نکات مشاوره ای

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران برای هر داوطلب کنکور سراسری در دوره روزانه و غیر روزانه توسط سازمان سنجش به صورت کامل و دقیق در دفترچه راهنمایی مشخص می شود. بنابراین، داوطلبانی که یکبار از سهمیه  استفاده کرده اند، حق استفاده مجدد از این سهمیه را نخواهند داشت.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

با هدف حمایت و قدردانی از افرادی که در خط مقدم حفاظت از مرزهای کشور و سایر اقوام میهن جنگیده و به مقام شهادت، جانبازی و … رسیده اند، شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی به نام سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصدی را برای این افراد فراهم کرده است. این تسهیلات به افراد مذکور امکان می دهد تا با بهره مندی از این شرایط، تا حدودی وضعیت دشواری که در آن قرار دارند را تحمل کنند.

بنابراین، داوطلبان تنها یک بار در هر مقطع امکان استفاده از سهمیه را دارند. همچنین، افرادی که با استفاده از سهمیه  در رشته محلی موفق به اخذ پذیرش شده اند، اما به هر دلیلی ثبت نام در دانشگاه مربوطه را انجام نداده اند، به عنوان استفاده کننده از سهمیه شناخته می شوند. به عبارت دیگر، تعداد مجاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران برای هر متقاضی تنها یکبار است. به دلیل اهمیت سهمیه ایثارگری برای قبولی در کنکور سراسری، در ادامه مقاله به شرایط استفاده مجدد از سهمیه پرداخته خواهد شد.

 سهمیه ایثارگران چند درصد است؟

داوطلبانی که در آزمون کنکور سراسری شرکت می کنند، می توانند از سهمیه های مختلفی بهره مند شوند. یکی از این سهمیه ها، سهمیه ایثارگران است. بسیاری از داوطلبان مشمول سهمیه  هستند و با استفاده از این سهمیه، می توانند رتبه خود را در آزمون کنکور ارتقا داده و به دانشگاه های برتر ورود پیدا کنند.

زمان صحیح مطالعه از نظر مشاوران برتر کنکور آسان است
ادامه مطلب

در آزمون کنکور، سهمیه دارای دو بخش 25 درصد و 5 درصد است و جزئیات هر یک از این بخش ها در دفترچه کنکور سراسری درج شده است. برخی از داوطلبان کنکور، پس از شرکت در آزمون کنکور سراسری و استفاده از سهمیه، مایلند بدانند آیا امکان استفاده مجدد از این سهمیه وجود دارد یا خیر. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.

در سال های گذشته، تعداد مجاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران بسته به شرایط متفاوت بوده و برای پذیرش در دانشگاه های مختلف، این تعداد متغیر بوده است. داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران در دوره روزانه دانشگاه های سراسری پذیرفته می شدند، دیگر امکان استفاده مجدد از این سهمیه را نداشته و در حال حاضر نیز محدودیت استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون کنکور وجود دارد.همچنین جهت داشتن هر گونه سوال با انتشارات گیلنا همراه باشید.

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در آزمون کنکور سراسری

در آزمون کنکور سراسری، داوطلبانی که  و خانواده هایشان هستند، می توانند از سهمیه  25 درصد و 5 درصد استفاده کنند. جزئیات استفاده مجدد از این سهمیه در این بخش از مقاله توضیح داده شده است.

داوطلبانی که یک بار از سهمیه برای پذیرش در دانشگاه های سراسری در دوره روزانه استفاده کرده اند و در این دانشگاه ها قبول شده اند، اجازه استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را نخواهند داشت.

در سال های گذشته، داوطلبانی که از سهمیه  برای پذیرش در دانشگاه های شبانه، پیام نور، نیمه حضوری، دانشگاه های غیرانتفاعی و همچنین پردیس های خودگردان و مجازی استفاده کرده اند، در صورت انصراف از دانشگاه مورد نظر، می توانستند در یک مرحله دیگر از سهمیه ایثارگران استفاده کنند. اما پس از انتشار آیین نامه سازمان سنجش در آزمون کنکور سراسری، این امکان لغو شده است و داوطلبان فارغ التحصیل یا در حال تحصیل در هر دوره ای از دانشگاه های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی که یک بار با استفاده از سهمیه قبولی در آن دوره را دریافت کرده اند، امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در همان مقطع را ندارند.

شیمی اوج یادگیری
ادامه مطلب

اگر داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری از سهمیه ایثارگران استفاده کرده اند، اما مجاز به انتخاب رشته ی دلخواه در آزمون نشده اند، می توانند در دوره های آتی کنکور از سهمیه خود مجدداً استفاده کنند. لذا توصیه می شود که متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته، تنها بر اساس دو پارامتر علاقه و مسافت تمرکز کنند.

مشاوره استفاده از سهمیه ایثارگران

در این بخش، با تکیه بر تجربه مشاوران هیوا، به نکاتی که داوطلبان باید به آن ها توجه کنند تا از بروز مشکل در استفاده از سهمیه خود جلوگیری کنند، پرداخته خواهد شد. توصیفات کلی از شرایط و ضوابط سهمیه ایثارگران در نظر گرفته شده است.

در صورتی که داوطلب در مقطع کارشناسی هنگام انتخاب رشته با استفاده از سهمیه ایثارگران قبولی دریافت نکند، در سال بعد می تواند از تسهیلات ایثارگری (5 و 25 درصدی) در کنکور سراسری استفاده کند. به همین دلیل، توصیه می شود که متقاضیان استفاده از سهمیه  در انتخاب رشته خود تنها به دو پارامتر علاقه و مسافت توجه کنند و رشته هایی که تمایلی به تحصیل در آن ها ندارند را انتخاب نکنند تا سهمیه شان حفظ شود.

علاوه بر این، متقاضیان می توانند در قسمت سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست خود را به کارشناسان مربوطه اعلام کنند تا به صورت موردی پاسخ خود را دریافت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *