نکات مشاوره ای

سوالات کنکور سال گذشته را از کجا تهیه کنیم؟

سوالات کنکور سال گذشته را از کجا تهیه کنیم؟

سوالات کنکور سال گذشته را از کجا تهیه کنیم؟ گفتیم یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام دهید این است که تست بسیار کار کنید مخصوصا تست های که مربوط که کنکور باشند.

 

سوالات سال گذشته را می توانید از گوگل پیدا کنید. البته تست ها را بهتر است پرینت بگیرید. داخل لپ تاپ یا گوشی بیشتر حواستان پرت می شود شاید به نظرتان بیاید، مثلا یک دست گیم بزنم!

یا فلان فیلم را تماشا کنم. در نتیجه بهتر است این سوالات را پرینت بگیرید. در بعضی از مواقع انتشارات برخی کتب درسی سوالات کنکور را در داخل یک کتاب با پرشسنامه گردآوردی کرده است. یا حتی به توضیح آن ها هم می پردازد. در نتیجه بهرین حالت ممکن این است به این شکل این سوالات را جمع آوری کنید.

ساختن محیط کنکور در خانه

وقتی که سوالات را پیدا کردید حالا یا کتاب را تهیه کردید. محیط اتاق را شبیه کنکور درست کنید. مثلا یک صندلی بردارید، لباس رسمی بپوشید و در راببندید و کولر روشن نکنید و به این صورت نباشد که در حال لمیدن و خوردن میوه یا غذا تست بزنید بلکه باید کاملا شبیه کنکور باشد.

برای خود تایم بگذارید و هر درس را در تایم مورد نظر خود تست بزنید و در آخر درصد گیری کنید نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و بیشتر درس بخوانید و مرور کنید.

چگونه برای کنکور رشته زبان آماده شویم؟
ادامه مطلب

برای تست زدن بهتر است که حتما مطالب خوانده شده را درک کنید و در آنها بهتر و بهتر شوید همچینین با حل تست، سرعت عمل  خود را در زمان کنکور بالا ببرید و خودتان را تقویت کنید. قبل از اجرای آزمون، باید هدف آزمون را مشخص کنیم.

شروع تست زنی

قبل از حل آزمون، باید موضوع مربوطه را با دقت بخوانیم و سوالات تشریحی مرتبط با آن را حل کنیم. اگر بین 75 تا 80  درصد از سوالات تشریحی را به درستی پاسخ دهیم و مشکلات آنها را حل کنیم، می توانیم به سراغ تست های موضوعی برویم.

بعضی از دروس مانند ادبیات، زبان، دین و زندگی و… نیازی به سوالات تشریحی ندارند. و بدون آنها می توانند در امتحانات این دروس شرکت کنند تا حل شود.

زمان تست زدن

آزمونهای عمومی کلاس درس و خواندن باید سه روز بعد از کلاس تکمیل شود. ما باید اجازه دهیم مطالب از دست رفته فراموش شوند تا ببینیم کدام نکات نیاز به بررسی بیشتری دارند.

اگر در این درسها بلافاصله پس از خواندن آنها، امتحان دهیم، نمره بالایی کسب می کنیم که واقعی نیست و ما را گمراه می کند، از طرف دیگر، نقاط ناپدید شدن مشخص نمی شوند.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

تست زنی برخی از دروس باید در اسرع وقت پس از خواندن درس یا روز بعد انجام شود. در این درس ها فاصله بین خواندن و امتحان نباید زیاد باشد.

کدام تست ها را کار کنیم؟

تست زنی را با آزمون های طبقه بندی شده و موضوعی شروع کنید و در ابتدا از آزمونهای دوره ای استفاده نکنید. ابتدا با تست های ساده تر شروع کنید. به این ترتیب، سریعتر جلو می روید. شرکت در آزمون های سخت ابتدا شما را خسته می کند.

برخی از آزمون ها سخت هستند و مفاهیم کلیدی یا مهارت های شما را در صورت حل تست نشان می دهند. این آزمون ها اغلب در کنکور سراسری تکرار می شوند. بهتر است روی این تست ها تمرکز کنید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

آزمون ها در دوره های تخصصی و مفهومی اهمیت بیشتری دارند، اما خواندن و مرور از حل تست در دروس عمومی مهمتر است.

اگر در یک درس بیشتر از سایر درسها مهارت داریم، بهتر است از همان درس شروع کنیم، زیرا در این صورت ما سریع تر عمل کرده و در وهله اول دقت کمتری نیاز داریم.

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی
ادامه مطلب

دوم، پاسخ صحیح به سوالات در کلاس منجر به اعتماد به نفس بیشتر می شود. تمرکز را افزایش می دهد و اضطراب را کاهش می دهد. در درس دشواری شرکت کنید که در تسلط بر آن ناتوان بودیم. باعث سردرگمی، کاهش تمرکز، افزایش اضطراب و خستگی و اتلاف وقت بیشتر می شود. بهتر است از هر دو روش استفاده شود.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

امتحانات ورودی را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهترین نمره را دارد.  اگر در یک درس بیشتر از دیگران مهارت داریم، بهتر است از همان درس شروع کنیم، زیرا در این حالت ما در درجه اول سریعتر عمل می کنیم و به دقت کمتری نیاز داریم.

دوم ، پاسخ صحیح به سوالات در درس منجر به افزایش عزت نفس می شود. اعتماد به نفس، افزایش تمرکز و کاهش اضطراب بسیار می تواند برای عملکرد ما موثر باشد.

جمع بندی

در درس دشواری شرکت کنید که در تسلط بر آن ناتوان بودیم. باعث سردرگمی، کاهش تمرکز و افزایش اضطراب و خستگی و اتلاف وقت می شود. بهتر است از هر دو روش استفاده شود.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

امتحانات کنکور را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهترین ارزش را برای کار کردن را دارد. اگر بعد از خواندن سوال نمی توانید جواب را حدس بزنید، می توانید گزینه هایی را که مطمئن هستید اشتباه هستند حذف کنید. این امر تعداد گزینه ها را محدود می کند و به شما امکان می دهد به درستی آزمون ها  پاسخ دهید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

هنگام پاسخ دادن به تست ها، هر چهار گزینه را با دقت بخوانید، زیرا گاهی اوقات آخرین گزینه “همه موارد” است و داوطلبی که در این شرایط گزینه اول را انتخاب کرده است ممکن است به این آزمون اشتباه پاسخ داده باشد.

بنابراین چهار گزینه را بخوانید بیشتر در مورد تست هایی که از شما پرسیدند کدام گزینه درست است توجه بیشتری کنید. فردی که مایل است از آزمون ورودی سالهای گذشته به عنوان تست زمان دار استفاده کند.

باید بدانید که در صورت امکان، نباید به امتحانات ورودی دو سال گذشته نگاه کنید، بلکه باید امتحانات قبلی را در زمان کمتر از زمان کنکور معمولی (به عنوان مثال 80 درصد زمان اصلی) بگذرانید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری

برای موفقیت در کنکور بهتر است که حتما سوالات سال گذشته ی کنکور را به خوبی بخوانید و تست بزنید. همنچنین بهتر است برای موفقیت بهتر تست ها را در زمان مشخص حل کنید و درصد گیری کنید. کنکور را باید بفهمید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *