نکات مشاوره ای

شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور از نظر کنکور آسان است

پاسخگویی به تست کنکور از نظر کنکور آسان است

شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور از نظر کنکور آسان است … امکان دارد از خود بپرسید آیا واقعا کنکور آسان است؟ ما پاسخ را به شما خواهیم گفت بله کنکور آسان است اگر میخواهید در رشته یمورد نظر خود موفق شوید و شاخ غول مرحله ی آخر دبیرستانتان یعنی کنکور را بشکنید به شما بسیار توصیه میکنم که در ادامه حتما با ما همراه باشید.

آیا کنکور آسان است؟

با آموزش یکسری نکات و یکسری روش های تست زنی شاید بتوانیم به شما کمک های شایانی را ارزانی داریم.

تیم موسسه کنکور آسان است با معلمین و افراد مجرب همچون استاد حسین احمدی ، امیر مسعودی ، عارف ربیعیان در طراحی جزوه ها و همچنین با کمک محصولات آموزشی به شما کمک میکند تا بتوانید از پل رویاهایتان به سوی آنچه که میخواستید بروید و موفق شوید.

فقط کافی است به نکاتی که گفته میشود توجه کنید و ما را دنبال کنید زیرا که آرزوی ما این است که فرزندان میهن سبزمان ایران بتواند با توجه به میزان هوش و استعداد و علاقه شان به همیاری و خدمت به کشورمان بپردازند.

دوستان عزیزی که میخواهید در کنکور شرکت کنید، قبل از هرچیزی لازم به ذکر است که میتوانید با موسسه کنکور آسان است آشنا شوید و از مشاوره رایگان آن بهره مند شوید، هچنین باید بدانید که برای کسب موفقیت در کنکور باید برنامه ریزی لازم را داشته باشید، زیرا درس خواندن به تنهایی کافی نیست. کسب موفقیت در این ازمون که آینده ی شما را تغییر میدهد قطعا وابسته به سرعت عمل در تست زدن است.

تست زدن در واقع مکمل درس خواندن, شرکت در ازمون ها و خلاصه نویسی و… هست. پس اگر میخواهید در کنکور شرکت کنید تست زدن از واجبات کنکور می باشد.

شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور

بعد از درس خواندن میتوانید زمانی را به تست زدن اختصاص دهید معمولا میگویند که یک بعد از درس خواندن تست زدن را آغاز کنید. شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور

حتی اگر تست زدن همراه با درس خواندن باشد، شما  می توانید نقاط قوت و نقاط ضعف خود را به راحتی تشخیص دهید و مسیری روشن برای اهدافتان باشد با اینکارمیتوانید نقاط ضعفتان را با خواندن پاسخ نامه و یا مطالعه ی بیشتر دروس و یا حتی عوض کردن منابع درسی و مرور چند باره میتوانید برطرف کنید  و نقاط قوتتان را بیش از پیش تقویت کنید  و اجازه ندهید از ذهنتان پاک شوند و به نقاط ضعفتان تبدیل شوند.

با هربار  تست زدن انگار درس هایی گه خوانده بودید را مرور میکنید، پس کنکور آسان است با مرور تست های زده شده،با مرور تست های غلط و درستتان در بعضی از مواقع که بیکار هستید یا به استاحت میپردازید  می توانید بسیاری از نکات درسی را مرور کنید و اشتباهات خود را به حداقل ممکن برسانید. پس با تایید فراوان بر تست زدن به شما عزیران میخواهیم بگوییم برای هر درس برنامه ای برای تست زدن و اجرا و تمرین تکنیک های تستی که در ادامه به شما یاد خواهیم داد , داشته باشید.

تست زنی درس زبان انگلیسی دهم با اوج یادگیری
ادامه مطلب

 در ابتدا باید بدانید که تست زنی در سال کنکور به ۵ هدف انجام میشود

1_ روش آموزشی

بعد از تست زدن حتما تست های درست و تست های غلط را بخوانید

نکات را در جایی که مورد نظرتان است یادداشت کنید

تست ها مطابف با تست های کنکور باشد

تنوع تست ازجمله سوال های آسان و سخت در آن وجود داشته باشد

2_ سنجشی

تست ها با هدف سنجشی زده شود

میتوانید درصد هم بگیرید

تست ها در حد 50 تا باشد و درس به درس جلو بروید

در آخر حتما نت برداری کنید

تست ها حتما مطابق کنکور سراسری باشد

3_دوره ایی:

مطالبی که در گذشته خواندید با کمک برنامه ریزی با کنکور آسان است مرور کنید و دوره کنید.

هرآنچه که در گذشته تست زده اید را در زمانی مشخص دوره کنید

4_ چالشی:

در تست زدن خودتان را گاهی نیاز است ب چالش بکشید به عنوان مثال بیست تست بسیار سخت در 20 دقیقه

5_زمان دار:

تست هارا وقتی مطالعه میکنید متوجه درصد آسانی و سختی آن میشوید که شما با تست زدن آن را فراگرفته اید

زمان تست زدن بستگی به نوع درس دارد که متفاوت منطبق با کنکور است. شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور

در نیمه ی دوم سال تحصیلی بیشتر به کارکردن تست بپردازید.

دروس به دو دسته تقسیم میشوند:

تست زنی در دروس عمومی و اختصاصی کاملا باهم متفاوت هستند.

دروس عمومی : تست های این دروس که عموما از جمله دروس حفظیات هستند نباید بلافاصله بعد از مطالعه درس تست بزنیده زیرا که این مطالب باید به حافظه ی بلند مدت شما انتقال یابد و شما با زدن آن تست ها بلافاصله بعد از مطالعه از حافظه ی کوتاه مدت خود استفاده می کنید که فایده ای برای شما ندارد. در نتیجه تست های دروس عمومی را یک روز بعد از مطالعه برنامه ریزی کنید.

دروس اختصاصی : تست های دروس اختصاصی جنبه ی مفهومی دارند را و برعکس دروس عمومی هستند، بلافاصله بعد از خواندن درس آغاز کنید. با اینکار مفهوم در ذهن شما تثبیت خواهد شد.

کنکور آسان است منتها با کمی تحلیل در زمینه ی تست زنی و آموزش درست میتوانید از غول مرحله ی آخر خود عبور کنید و وارد رشته ی و دانشگاه موردنظرتان شوید.

دروس تمرینی:

برخی دروس در رشته های تجربی و ریاضی به صورت تمرینی هستند، دروسی هستند که برای رسیدن به مهارت لازم مستلزم تمرین زیاد هستند.

این دروس شامل : ریاضی، فیزیک، شیمی، ژنتیک، قواعد عربی، گرامر زبان انگلیسی و… هستند .

تمرین در اینگونه دروس باعث تسلط داشتن شما برروی فرمول ها و در نتیجه  افزایش سرعت تست زنی , میشود.هرچه شما در دروس تحلیلی تمرین های بیشتری داشته باشید، به دلیل منطقی بودن مباحث این دروس و تکنیکال بودن آن ها، نیاز به مرور های بعدی هم کمتر میشود و تا درصد زیادی در حافظه  بلند مدت ماندگار خواهند شد و زود فراموش نمیشوند.

روش تست زنی و مطالعه درس دین و زندگی
ادامه مطلب

روش ضربدر منها

کنکور آسان است به شما روش ضربدر منها را پیشنهاد میکند. روشی برای تست وجود دارد به اسم روش ضربدر منها که به سوالاتی پاسخ میدهید که دسته ای از سوالات هستند که به راحتی می توان به انها پاسخ داد. شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور

و نیاز به حل تست یا بیشتر فکر کردن نیست.دسته ای دیگر از سوالات را می توان جواب داد ولی نیاز به زمان و فکر کردن دارد, این دسته را با علامت منها مشخص کنید. البته قبل از اینکه این روش را به کار ببرید باید در ذهن خود در نظر داشته باشید که علامت منها برای سوالات زمانگیر است.

به طور کلی سوالات به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  1. سوالاتی که در نگاه اول حل میشوند
  2. سوالاتی که جوابشان را بلد هستید ولی زمانبر هستند.
  3. سوالاتی که بین دو گزینه شک دارید
  4. سوالاتی که اصلا بلد نیستید

که در مواجهه با این تیپ سوالات ، سوالات دسته اول را همین ابتدا حل میکنید و سوالات دسته چهارم را حذف میکنید و سوالات دسته دوم و سوم را در دور دوم حل میکنید.

روش رد گزینه:

تست زنی به روش رد گزینه البته با معلومات و مطالعه خوب ؛ یکی از تکنیک های اصلی و در واقع مخصوص حرفه ای هاست .

شما می توانید با درس خواندن و تست زنی هدفمند؛ در عرض چند ماه تمرین و تکرار به این سطح از مهارت برسید.تست زنی به روش رد گزینه حتما باید بعد از معلومات کافی باشد لذا هیچ وقت بدون داشتن مطالعه ای مفید و با کیفیت حتی در آسانترین مباحث ؛ اقدام به استفاده از این تکنیک نکنید

برای رفتن به دانشگاه در کشور ما باید با کنکور وارد دانشگاه شوید هرچند که معدل هم شرط است اگر معدلتان به هردلیلی پایین است اصلا ایرادی ندارد زیرا گذشته ها گذشته و تنها با  تلاش و پشتکار میتوانید به جبران آن بپردازید.

شاید برخی شیوه های در خواندن خودشان را داشته باشند و بگویند ما خودمان میدانیم چه کاری کنیم نیازی به خواندن چنین مطالبی نیست، ولی در جواب این عزیزان باید بگوییم تمام مطالب نوشته شد با کمک روانشناسان و معلمان متخصصین این کار نوشته شده است پس بهتر است برای یافتن نتیجه ی مناسب حتما به بعضی از مطالب توجه کنیم و همچنین به آن ها عمل کنیم.

نتیجه گیری

کنکور آسان است اگر بخواهید برای اهدافتان تلاش کنید زیرا مهم ترین محرکه ی اصلی برای رسیدن به هرچیزی این است که از قبل برای آن هدفی مشخص کنیم یکی از معیار های به جا و درست قطعا انتخاب هدف می باشد پس قبل از اینکه بخواهید به فکر کنکور باشید باید هدف رفتن به رشته ی مورد نظر و دانشگاه را در نظر داشته باشید. شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور

اگر برای رشته و دانشگاه درس بخوانید قطعا موفق میشوید بعد از تعیین هدف باید به برنامه ریزی بپردازید، ابتدا باید مجموعه ی دروس را در نظر بگیرید دروس عمومی و دروس اختصاصی نوع خواندن و نوع تست زدنشان با یکدیگر فرق دارد.

بعد از برنامه ریزی و خواندن مفید در روز باید تست دروس مورد نظرتان را انجام دهید سپس به نتایج نگاه کنید و درصدگیری کند و به مدت یک ساعت به مرور تست های غلط و درست بپردازید و بعضی نکات را گوشه ی کتابتان یا دفترتان یادداشت کنید، هرچه بیشتر به مرور بپردازید شرایط خواندن هم برای شما آسان میشود و هربار میتوانید با این کار صندلی دانشگاه را تصاحب کنید پس از همین امروز عجله کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *