نکات مشاوره ای

بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳

بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳

بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳

هر ساله، طراحان سوالات در آزمون کنکور سراسری به برخی از مباحث درس زیست شناسی توجه بیشتری دارند. داوطلبان با آگاهی از این مباحث و بودجه بندی، می توانند در برنامه ریزی برای آزمون بهتر عمل کنند و در زمان جمع بندی برای آزمون، زمان کمتری را به مباحث دیگر اختصاص دهند. بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳ تجربی، به داوطلبان بسیار کمک می کند.تا نتهای مقاله با انتشارات گیلنا همراه باشید.

هر سال، سوالات متعددی از بخش های مختلف کتاب زیست شناسی که سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور اعلام کرده است، طراحی می شوند. بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳به این معنا است که هر سال، از هر یک از مباحث درسی چند سوال در آزمون آمده و نشان می دهد که کدام مبحث مورد توجه طراحان سوال کنکور بوده و کدام مبحث از اهمیت کمتری در آزمون برخوردار است.

با توجه به تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری، بسیاری از داوطلبان با ابهامات زیادی در این خصوص روبرو هستند و می خواهند بدانند آیا تعداد سوالات درس زیست شناسی تغییر کرده است و مباحث و فصل های مهم درس زیست شناسی کدام هستند. در ادامه، به بودجه بندی درس زیست شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۳ و سال های قبل از آن، به همراه بارم بندی سوالات درس زیست شناسی در کنکور تجربی، پرداخته می شود.

بودجه بندی درس زیست شناسی در کنکور تجربی در سال ۱۴۰۳

 

درس خواندن اصولی
ادامه مطلب

درس زیست شناسی در کنکور سراسری تجربی ۴۵ سوال را به خود اختصاص می دهد.

  • زمان پاسخگویی به سوالات این بخش حدود ۴۵ دقیقه است.
  • تحلیل کنکور تجربی نشان می دهد که سوالات این بخش به سمت مفهومی شدن می روند.

 

بودجه بندی درس زیست شناسی در کنکور تجربی در سال های اخیر به شرح زیر بوده است:

 

 

  • گوارش و جذب مواد: ۳ سوال (سال ۹۸ و ۹۹)، ۳ سوال (سال ۱۴۰۰)، ۲ سوال (سال ۱۴۰۱)
  • تبادلات گازی: ۲ سوال (سال ۹۸ و ۹۹)، ۲ سوال (سال ۱۴۰۰)
  • گردش مواد در بدن: ۳ سوال (سال ۹۸)، ۴ سوال (سال ۹۹)، ۳ سوال (سال ۱۴۰۰)، ۴ سوال (سال ۱۴۰۱)
  • تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد: ۳ سوال (سال ۹۸ و ۱۴۰۰)، ۱ سوال (سال ۱۴۰۱)
  • از یاخته تا گیاه: ۳ سوال (سال ۹۸)، ۱ سوال (سال ۹۹ و ۱۴۰۱)، ۳ سوال (سال ۱۴۰۰)
  • جذب و انتقال مواد در گیاهان: ۲ سوال (سال ۹۸ و ۱۴۰۰)، ۲ سوال (سال ۱۴۰۱)
  • تنظیم عصبی: ۳ سوال (سال ۹۸)، ۲ سوال (سال ۹۹ و ۱۴۰۱)، ۱ سوال (سال ۱۴۰۰)
  • حواس: ۳ سوال (سال ۹۸)، ۲ سوال (سال ۹۹ و ۱۴۰۱)، ۱ سوال (سال ۱۴۰۰)
  • دستگاه حرکتی: ۲ سوال (سال ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱)
  • تنظیم شیمیایی: ۰ سوال (سال ۹۸ و ۱۴۰۰)، ۱ سوال (سال ۱۴۰۱)
  • ایمنی: ۳ سوال (سال ۹۸ و ۱۴۰۰)، ۱ سوال (سال ۹۹ و ۱۴۰۱)

 

بودجه بندی زیست شناسی ۱۴۰۳

بارم بندی زیست شناسی کنکور ۱۴۰۳

 

چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟
ادامه مطلب

به طور کلی، در کنکور، بارم بندی سوالات تجربی درس زیست شناسی وجود ندارد. اما منظور از بارم بندی در اینجا، ضرایب درس زیست شناسی در کنکور سال ۱۴۰۳ است. بارم بندی به صورت نمره ارائه نمی شود و داوطلبان باید توجه داشته باشند که این بارم بندی بیشتر برای دروس امتحان نهایی و نه کنکور است. در هر سال ممکن است ضرایب درس زیست شناسی و تعداد سوالات و زمان پاسخگویی هر درس کنکور متفاوت باشد. در ادامه، بارم بندی زیست شناسی کنکور ۱۴۰۳ یا همان ضرایب دروس را ارائه خواهیم داد.

 

ضریب درس زیست شناسی:

کنکور تجربی: 12

 

بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری دغدغه ای دارند که چگونه برنامه ریزی نمایند تا در کنکور ۱۴۰۳ موفقیت بیشتری داشته باشند. برای برنامه ریزی درسی، باید عوامل مختلفی مانند تعداد سوالات و زمان پاسخگویی را در نظر گرفت. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

 

اهمیت آشنایی با بودجه بندی زیست شناسی کنکور ۱۴۰۳

 

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آشنایی دقیق تر با بودجه بندی درس زیست شناسی می توانند از اهمیت هر فصل و مبحث، تعداد دفعات تکرار هر مبحث در هر یک از آزمون های سراسری 98، 99، 1400، 1401، نوبت اول و دوم 1402 مطلع شوند. اطلاع از این موضوع به افراد کمک می کند تا با شناخت موضوعات مهم تر درس زیست شناسی، زمان خود را مدیریت کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه دروس داشته باشند.

 

در آخر، برای تکمیل مشاوره اهمیت آشنایی با بودجه بندی زیست شناسی کنکور ۱۴۰۳، لازم به ذکر است که بودجه بندی درس زیست شناسی در دو زمان استفاده می شود: در ابتدای راه برای برنامهریزی برای کنکور و در زمان جمع بندی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جمع بندی کنکور سراسری، مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

پکیج آموزشی درس ریاضی شامل چه مواردی است؟
ادامه مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *