور و رسیدن به رتبه مورد نظرتان برای هر سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی بپردازیم.

تعداد سوالات کنکور 1402

تعداد سوالات کنکور ریاضی 1402

کنکور ریاضی از تعداد داوطلبان کمتری نسبت به کنکور تجربی برخوردار است اما کم بودن تعداد متقاضیان کنکور ریاضی به این معنا نیست که کنکور ریاضی آسان بوده و قبولی در آن کار ساده ای می باشد چراکه سبک سوالات کنکور ریاضی به طوری است که داوطلبان در صورتی می توانند به آن ها پاسخ صحیح بدهند که مفاهیم دروس را به طور کامل یاد گرفته باشند و بر اصول و روش های تست زنی مباحث تسلط کافی داشته باشند.
دروس اختصاصی کنکور ریاضی: تعداد سوالات دروس اختصاصی کنکور ریاضی ۱۳۵ تست می باشد و داوطلبان ۱۷۵ دقیقه برای پاسخ گویی به این سوالات زمان دارند، 

دروس اختصاصی کنکور ریاضی بر اساس ترتیب دفترچه کنکور ریاضی شامل موارد زیر می باشند:

  • ریاضیات: این درس شامل 55 تست است که این تست ها باید در 85 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته ریاضی 12 می باشد.
  • درس فیزیک : این درس شامل 45 تست است که این تست ها باید در 55 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته ریاضی 9 می باشد.
  • درس شیمی: این درس شامل 35 تست است که این تست ها باید در 35 دقیقه حل شوند، در واقع یرای حل هر سوال 1 دقیقه وقت دارید، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته ریاضی 7 می باشد.
جهت ارتباط با مشاورین موسسه کنکور آسان است میتوانید با شماره 02166552600 تماس حاصل فرمایید.

تعداد سوالات کنکور تجربی 1402

  •  زمین شناسی: زمین شناسی اولین درسی است که در دفترچه سوالات اختصاصی تجربی با آن برخورد می کنید، این درس صرفا 20 دقیقه فرصت جهت پاسخ به 15 سوال را خواهد داشت،
  •  زمین شناسی دارای ضریب 1 بوده و علاقه مندان برای پذیرش در رشته داروشناسی نقش اساسی این درس در مسیر موفقیت خود را نباید فراموش کنند.
  •  ریاضی: معمولا داوطلبان گروه آزمایشی تجربی توجه زیادی به درس ریاضی نداشته و یا به دلیل عدم آشنایی با روش های اصولی مطالعه ریاضی برای کنکور، عملکرد قابل قبولی در پاسخگویی به سوالات این درس برخوردار نیستند، 
  • کتاب ریاضی در کنکور سراسری 1402 دارای ضریب 7 بوده و 30 سوال را شامل می شود زمان تقریبی پاسخ به سوالات 50دقیقه می باشد.
    رمز موفقیت در درس ریاضی، تست زنی زیاد، تمرین و تکرار و یادگیری روش های حل مسئله سریع و تستی است، الیته در این باره اهمیت مدیریت زمان را نادیده نگیرید زیرا داوطلبانی می توانند در درس ریاضی موفق ظاهر شوند که از قدرت محاسبه خوب، مخصوصا در مواجه تست های ترکیبی برخوردار باشند.
زمان برگزاری کنکور سراسری 1402
ادامه مطلب
تعداد سوالات کنکور تجربی1402
  •  زیست شناسی: درس زیست شناسی از مهم ترین و سرنوشت سازترین دروس برای داوطلبان کنکور تجربی است و کسب تراز و درصد بالا در این درس تاثیر مثبت زیادی در نتیجه عملکرد داوطلبان خواهد داشت، 

درس زیست شناسی سومین درس در دفترچه اختصاصی این گروه آزمایشی بوده که شامل 50 سوال می باشد، شرکت کنندگان نیز 36 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات تراز ساز پاسخ دهند، 

نحوه طراحی تست های زیست شناسی بر اساس تحلیل، تصویرسازی، حل مساله و توصیف است و داشتن مهارت در هر یک از موارد ذکر شده می تواند در نوع خود موثر واقع شود، زیست شناسی در کنکور سراسری دارای ضریب 12 است که به نوبه ی خود ضریب بالایی می باشد.

  •  فیزیک: ضریب درس فیزیک در کنکور سراسری 1402، 7 بوده و این درس یکی از مهم ترین دروس ترازساز می باشد.

از مهمترین مباحث فیزیک می توان به نوسان و امواج، جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم، ویژگی های فیزیکی مواد، الکتریسیته ساکن اشاره نمود.

تعداد سوالات این درس در کنکور 30 سوال دارد و برای پاسخ دادن به سوالات فیزیک شما 37دقیقه تایم دارید.

  •  شیمی: درس شیمی در کنکور سراسری 1402 دارای ضریب 9 بوده و شامل 35 سوال است تایم پاسخگویی به سوالات 37دقیقه است؛

پاسخگویی صحیح به سوالات این درس مستلزم بهره گیری از حفظیات و قابلیت حل مساله در کنار هم خواهد بود زیرا در کنکورهای چند سال اخیر، تست های مفهومی و ترکیبی بیشتری از مباحث مرتبط با درس شیمی در آزمون های سراسری مطرح شده است.

سهمیه های کنکور 1403 رشته ریاضی
ادامه مطلب

تعداد سوالات کنکور انسانی 1402

تعداد سوالات دفترچه دروس اختصاصی کنکور انسانی شامل ۱۸۰ تست است و داوطلبان کنکور انسانی ۱۶۵ دقیقه زمان برای پاسخ گویی به سوالات دارند.

دروس اختصاصی کنکور انسانی بر اساس ترتیب دفترچه کنکور انسانی شامل:

تعداد سوالات کنکور انسانی1402
  • ریاضی: این درس شامل 20 تست است که این تست ها باید در 25 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 6 می باشد.
  • اقتصاد: این درس شامل 15 تست است که این تست ها باید در 10 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 2 می باشد.
  • زبان و ادبیات فارسی: این درس شامل 30 تست است که این تست ها باید در 30 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 8 می باشد که بالاترین ضریب نسبت به دیگر دروس را دارد.
  • زبان عربی: این درس شامل 20 تست است که این تست ها باید در 20 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلبان رشته انسانی 5 می باشد.
  • تاریخ و جغرافیا: این درس شامل 30 تست است که این تست ها باید در 25 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 5 می باشد.
  • علوم اجتماعی: این درس شامل 20 تست است که این تست ها باید در 15 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 5 می باشد.
  • فلسفه و منطق: این درس شامل 25 تست است که این تست ها باید در 25 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 5 می باشد.
  • روان شناسی: این درس شامل 20 تست است که این تست ها باید در 15 دقیقه حل شوند، ضریب این درس در کنکور امسال برای داوطلیان رشته انسانی 2 می باشد.
یادداشت برداری کنکوری
ادامه مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

1 دیدگاه در “تعداد سوالات کنکور 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *